חברת DPL, יצרנית חיתולי בייביסיטר, טוענת כי חברת חוגלה קימברלי מנסה לסלק אותה מהשוק. בפנייה של חברת DPL לממונה על ההגבלים העסקיים, אשר הגיעה לידי "גלובס", מבקשת החברה את התערבותו של הממונה במניעה מחברת חוגלה קימברלי לייצר מותג פרטי בחיתולים עבור רשת רמי לוי שיווק השקמה. כמו כן, דורשת החברה להכריז על חוגלה קימברלי כמונופול בשוק החיתולים.
מנכ"לית חברת DPL, עינב אדיב-ברר, אמרה ל"גלובס": "רק לפני 3 שנים נמכרה בישראל חבילת חיתולים במחיר מופקע של 60 שקל. בזכות חיתולי בייביסטר הצרכנים קונים היום האגיס ופמפרס בפחות מ-40 שקל. אם לא יעצרו את חוגלה, אנחנו נאבד את הכוח, והמחירים כאן יחזרו בדיוק לרמה הקודמת".
"סילוק של מתחרה"
כמו שווקים אחרים, שוק החיתולים בישראל הוא שוק ריכוזי הנשלט (64%), על-ידי חוגלה קימברלי עם המותגים האגיס שמחזיק בנתח שוק של 41%, וטיטולים המחזיק בנתח שוק של 23%.
חברת פרוקטר אנד גמבל (P&G) מחזיקה בנתח שוק של 23% עם המותג פרמפרס. לחברת DPL יש נתח שוק של 10% עם המותג בייביסיטר ועם המותג הפרטי שהיא מייצרת לשופרסל.
חוגלה קימברלי נמצאת בבעלות התאגיד העולמי קימברלי קלארק הפועל ב-175 מדינות ברחבי העולם. לטענת DPL, קימברלי קלארק אינה מייצרת מותגים פרטיים של חיתולים לרשתות קמעונאיות, כיוון שזה נוגד את האינטרס הכלכלי שלה בשל עוצמת המותגים. בשני מקרים בודדים שהיא עשתה זאת, המטרה הייתה סילוק מהמדפים של פמפרס - המתחרה הגדול שלה באותם שווקים.
לטענתה, גם במקרה הנוכחי, ההחלטה של חוגלה קימברלי לחרוג ממנהגה ולייצר מותג פרטי לרמי לוי היא "לצורך סילוק של מתחרה 'טורדני', DPL, המחזיק בנתח שוק של 10% ומציע מותגי Low Cost אשר נמצאים בצמיחה מתמדת וגורמים לירידת מחירים בשוק הישראלי".
עוד נטען כי מהלך זה יביא לשליטה כמעט מוחלטת של חוגלה על מחירי החיתולים בישראל ולעליית מחירים בכל הסגמנטים של חיתולי תינוקות.
רשת רמי לוי שיווק השקמה אחראית ל-22% מכלל מכירותיה של חברת DPL, והכוונה היא לחדול מלשווק את המותג בייביסיטר לאחר השקת המותג הפרטי.
DPL טוענת כי זו לא הפעם הראשונה שבה חוגלה קימברלי דוחקת מתחרים מהשוק, והיא אף הצליחה בכך בעבר. לראיה מביאה החברה דברים שאמר בעבר מי שכיהן כמנכ"ל חוגלה קימברלי לשעבר, שבהם הוא העיד כיצד החברה השתלטה על שוק החיתולים.
וכך אמר בשעתו אותו מנכ"ל: "מאחר שאף אחד לא מרוויח 50%, ברור היה שהמחירים אינם משקפים מחירים כלכליים, אלא תחרות של שבירה. חוגלה, שהיא גדולה מספיק וחזקה מספיק, יכלה להתמודד ברמת התחרות הזאת ואף לצאת עם נתחי שוק גדולים יותר בסיומה. להבדיל מזה, קיבוץ עמיר, יצרן 'טפנוקים', שנקלע לתחרות ללא עורף כלכלי מתאים, פשט את הרגל. סנו הצטמקה והגיעה ל-5% מהשוק, מה שאינו מאפשר לה לתמוך במותג או בפיתוחים טכנולוגיים בעתיד. אחרי שנה של מאבקים בהרבה מיליונים לכל אחד מהצדדים, חזרנו לנקודת ההתחלה".
אדיב-ברר טוענת כי האינטרס היחיד של חוגלה קימברלי בייצור מותג פרטי לרמי לוי הוא פגיעה בתחרות והעלאת מחירים בשוק. "אני לא אתן להיסטוריה לחזור על עצמה. הצרכנים היום הם חכמים ולא ניתן לגורם דורסני כמו קימברלי להוביל מהלכים שבסוף מי שישלם עליהם הוא הצרכן. הרגולטור צריך לעצור את חוגלה קימברלי מלהשתלט על השוק", היא אומרת.
חוגלה קימברלי סירבה להגיב לדברים.
שוק החיתולים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.