נתוני ריס שהגיעו לידי גלובס מציגים גידול משמעותי בפדיונות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019, טרם פרוץ המגפה • הקניונים נהנו מהצמיחה, אבל יש מי שאפילו יותר
ההשוואה נעשתה לעומת השבוע של פורים ב-2019, כיוון שבשבוע המקביל ב-2020 כבר נרשמה ירידה בפעילות על רקע תחילת התפרצות מגפת הקורנה בישראל • לפי אותה השוואה, פדיונות המרכזים הפתוחים צמחו ב-93% • הובילו את הצמיחה ביג פאשן אשדוד, קניון עזריאלי מלחה וקניון עזריאלי בגבעתיים
מנתוני ריס עולה כי קניוני עזריאלי הושפעו מ"ירידה חדה בקניון עזריאלי ת"א שסופג בתקופת הקורונה את הפגיעה החמורה ביותר הקיימת בשוק", והקבוצה מסכמת את השנה עם ירידה של 48% במכירות • המרכזים הפתוחים נהנו מיותר ימי עבודה ומהעדפה של "האוויר הפתוח", ורושמים ירידה של 15% בלבד
כך עולה מנתוני ריס שהגיעו לידי גלובס וסוקרים את השינוי בפדיון ב-30 מרכזי קניות פתוחים בין 17-22 בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד • ביג פאשן אשדוד רשם את הפדיון היומי הגבוה ביותר - 143 שקל למ"ר
בשלושת הימים האחרונים נרשמה מגמה חיובית בקניונים ובמרכזים הפתוחים • לפי נתוני חברת ריס, ממוצע הפדיון היומי עמד אתמול על כ-56 שקל למ"ר, לעומת 45 שקל למ"ר בממוצע ב-2019 • מרכזי המסחר הפתוחים משכו יותר לקוחות מאשר הקניונים
נמשכת המגמה: פדיונות הקניונים מושכים את השוק למטה, בעוד המרכזים הפתוחים שומרים על יציבות לעומת פברואר אשתקד • הפדיונות ביום הבחירות היו החלשים ביותר מבין שלושת מועדי ההצבעה בשנה האחרונה
הקניונים מציגים גידול של 2.4% לעומת ינואר אשתקד, בעוד שהמרכזים הפתוחים צומחים ב-4.4%
כך עולה מנתוני RIS ביחס לשנת 2018 • ברבעון הרביעי של השנה נרשמה ירידה של 2% במכירות חנויות זהות בקניונים, לעומת גידול של 1.9% בפדיונות חנויות במרכזים הפתוחים • ויש גם סיבה לאופטימיות: במהלך דצמבר נרשם תיקון לירידות החריגות של נובמבר עם עלייה של 3.8% בכלל השוק
יום השבתון בבחירות האחרונות לא הביא עמו בשורה למרכזי הקניות, ונרשמה בו ירידה של כ-5% לעומת הבחירות הקודמות באפריל • הפדיון היומי בספטמבר מציג ירידה של 0.7%, ואילו בתקופת ראש השנה נרשמה ירידה של כ-4% בימים שקדמו לחג ביחס לשנה שעברה
הקניונים האזוריים מציגים ירידה של 1.6% במכירות המצטברות של חודש יולי 2019, זאת לעומת גידול של 2.7% במרכזים הפתוחים - כך לפי נתוני ריס שהגיעו לידי "גלובס" • הפער בולט גם בהסתכלות על מכירות לפי פדיון יומי למ"ר
עיקר הירידות התרחשו בקניוניום האזוריים, בעוד שהמרכזים הפתוחים נפגעו פחות וירדו "רק" ב-2% במחצית הראשונה של 2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד • בממוצע ארצי מדובר בירידה כוללת של 3%
מנתוני RIS עולה כי חג הפסח ויום השבתון בבחירות לא הצילו את המכירות בחודשים מרץ-אפריל 2019 • היועץ תמיר בן שחר: "להפסיק להגדיל את החנויות, כאשר ברור לכול שהגודל לא מייצר יותר פדיון למ"ר ורווחיות"
"המצב קשה, קטסטרופה גם בקניונים המובילים" - כך אמר לנו השבוע גורם בכיר בשוק המסחר הקמעונאי • האם חג הפסח או יום השבתון בבחירות יצילו את המצב?
כך עולה מנתוני מערכת ריס • מגמת הירידה המתמשכת מתרחשת רקע השינויים בהרגלי הצריכה והגידול בקניות באונליין
מנתוני חברת ריס שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי גם הבחירות לא הצילו את מכירות הקניונים בחודשים ספטמבר-אוקטובר • עד 29 באוקטובר עמדו מכירות ספטמבר-אוקטובר על ירידה של 5.3%, כאשר בסופו של החודש הירידה עמדה על כ-3% בלבד
מכירות האופנה וההנעלה בחודש דצמבר ירדו בשיעור חד של 10%-11% ■ צביקה שוימר, מנכ"ל דלתא ישראל: "אין קסמים. כשאין גשם, המצב לא טוב"
ביגמרכזי קניותפדיוןקבוצת עזריאליקמעונאותקניוני עופרקניוניםקניות