בכירי משרד הפנים ערכו היום (ב') מסיבת עיתונאים שבה הציגו את היערכות המשרד לקראת הבחירות המוניציפאליות שיתקיימו בעוד כשבועיים.
במסיבת העיתונאים התייחס שר הפנים, גדעון סער, לסוגיית ראשי הרשויות שנגדם עומדים כתבי אישום, ואמר: "אני לא יודע אם מדובר במספר חסר תקדים לעומת מערכות בחירות קודמות. אבל מה שהוביל הבג"ץ של רוכברגר (ראש עיריית רמת-השרון) וגפסו (ראש עיריית נצרת עילית) הוא חוסר ודאות לגבי היכולת להתמודד, והציב סימן שאלה על היכולת לכהן.
"זה בעייתי, ואני מתכוון להתעמק בנושא ולאחר הבחירות לבחון הסדר חקיקתי שייצור ודאות בנושא של כהונת ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום. הסדר זה יהיה מאוזן וישמור על הערכים של טוהר המידות ואמון הציבור בשלטון המקומי. כאשר יש כתב אישום חמור, ערכי טוהר המידות בשלטון המקומי ואמון הציבור אינם מצדיקים את המשך הכהונה".
במקביל, התייחס שר הפנים גם לסוגייה שעלתה לאחרונה ב"גלובס", על כך שבמסגרת תפקידו הוא מביע תמיכה במועמדים לבחירות מטעם מפלגתו. השר נשאל האם לא ראוי שבתור שר פנים הוא יהיה מנותק מפעילות פוליטית זו עד הבחירות, וענה: "אני אדם פוליטי, ואני לא מכהן כיו"ר ועדת הבחירות. אני יודע לבצע ההפרדה בין התפקיד הציבורי למישור הפוליטי. אני רואה לנכון לתמוך במועמדים, גם חברי ליכוד וגם לא חברי ליכוד, שאני חושב שהם ראויים. לכל אזרח יש עמדה, והוא רשאי לבטא אותה. גם לי כשר הפנים יש דעה ועמדה, ואני אממש את זכותי להביעה עד יום הבחירות, לרבות יום הבחירות".
כאמור, מטרת מסיבת העיתונאים הייתה הצגת היערכות המשרד לקראת הבחירות וחשיפת הקמפיין התקשורתי לעידוד הצבעה שישודר הערב לראשונה בכל אמצעי התקשורת. "אנחנו יוצאים עם קמפיין לעידוד ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות", אמר סער, "חשוב מאוד לנו כמדינה וחברה להעביר את המסר שחשוב להשתתף בהצבעה. זה משפיע על חיי היום-יום של כל אחד מאיתנו".
סער גם התייחס לרפורמה בתכנון ובבנייה, שאותה העביר לאישור הכנסת ועברה קריאה ראשונה. "אני חושב שיש להעצים עוד את סמכות הרשויות המקומיות", אמר. "אני חושב שאנחנו צריכים להתנתק מהמסורת המנדטורית ולהעצים את הכוח לראשי העיר ולוועדות המקומיות, כמובן לאלה שיכולות לעמוד בזה. המשמעות היא שהבחירות הנוכחיות הרבה יותר מכריעות מבחירות אחרות שהיו עד כה".
הפרזנטור שבחר משרד הפנים לקמפיין הפרסומי הוא השחקן דב נבון. ממשרד הפנים נמסר כי התקציב של הקמפיין לבחירות לרשויות המקומיות עומד על כ-10 מיליון שקל, אולם הדגישו כי סכום זה כלל לא רק את הפרסומות אלא גם פעילות אחרת, כמו עדכון כתובות וצעדים נוספים לקראת הבחירות.
גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>