המדינה מוכנה לערוך שינויים בהסכם הזיכיון עם קבוצת MTS, זכיינית פרויקט הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, כדי לאפשר את השלמת הסגירה הפיננסית של הפרויקט, כך נודע ל"גלובס". בד בבד הודיע השבוע שר התחבורה הגרמני פטר רמזאוור בסיור בתוואי הרכבת הקלה כי ממשלתו תומכת בניסיון לפתור את בעיות מימון הפרויקט, שהיקפו נאמד ב-10 מיליארד שקל. בנק kfw, המוביל את קונסורציום הבנקים הזרים שמלווים את הזכיינית, הוא בבעלות ממשלת גרמניה. בנוסף נודע כי MTS האריכה את תוקף הערבויות הבנקאיות שהפקידה עד 18 במאי.
בסוף דצמבר הודיעה ל-MTS הוועדה הבין-משרדית המלווה את הפרויקט כי עליה להשלים את הסגירה הפיננסית בתוך 90 יום בהתאם לתנאים בהסכם הזיכיון ותוך דחיית רשימת ההסתייגויות שהגישה הקבוצה. MTS שכרה את רו"ח יצחק סוארי כדי שייצגה מול המדינה. גורמים במו"מ אמרו ל"גלובס" כי המדינה הסכימה עקרונית לערוך שינויים בהסכם מ-28 במאי 2007 וכי הושגה התקדמות ניכרת.
לדבריהם, "עברנו כבר 80% מהדרך וכעת דנים ב-20% הנותרים". הסוגיות שנותרו פתוחות הן, בין השאר, גובה רשת הביטחון שתספק המדינה לנפח התנועה ברכבת, רמת החשיפה של הבנקים המלווים לסיכוני אובדן ההשקעה, חלוקת האחריות בין המדינה לזכיינית במקרי עיכובים בהוצאת ההיתרים על ידי הרשויות המקומיות שבשטחן אמור הקו האדום לעבור. את מסגרת האשראי לפרויקט, בהיקף 930 מיליון אירו, אמורים לספק תשעה בנקים זרים.
בקבוצת MTS בניהולו של יוחנן אור שותפות בחלקים שווים אפריקה ישראל , סימנס, אגד, סוארס דה קוסטה הפורטוגזית וחברה סינית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.