התירוץ של עיתוי החגים נגמר: ענף האופנה והקניונים מסכמים מחצית שלילית נוספת עם ירידה של 4.2% בפדיונות הקניונים האזוריים במחצית הראשונה של 2019 ביחס למחצית הראשונה של 2018 - כך עולה מנתוני ריס שהגיעו לידי "גלובס". לעומתם המרכזים הפתוחים (פאוור סנטרים) נפגעו פחות ויורדים רק ב-2% במחצית השנייה של השנה, כשבהסתכלות ארצית הירידה הכוללת היא של כ-3%.
זהו החודש השני בו בולטת מגמה לפיה המרכזים הפתוחים (פאוור סנטרים) נפגעים פחות מהקניונים. בחודש מאי הציגו המרכזים הפתוחים גידול של 3.6%, אל מול ירידות של 4.2% בקניונים האזוריים. ומדוע זה קורה דווקא בחודשים שהולכים ונעשים חמים יותר, כשמתבקש שצרכנים יעדיפו להימצא דווקא במרכז סגור וממוזג? "במרכזים הפתוחים הקנייה יותר ממוקדת. היום פחות מסתובבים בקניון כמו פעם", מעריך היום (ד') גורם בענף הקניונים, וזאת על רקע מגמת התגברות הרכישות המקוונות.
בנוגע למכירות חודש יוני מציין איתי שמחוני, הכלכלן של ריס, כי בבחינת נתוני המכירות של כ-2,700 חנויות זהות בחודש יוני השנה אל מול חודש יוני אשתקד, נראית ירידה של כ-2.6% במכירות בממוצע הארצי בתחום המשק הכללי; וכי בבחינת אותן החנויות לאותן התקופות לפי מכירות מצטברות, נראית ירידה של 5.3% בממוצע הארצי בתחום המשק הכללי.
בין הקניונים המובילים שמציינת ריס קניוני איילון וחולון של קבוצת עזריאלי, המציגים עלייה של 3.7% ו-2.7% בהתאמה במכירות למ"ר. עוד מציינים בריס לטובה גם את אאוטלט בילו סנטר של קניוני עופר מקבוצת מליסרון עם עלייה של 11%, את קניון קרית אונו עם עלייה של 6.7%, את ביג פאשן בית שמש וקניון עופר אדומים עם גידול של 3% ואת ביג אילת עם צמיחה של 2%.
מביו הקניונים החדשים, מציינים בריס לחיוב את עזריאלי ראשונים (עלייה של 6.7%), ביג פאשן אשדוד (עלייה של 4.3%), G יבנה מקבוצת גזית גלוב (עלייה של 2.1%) ועזריאלי רמלה (0.9%).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.