תפוז ישתף בלוגרים בהכנסות מפרסום; גיא אליאב: "מי שיבלוט יגיע לאלפי שקלים בחודש"

המהלך של תפוז מתחבר למגמה עולמית חדשה לפיה משותפים הגולשים בהכנסות הנוצרות מתכנים שלהם * דעה: כסף לבלוגרים? יוזמה הרסנית

הפורטל הישראלי תפוז ישתף בעלי בלוגים הפועלים בתחומו בהכנסות מהפרסום בכל בלוג. כך אמר אתמול מנכ"ל תפוז, גיא אליאב, בפאנל הסיום של ועידת התקשורת השנתית של "גלובס".

לפי אליאב, בעלי בלוגים (יומני רשת) בתפוז יקבלו כ-60% מההכנסות מפרסום בבלוג שלהם. בתפוז יש יותר מ-50,000 יומני רשת, יותר מ-10% מהם מתעדכנים מדי יום.

המהלך של תפוז מתחבר למגמה עולמית חדשה, לפיה משותפים הגולשים בהכנסות הנוצרות מתכנים שהם יוצרים, עורכים, מדרגים, משתפים מפרסמים באתרי הווב 2.0.

ענקית המכרזים האינטרנטית אי-ביי הודיעה בשבוע שעבר כי מתכוונת לפתח תוכנה ליצירת קישורים על בסיס רלוונטיות בין מכרזים לבלוגים - ולשלם לכותבי הבלוגים על תרומתם למאמץ המסחרי. אי-ביי, למעשה, מאמצת כאן את מודל "האד-סנס" של גוגל, שעיקרו השתלת פרסומות לפי רלוונטיות בדפי אינטרנט של אתרים שונים - וחלוקה בהכנסות עם בעלי אותם אתרים.

רק שבמקרה הזה, הבלוגרים יהיו המורווחים. במקביל, יצא בשבוע שעבר Eefoof, אתר שיתוף קבצי וידיאו חדש, בהצעה ראשונה מסוגה לגולשים: שילחו לנו סרטונים מעשה ידיכם - וקבלו שיתוף בהכנסות מפרסום.

מייסדי האתר, שלושה אמריקנים בני עשרים ומשהו, מאמינים כי התשלום לגולשים ושיתופם הכלכלי בהצלחות הרייטינג של עולם הווב 2.0 הוא הגל החשוב הבא ברשת.

ניר אופיר, העורך הראשי של תפוז, אמר היום ל"גלובס": "אנחנו מתכוונים לבנות מודל, שלא יפגע בהכנסות שלנו מפרסום. למעשה, תתווסף בבלוגים מערכת פרסום מקבילה, טקסטואלית וקונטקסטואלית, בדומה למערכת האד-סנס של גוגל, שמצמידה פרסומות לכתבות לפי רלוונטיות".

- אז הבלוגרים שלכם יכולים להתחיל לתכנן חופשות בקריביים?

"לא הייתי נסחף, אני לא רואה אותם ממש מתעשרים מזה. התשלום יהיה די דומה לתשלום שמקבלים בלוגרים, העובדים בשיתוף פעולה עם גוגל ומאפשרים להכניס פרסומות טקסט בצמוד לבלוג שלהם". גוגל משלמת כיום 600-700 שקלים בחודש לבלוגרים פופולריים, הזוכים ליותר מ-100 גולשים מבקרים שונים בממוצע ביום.

גיא אליאב, מנכ"ל תפוז, מבטיח שאצלו יקבלו יותר: "הכניסות אצלנו יותר גבוהות, ולכן הבלוגרים הבולטים שלנו יכולים להגיע להכנסה של אלפי שקלים בחודש". רשמנו.

"גלובס" ותפוז משתפים פעולה במסגרת "הבלוגייה", במה לבלוגים של אנשי עסקים בנושאי כלכלה ופיננסים.

דעה: כסף לבלוגרים? יוזמה הרסנית