חברת הסלולר פרטנר מדווחת היום (ד') על תוצאות הרבעון הרביעי של 2014 והשנה כולה. החברה מקבוצת סבן ובניהולו של חיים רומנו רשמה ב-2014 רווח של 162 מיליון שקל - עלייה של 20% לעומת הרווח ב-2013. סך ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-4.4 מיליארד שקל - ירידה של 3% לעומת השנה הקודמת.
בסיכום הרבעון הרביעי פרטנר רשמה צניחה של 48% ברווח הנקי ל-24 מיליון שקל, וסך ההכנסות ירד ב-2% ל-1.1 מיליארד שקל.
פרטנר תוצאות מגזר הסלולר
פרטנר סיימה את 2014 עם 2.84 מיליון מנויים - צניחה של כ-60 אלף מנויים לעומת הרבעון השלישי ב-2014, אז סיימה עם 2.9 מיליון מנויים. בשנת 2014 כולה איבדה 120 אלף מנויים על רקע התחרות הקשה בענף. שיעור הנטישה ברבעון הרביעי עמד על 11.5%, לעומת 12% ברבעון השלישי. שיעור הנטישה ב-2014 עמד על 47%, לעומת 39% ב-2013.
סך ההכנסות משירותים ירדו ב-20143 ב-10% ל-3.4 מיליארד שקל וירדו ב-12% ברבעון הרביעי ל-808 מיליון שקל. ההכנסות מציוד עלו ב-2014 ב-35% ל-992 מיליון שקל ועלו ב-46% ברבעון ל-300 מיליון שקל.
ה-EBITDA בשנת 2014 ירד ב-2% ל-1.1 מיליארד שקל, שהם 25% מסך ההכנסות. ה-EBITDA ברבעון הרביעי ירד ב-12% ל-249 מיליון שקל, 22% מסך ההכנסות. היקף החוב נטו בסוף 2014, הסתכם ב-2.6 מיליארד שקל, בהשוואה ל-3 מיליארד שקל בסוף 2013 - ירידה של 388 מיליון שקל.
ההכנסה החודשית הממוצעת של פרטנר ממנוי סלולר בשנת 2014 (ARPU) עמדה על 75 שקל - ירידה של 10% לעומת 2014. ה-ARPU ברבעון הרביעי ירד ב-12% ל-71 שקל בחודש.
פרטנר מציינת כי מכירת הסמארטפונים בפריסת תשלומים ל-36 חודשים משפיעה לרעה על תזרים המזומנים של החברה, והיא שוקלת להפסיק למכיר מכשירים בפריסת תשלומים - מה שעלול להשפיע לרעה על ההכנסות ממכירת ציוד והרווחיות מפעילות זו.
לדברי המנכ"ל רומנו, "שנת 2014 התאפיינה בעליית מדרגה נוספת ברמת התחרות בשוק התקשורת בישראל וכתוצאה מכך בשחיקה בהכנסות וברווחיות של החברה. יחד עם זאת, נשארנו נאמנים ליישום האסטרטגיה של החברה והמשכנו לקדם את אבני-היסוד שבבסיסה: השקעה בטכנולוגיה וחדשנות ומיקוד בחוויית הלקוח".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.