חברת הדואר מסר זכתה במכרז משרד הפנים להפצת הודעות הודעות לבוחר לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. מסר תתחיל להפיץ את ההודעות בשבועות הקרובים בכל הארץ. כפי שנחשף ב"גלובס", בעקבות תנאי המכרז החליטה דואר ישראל לא להשתתף במכרז, בשל העובדה שנמנע ממנה להוזיל מחירים ולהתמודד כשחקן שווה היות והיא מונופול שמחיריו מפוקחים. הזכייה של מסר באה לאחר שבבחירות הכלליות שנערכות בתחילת השנה זכתה חברת א.ד. הפצות. גם אז לא יכלה דואר ישראל להתמודד בשל תנאי המכרז. א.ד. הפצות נזקקה לשירותי החלוקה של דואר ישראל באזורים רבים בארץ. השאלה כעת היא האם חברת מסר תצטרך להיעזר בדואר ישראל כדי לעמוד במשימה של הפצת ההודעות בכל רחבי הארץ. דואר ישראל מתקוממת נגד תנאי המכרז משום שהיא הגוף היחידי שנמנע ממנו בתנאים המקוריים של המכרז להתמודד כי היא מונופול מוכרז ולא יכולה להוריד מחירים. משכך, כל מתחרה שיודע מהם מחירי הדואר, מגיש הצעה מתאימה ומתחרה במכרז כאילו דואר ישראל אינה לוקחת בו חלק כלל, וזאת תוך שהוא לוקח בחשבון בתמחור שלו את האפשרות שהוא יזדקק לשירותי דואר ישראל כדי לבצע את העבודה. דואר ישראל טענה כי העובדה שחלוקת הדואר נפגעת פוגעת בכל התהליך הדמוקרטי משום שאזרחים רבים לא מקבלים הודעות על אזור הבחירה והקלפי שלהם. משרד הפנים דחה את הטענות ואמר שבעידן שבו אנו נמצאים האזרחים יודעים היכן הם אמורים להצביע, משום שהאתרים אינם משתנים חדשות לבקרים, ובנוסף כל אזרח יכול לוודא דרך האינטרנט היכן הקלפי שלו ממוקמת. גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>