רשת רמי לוי שיווק השקמה מקיימת מגעים לרכישתה של רשת מגה מידי קבוצת אלון.
מקורות בקבוצת אלון אומרים ל"גלובס" כי התנהלו "שיחות ראשוניות" בלבד, וההערכה היא שסיכויי המגעים להבשיל לכדי עסקה הם נמוכים מאוד. בצהריים אישרה חברת רמי לוי בדיווח לבורסה כי היא מקיימת מגעים ראשוניים לרכישת מגה.
במקביל פועלים בקבוצת אלון במרץ בניסיון להגיע להסדר עם עובדי מגה, ומשא-ומתן קדחתני מתנהל בימים אלה בהשתתפות ההסתדרות.
רשת רמי לוי שיווק השקמה היא אמנם רשת רווחית ויציבה, אך עדיין מדובר ברשת עם 30 סניפים ומטה רזה, שתתקשה למזג לתוכה את רשת מגה המונה 171 סניפים ובפורמטים שונים: פורמט דיסקאונט ופורמט של חנויות שכונתיות. בנוסף מחזיקה מגה בשליטה (51%) ברשת עדן טבע מרקט.
ההערכה היא גם שרמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, לא ירצה לקחת את עצמו את מערכת העובדים המאורגנת של מגה. בהקשר זה נציין כי בעוד שעובדי רשת מגה מאורגנים בהסתדרות, עובדי רשת רמי לוי אינם מאורגנים.
בנוסף לכל אלה, עומדת השאלה האם הממונה על ההגבלים העסקיים יאשר מיזוג אפשרי בין שתי הרשתות, שהמשמעות שלו היא צמצום התחרות בשוק; ולפי הנחיות שנתן הממונה על ריכוזיות אזורית של רשתות השיווק, הרי שברור שבכל מקרה, מיזוג מלא כזה לא יוכל לצאת לדרך.
מגה - רשת בצרות
רשת מגה היא הרשת השנייה בגודלה בישראל ומונה כאמור 171 סניפים לפי החלוקה הבאה: סניפי "מגה בעיר", 40 סניפי "YOU" (שלושה מהם פועלים תחת המותג "הצרכנייה של YOU"), תריסר סניפי "זול בשפע" וסניף אחד תחת המותג "תכל'ס". רשת עדן טבע מרקט שבשליטתה מונה 23 סניפים, כש-14 מתוכם פועלים מתוך סניפי מגה.
בשנים האחרונות רושמת מגה הרעה הולכת ומתמשכת בביצועיה הכספיים. אשתקד ירדו מכירות הרשת ב-9.1% והסתכמו ב-5.75 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 6.32 מיליארד שקל ב-2013. הרווח הגולמי של מגה ירד אשתקד ב-11.3% והסתכם ב-1.42 מיליארד שקל - שיעור של 24.7% מהמכירות; זאת לעומת רווח גולמי של 1.6 מיליארד שקל בשנת 2013, שהיוו שיעור של 25.3% מהמכירות. לאחר שאת 2013 סיימה מגה עם רווח תפעולי של 43.9 מיליון שקל, את שנת 2014 היא חתמה עם הפסד תפעולי של 29.6 מיליון שקל.
בפועל, הפעילות גורמת להפסדים תפעוליים הגבוהים בעשרות מיליוני שקלים. בהקשר זה נציין כי מגה דיווחה ב-2014 על רווח של 28 מיליון שקל ממכירת חלק מהמרלו"ג בראשון-לציון, ובנוסף היא קיבלה לא פחות מ-31 מיליון שקל ממכירת סניפים הפסדיים. רווחים והכנסות אלה הקטינו בפועל את הפסדי הרשת השנתיים.
כחלק מאסטרטגיה לצאת מסניפים הפסדיים, בשנת 2014 לבדה היא סגרה 19 סניפים, שרובם עברו למתחרים, ופתחה 3 סניפים קטנים. במקביל צמצמה מגה את שטחי המסחר של סניפים קיימים בהיקף של 14,300 מ"ר סך הכול.
הרבעון האחרון של 2014 חשף עוד יותר את מצבה הקשה של הרשת. מכירותיה של מגה צנחו ברבעון הרביעי של 2014 ב-12%, והפעילות גרמה להפסד תפעולי של 54.6 מיליון שקל - פי שניים מההפסד התפעולי שנרשם ברבעון הרביעי של 2013 והסתכם אז ב-26.9 מיליון שקל.
רמי לוי - גידול במכירות
רשת רמי לוי מפעילה היום 32 סניפים - שניים מהם מופעלים על-ידי זכיינים, ומכירותיהם אינן כלולות בדוח הכספי, אלא ההכנסות של הרשת מתמלוגים בגין אותם סניפים.
הרשת, הנסחרת לפי שווי של 2.11 מיליארד שקל, חתמה את שנת 2014 עם גידול של 6% במכירות, שנסקו ל-3.41 מיליארד שקל. רשת רמי לוי שיפרה מעט את הרווח הגולמי, שהסתכם ב-718 מיליון שקל והיווה 21% מהמכירות; לעומת שיעור רווח גולמי של 20.9% בשנת 2013.
עלייה של 11.8% בהוצאות המכירה והשיווק של הרשת שחקה את הרווח התפעולי, שירד ב-9.2% והסתכם ב-123.5 מיליון שקל; וזאת לעומת רווח תפעולי של 136 מיליון שקל בשנת 2013. בהתאם, שיעור הרווח התפעולי של רמי לוי ירד מ-4.2% ל-3.6%.
את השורה התחתונה חתמה הרשת עם צניחה של 22% ברווח הנקי, שהסתכם ב-94.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 121.4 מיליון שקל בשנת 2013.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.