תקנה חדשה נחתמה היום על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ממנה עולה כי החל מה-1 בינואר 2011, יחויבו הנהגים בישראל לבצע בדיקות רפואיות מגיל 70 במקום 65 כפי שנהוג כיום. מגיל 80 ואילך יחויבו הנהגים להיבדק אחת לשנתיים.
נהגים מקצועיים ובהם נהגי מוניות, אוטובוסים ורכב כבד יחויבו בבדיקה רפואית מגיל 60, במקום גיל 50 כיום ובדיקה נוספת אחת ל-5 שנים. מגיל 70 ואילך יחויבו נהגים אלה בבדיקה אחת לשנתיים.
השר החליט להעלות את גיל הבדיקות הרפואיות לנהגים בעקבות עבודת מטה בינמשרדית שנערכה במשרד התחבורה, בהשתתפות משרד הבריאות, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים והמועצה הלאומית לבריאות.
מנתוני משרד התחבורה מתברר כי רק אחוז מזערי של נהגים בני 65 ומעלה ונהגים מקצועיים בני 50 ואילך, שהופנו למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בעקבות הבדיקות, נפסלו מלהחזיק ברישיון נהיגה או אושרו לנהיגה במגבלות מסוימות.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 1976 עמדה תוחלת החיים הממוצעת בישראל על 71.2 שנים לגברים ו- 74.8 שנים לנשים. בשנת 2008 הגיעה תוחלת החיים הממוצעת ל- 79.1 שנים לגברים ו-83 שנים לנשים.
מנתוני משרד התחבורה עולה עוד כי אוכלוסיית הנהגים המבוגרים (67 ומעלה) הכפילה את עצמה בעשור האחרון. בשנת 2000 עמד מספר הנהגים בני ה- 67 ומעלה על 130 אלף, לעומת 330 אלף בסוף שנת 2009. אחוז הנהגים המבוגרים מקרב אוכלוסיית הנהגים עמד בשנת 2000 על 4.9% ,לעומת 9.8% בסוף שנת 2009.
"התקנה החדשה תקל באופן משמעותי על אוכלוסיית הנהגים הוותיקים והנהגים המקצועיים ותחסוך מהם טרחה, בזבוז זמן והוצאות מיותרות עבור הבדיקות הרפואיות, הנדרשות לצורך חידוש הרישיון" הוסיף כץ.
מדינות רבות בעולם מחייבות בדיקות רפואיות לנהגים מגיל 70 ומעלה. אנגליה, גרמניה, צרפת, בלגיה, אוסטריה ונורבגיה אינן מחייבות כלל נהגים בבדיקות רפואיות. הולנד, ושוויץ מחייבות נהגים בבדיקות רפואיות רק מגיל 70 ואילך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.