עוד יצרנית מצטרפת לזירה המתרחבת של ניסויים ברכב אוטונומי בישראל. חברת ב.מ.וו צפויה להתחיל להפעיל בישראל עד סוף השנה צי של רכבי ניסוי אוטונומיים. הניסויים יתחילו במקביל השקעה הרשמית של מרכז המו"פ החדש של ב.מ.וו בישראל, שהוכרז בתחילת השנה ויחל לפעול רשמית במחצית השנייה של השנה. העיתונות הגרמנית מוסרת כי המהלך הוא חלק מתוכנית רחבה של החברה להאיץ את קצב הניסוי של פלטפורמות הרכב האוטונומי שלה, לצבור ולנתח נתונים מלמעלה מ-5 מיליון קילומטרים של נהיגה באזורים שונים בעולם ובתרחישי נהיגה שונים. זאת כחלק מההכנות לקראת ההשקה המסחרית של רכב סדרתי ראשון של ב.מ.וו עם יכולות אוטונומיות בדרגה 3-4 (נסיעה ללא התערבות נהג בתנאים מגבילים) שמתוכננת לסוף 2021.
הניסוי יכלול כ-140 כלי רכב בכל העולם, לעומת כ-70 כיום, והוא עתיד להתבצע באזורים בהן יש לב.מ.וו בסיס מו"פ ובכללם החוף המערבי של ארצות הברית, סין וגם ישראל. הניסוי יתבצע ככל הנראה בכלי רכב אוטונומיים על בסיס סדרה 7 של החברה שמוגדרים בגרמניה בתור " ROBOTAXI ", כלומר עם יכולת לשנע נוסעים ליעדם, בנוסח תחבורה ציבורית, במסלולים קבועים וללא התערבות נהג.
יצוין כי ב.מ.וו כבר הפעילה בשנתיים האחרונות מכוניות ניסוי אוטונומיות בודדות על בסיס סדרה 7 במסגרת צי הניסוי של "מובילאיי". אולם כעת מדובר בצי גדול יותר משמעותית, ככל הנראה בהיקף עשרות כלי רכב. בניגוד לפולקסווגן, שהכריזה על כוונתה לייצר שירות הסעות מסחרי בישראל, ב.מ.וו תפעיל את הצי למטרות מחקר בלבד.
ב.מ.וו מצטרפת לשורה של ניסויים ברכב אוטונומי שמתבצעים ויתבצעו בחודשים הבאים בישראל ובכללם פרויקט משותף של פולקסווגן, צ'מפיון ומובילאיי, רכבי ניסוי של קאדילק ושברולט שמפעיל מרכז המו"פ של ג'נרל מוטורס בישראל, רכבי ניסוי אוטונומיים של "יאנדקס" הרוסית ועוד. עדיין לא ברור האם למובילאיי, שותפתה של ב.מ.וו, יהיה חלק פעיל בניסויים בישראל. ממובילאיי נמסר בתגובה כי "טכנולוגיה של מובילאיי נמצאת בכל רכבי הפיתוח לרכב אוטונומי של במוו כחלק משיתוף הפעולה הקיים"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.