הדוחות הכספיים של מאפיית אנג'ל שפורסמו בימים האחרונים הצביעו על הרעה ניכרת בעסקי העוגות של יצרנית הלחם הירושלמית, שבסיכומה של 2018 הסבו לה הפסד תפעולי של קרוב ל-11 מיליון שקל, ומשכו את אנג'ל לסכם את השנה בהפסד של כ-15 מיליון שקל - יותר מכפול מהפסד של כ-6.5 מיליון שקל שרשמה החברה ב-2017.
אנג'ל לא מצליחה לייצר רווחים מפעילות העוגות שלה כבר זמן ממושך, וב-3 השנים האחרונות (2016-2018) ההפסדים התפעוליים ממנה מצטברים ליותר מ-23 מיליון שקל. בסיכום שנתי הכנסותיה של אנג'ל מפעילות העוגות שלה נשחקו ב-20% ל-34 מיליון שקל, והרווח הגולמי מהן ירד בכ-35%, לכ-3.5 מיליון שקל.
כך, ההפסד התפעולי מפעילות זו התקרב ל-11 מיליון שקל אחרי הפסד תפעולי של כ-7.5 מיליון שקל ב-2017 ושל יותר מ-5 מיליון שקל ב-2016. בעניין התחרות בתחום באנג'ל מציינים כי הפיכת שוק העוגות "לשוק תחרותי מאוד וכניסת שחקנים קטנים, כגון בתי קפה המספקים עוגות, מהווה גורם שלילי המשפיע על מעמדה התחרותי של הקבוצה".
עוד עולה מהדוחות כי על רקע המצב בפעילות העוגות, החברה שכרה יועץ "אשר מיישם בימים אלה, יחד עם החברה, תוכנית עסקית רב-שנתית לתחום העוגות", במסגרתה החברה בוחנת ומיישמת בין היתר הפסקת ייצור מוצרים לא רווחיים, שיפור תהליכי הייצור ומעבר לרכישת מוצרים קנויים בסדרות קטנות. בסוף 2018 סיים את תפקידו מנכ"ל מפעל העוגות, הממוקם באזור התעשייה הר-טוב שבסמוך לבית שמש.
פעילותה המרכזית של אנג'ל (שלמה א. אנג'ל), הנמצאת בשליטת יצרנית הקמח הפרטית שטיבל והמנכ"ל ירון אנג'ל, היא בתחום הלחם, שם נרשמה בשנת 2018 שחיקה של 2% בהכנסות, שהצטברו ל-393 מיליון שקל, וההפסד התפעולי ממנה הצטמצם ב-14% לכ-3 מיליון שקל. סך הכנסותיה השנתיות של אנג'ל נשחקו בכ-3% ל-468 מיליון שקל, הרווח הגולמי עלה בשיעור מתון של כ-1% ל-163 מיליון שקל, אולם ההפסד התפעולי השנתי גדל ב-160% ל-13 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.