יבואנית המזון וילי פוד בניהולו של מיכאל לובושיץ תחל לשווק פיצות קפואות ביבוא מאיטליה - כך נודע ל"גלובס". וילי פוד תתחרה במותג מעדנות של תנובה, בקבוצת המזון נטו ובמותג הפרטי.
מדובר בפיצות של יצרן איטלקי בשם "מנטואה סורגלטי", והן ימותגו תחת מחלבות "EURO מחלבות אירופה", מותג הגבינות שוילי פוד משווקת מאז אובדן הזיכיון של מחלבת ארלה הדנית.
במסגרת ההשקה הנוכחית תשווק וילי פוד שלושה סוגי פיצה: מוצרלה וזיתים, מרגריטה עם מוצרלה ומוצרלה פטריות.
בשיחה עם "גלובס" אומר לובושיץ כי הוא "רוצה להוביל את השוק עם המותג החדש", שאיפה שיהיה מאתגר לעמוד בה על רקע הדומיננטיות של תנובה בקטגוריה. אגב, זהו למעשה ניסיון נוסף של וילי פוד לחדור לשוק הפיצות, כשבעבר ייבאה החברה לישראל את המותג פיצה נאפופיצה.
עד כמה קיים פוטנציאל בתחום הפיצות הקפואות? מכירות שוק הפיצות בישראל מוערכות בכ-600 מיליון שקל בשנה, כולל פיצריות. מתוכן, מכירות קטגוריית הפיצות הקפואות מהווה כ-137 מיליון שקל, זאת לפי נתוני סטורנקסט נכון ל-2018.
מי ששולטת בשוק הפיצות הקפואות היא תנובה, שאוחזת בכ-56% מהקטגוריה באמצעות המותג הוותיק מעדנות. השחקנית השנייה בגודלה בקטוגריה היא קבוצת נטו, שמשווקת את המותג שלושת האופים, שאוחז בכ-17%, ואת המותג שגב, שאוחז בכ-7.5%.
גם המותג הפרטי דומיננטי יחסית בקטגוריה הפיצות הקפואות ומהווה קרוב ל-9% מהמכירות, הכוללות גם את המכירות של שופרסל וגם את אלה של רמי לוי.
שחקנית נוספת בתחום היא זוגלובק, שבעבר החזיקה במפעל לייצור פיצה בישראל, אולם הפעילות הזו נסגרה לפני כשנתיים, וכעת זוגלובק מייבאת פיצות מהונגריה תחת המותג פיצות ד'אורו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.