ההאטה הכוללת בשוק המזון לא פסחה על שוק הגלידות שירד אשתקד ב-1.8% והסתכם ב-783 מיליון שקל - אובדן מכירות של 14 מיליון שקל במחירי צרכן - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".
גלידת שטראוס, הנמצאת בבעלות יוניליוור, ממשיכה אמנם להוביל את השוק, אם כי היא ממשיכה לאבד נתחי שוק זו השנה הרביעית ברציפות. ב-2014 ירדו מכירות החברה ב-5%, ונתח השוק שלה עמד על 44.2% לעומת נתח שוק של 50.4% בשנת 2011.
גלידות נסטלה, הנמצאת בבעלות אסם-נסטלה, ממשיכה להתחזק בנתח השוק, שעולה ל-37.6% לעומת נתח שוק של 33.5% בשנת 2011, אם כי גם מכירותיה לצרכן נשחקו ב-0.7%.
החברה שעשתה את קפיצת הדרך המשמעותית ביותר אשתקד היא מוצרי איכות אמריקאיים, משווקת המותג בן אנד ג'ריס. מכירות החברה עלו אשתקד ב-15.3%, ונתח השוק של החברה עלה ל-7.2% לעומת נתח שוק של 5.3% בשנת 2011.
מעניין לראות שהמותגים הנמוכים והמוזלים, ריאו וגלידות פלדמן, שומרים על כוחם ואף מתחזקים מעט.
גלידות נסטלה מובילה את מכר הגלידות האישיות ואחראית ל-51.1% ממכירותיהן, בעוד שגלידות שטראוס אחראית ל-41.9% מהמכר.
הגלידה האישית הנמכרת ביותר בישראל היא קוקילידה וניל של גלידות נסטלה, שהחזיקה אשתקד בנתח של 3.6% ממכירות השלגונים הבודדים. במקום השני נמצא השלגון קרנץ' ליבת נוגט של גלידות נסטלה עם נתח כספי של 2.9%.
במקום השלישי והרביעי נמצאים טעמקור גדול ומגנום שוקולד לבן, שניהם של גלידות שטראוס, עם נתח כספי של 2.6% ו-2.4% בהתאמה.
בחבילות לבית מובילה את המכר גלידת פיינטים קרם עוגיות של בן אנד ג'ריס, האחראית לכ-3% ממכירות גלידות בחבילות לבית.
תחום הגלידות-נתח שוק כספי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.