*** הכתבה בשיתוף לשכת יועצי המס
דברו על העסק שלכם: אתם אצל חברים ופוגשים אנשים? נמצאים בגן המשחקים ורואים הורים אחרים? התפתחה שיחה בינכם לבין אנשי הצוות מהעבודה של בן הזוג? דברו איתם על מה שאתם עושים. שאלו אותם מה הם עושים ונסו לחשוב על נקודות השקה בין העסק שלכם לחיים שלהם היכרות חברתית היא בעלת פוטנציאל גיוס לקוחות אדיר.
שיווק בפלטפורמות חינמיות: דרך פייסבוק ולינקדאין ניתן לשווק ולפרסם מוצרים ומאמרים מקצועיים בחינם. השתמשו בהן לפירסום ותיקשור מוצרים חדשים, ולהרחבת החשיפה של העסק שלכם. במידה ואתם מתפעלים עמוד עיסקי פרסמו בו באופן קבוע. עם עדיפות לתמונות ותכנים מקוריים שלכם.
הצטרפו לקבוצות ברשתות החברתיות שתואמות את תחום העיסוק שלכם וקבוצות קהילתיות של המרחב הגאוגרפי בו אתם גרים. עקבו אחר הפוסטים והיו פעילים בקבוצה. עם הזמן יגיע פוסט שנוגע לתחום עיסקוכם, הציגו את עצמכם ותנו טיפ מנצח. כזה שייתן מענה מדוייק לשאלה. בפעם הבאה שמישהו יזדקק לייעוץ הוא כבר יחפש אתכם בקבוצה.
קשר עם לקוחות: עברו שבועות מאז שדיברתם עם לקוח? סיימתם את העבודה והוא היה מרוצה? צרו קשר ושאלו לשלומו (בטלפון, לא ב-sms). ספרו לו על המוצרים החדשים בעסק שלכם ועל השירותים החדשים אותם אתם מספקים. קל יותר להגדיל\לחדש את סל הרכישה של לקוח קיים מאשר לגייס לקוח חדש.
ניהול עובדים: יש לכם עובדים במשרד? קיבעו איתם ישיבת צוות פעם בשבוע בה תוכלו לעלות נושא שבועי. כל אחד מהם יוכל לשתף במשימות שלו ובדילמות בהן הוא נתקל ויחד תוכלו לפתור בעיות. בנוסף קבעו פגישת עבודה עם כל אחד מהעובדים בה תוכלו לחלק להם משימות, לבדוק את התקדמותם וללמד אותם דברים חדשים.
הסביבה משפיעה על היצירתיות: צאו פעם בשבוע החוצה להתאוורר. עבדו מבית קפה, מבית של חבר עצמאי אחר או בספריה העירונית, או ב-Hub כלשהו. חשוב מאוד לגוון ולהיחשף מדי פעם לסביבת עבודה שונה ולקבל קצת השראה במקומות אחרים.
ואם כבר השראה: צרו סעיף בתוכנית העבודה שנקרא כך ושאלו את עצמכם מה אתם יכולים לעשות על מנת לפתח את החשיבה שלכם. קריאת בלוגים וספרי מקצוע, או צפייה בהרצאות TED יכולים להיות רעיונות התחלתיים בנושא זה.
התנהלו נכון כלכלית: מצו את את האפשרויות החינמיות בשוק לשיווק, פרסום ו-networking. בארטר תמיד יכול להיות פיתרון טוב ונכון לעסק בהקמה.
השתמשו בשירותי ייעוץ מס: יועצי מס מתמחים בייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים והתנהלות נכונה מול גופי המיסים, המע"מ וביטוח לאומי. אל תזניחו נושאים אלו, זה עלול לעלות לכם ביוקר בהמשך הדרך.
חוק המספרים הגדולים: עובד גם פה. ככל שתעשו יותר טלפונים ופגישות מכירה כך ייגדל גם הסיכוי שתצליחו למכור את השירותים שלכם. ובכל זאת, הלקוח הפוטנציאלי נעלם? אל תעלבו. המשיכו לנסות לקיים איתו פגישה. אם הוא לא מעוניין, הוא יגיד לכם.
הכותבת היא יועצת ארגונית, בעלת ניסיון רב בייעוץ לעסקים קמעונאיים, בוגרת תואר שני בסוציולוגיה ארגונית ותעודת מאמנת עיסקית מ-NYU