חברת האוטו-טק הישראלית אוטונומו נמצאת בעיצומו של סבב גיוס גדול מסדרה C, כך נודע ל"גלובס". לפי מקורות המקורבים לחברה, החברה גייסה כבר עשרות מיליוני דולרים, והסבב צפוי להיסגר ב-50 עד 100 מיליון דולר בחודש מאי. אוטונומו הוקמה על ידי היזם בן וולקוב ב-2015 ומאז הקמתה ועד הסבב הנוכחי גייסה 43 מיליון דולר בשלושה סבבים, סיד, A ו-B.
את סבב הגיוס מובילה קבוצת SK הקוריאנית, עם השקעה של עשרה מיליון דולר. SK היא הקונגלומרט הקוריאני השלישי בגודלו במדינה, הכנסותיה עומדות על 83.5 מיליארד דולר והיא מעסיקה 93 אלף עובדים. בנוסף ל-SK צפויות להשקיעה בחברה משקיעות חדשות נוספות אשר לא נחשפו, וכן המשקיעות הקיימות, שבהן קרן בסמר, סטייג' וואן, קרן ההשקעות של דל, מניב מוביליטי, ספקית הרכיבים הבין לאומית "דלפי" וענקית הטלקום היפנית NTT דוקומו.
נתונים שהתפרסמו בתקשורת הקוריאנית, המבוססים על דיווח שהגישה קבוצת SK, משקפים לאוטונומו שווי של 370 מיליון דולר. עם זאת, לדברי הגורמים איתם שוחחנו, סבב הגיוס הנוכחי נמצא בביקוש יתר, והוא צפוי להסתיים כאשר שווי החברה יעמוד על 400 מיליון דולר לפחות.
"יש המון ביקוש ליכולות שלנו בשוק"
"אנחנו מגייסים כי אוטונומו גדלה במהירות, יש המון ביקוש ליכולות שלנו בשוק, וגם הרבה עניין בהשקעה בחברה מגורמים שונים", אומר בן וולקוב, מנכ"ל ומייסד אוטונומו בשיחה עם "גלובס". "בחרנו ב-SK כי הם מביאים ערך אסטרטגי, הם פעילים מאוד בעולם האוטומוטיב, ויש לנו חזון משותף; גם הם מאמינים שדאטה הוא חלק מאוד גדול מכל התחום שנקרא IoT, ואוטומוטיב הוא חלק מהעולם הזה".
"מכוניות שולחות היום המון מידע, וגארטנר מדברים על 25 GB שיוצאים מכל רכב מחובר בשעה. בתוך שנים בודדות כל המכוניות יהיו מחוברות, וכמויות המידע יגדלו. שוק המידע הזה מוערך ב-750 מיליארד דולר ב-230, ואוטונומו ממוצבת במקום טוב להוביל את השוק הזה. יש פה עניין מחברות ביטוח, ערים חכמות, ריטייל, פרסום, וכל האקו-סיסטם של הרכב. מטרת הגיוס היא לענות על כל הביקושים שאנחנו רואים כרגע בשוק ולהתרחב בכל החזיתות, גם בהנדסה וגם במכירות ובשיווק". לדבריו, החברה צפויה לסיים את השנה עם כ-100 עובדים ברחבי העולם.
אוטונומו פיתחה פלטפורמת ענן לרכבים אוטונומיים, אשר אוספת מידע מכלי רכב שנעים על הכבישים, קיבוצו, עיבודו בענן ומסחורו. המידע כולל פרטים על אופי הנהיגה של הנהג, המיקומים שבהם שהה הרכב, מצבם הפיזי והתחזוקתי של כלי הרכב עד לרמת לחץ האוויר בצמיגים, ואפילו סוג המדיה שצורכים הנהג והנוסעים בתוך המכונית.
את המידע החברה מעבדת ומעבירה בצורה אנונימית (אלא אם הנהג מוותר על זכותו לפרטיות, למשל תמורת הנחה בפרמיה בחברת הביטוח) ללקוחותיה, ביניהם יצרני הרכב, ספקים גדולים של התעשייה, גורמי תחזוקת רכב, מתכנני ערים, מפרסמים וחברות ביטוח, תמורת שיתוף בהכנסות. הרעיון שמאחורי החברה מבוסס על העובדה שכלי רכב מייצרים כבר היום עשרות ג'יגה-בייטים של מידע כזה בכל שעה, ובעידן הרכב המקושר והאוטונומי זרם הנתונים רק יגדל.
"החלטנו להשקיע בחברה בשלבי ההקמה תוך הערכה עמוקה ליזם מנוסה בו השקענו בעבר ולרעיון בעל פוטנציאל לשנות את מודל ההכנסות המסורתי בתעשיית הרכב העולמית", אמר יובל כהן, שהוביל את ההשקעה מטעם סטייג' וואן. כיום, אוטונומו עובדת עם עשרות יצרניות רכב וחברות נוספות מהענף, ומחוברים אליה מיליוני רכבים בעולם.
אוטונומו ת"ז
הקמה: דצמבר 2015
מייסד: בן וולקוב
עובדים: 70 עובדים, מתוכם כ-50 בישראל
משרדים: בהרצליה, באירופה ובארה"ב
סה"כ גיוסים: 43 מיליון דולר
משקיעות בולטות: קבוצת SK הקוריאנית, ספקית הרכיבים הבינלאומית "דלפי" וענקית הטלקום היפנית NTT דוקומו, קרן בסמר, סטייג' וואן, קרן ההשקעות של דל ומניב מוביליטי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.