היקף הפרסום של משרד הפנים בבחירות לרשויות המקומיות עלה בצורה דרמטית יחסית לבחירות הקודמות: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בבחירות הנוכחיות הושקעו עד כה כ-5 מיליון שקל, לעומת 900 אלף שקל שהושקעו בבחירות המוניציפליות בשנת 2008 - זינוק של כ-450%. עיקר הגידול מקורו בהפניית תקציבים לפרסום במדיה מקוונת - 1.7 מיליון שקל בשנת 2013 לעומת כ-365 אלף שקל. בבחירות הנוכחיות מהווה הטלוויזיה פלטפורמה משמעותית להשקעה - כ-2.7 מיליון שקל בניגוד לבחירות 2008, שבהן לא הושקע כלל כסף בפרסום בטלוויזיה. העיתונות לא נהנית מהגידול בהיקפי הפרסום כלל, והיקף הפרסום בה נותר בדיוק כמו בבחירות 2008. לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "הפרדת מועד הבחירות הארציות מהמקומיות וביטול יום השבתון ביום הבחירות המקומיות הורידו את שיעור ההצבעה לבחירות המקומיות מ-80% ל-50%. "מכיוון שאחוזי ההצבעה בקרב הצעירים נמוכים אף יותר, עלתה לשכת הפרסום הממשלתית בווליום גבוה מבעבר ועם הפרסומת 'רונן המתלונן' שאותו מגלם דב נבון". גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>