שנת 2019 מסתיימת בירידה של 3% בפדיונות הקניונים במכירות למ"ר ביחס לשנה הקודמת, כך עולה מנתוני חברת RIS המשווים כ-2,700 חנויות זהות. במקביל, נמשכת המגמה לפיה שחיקת המכירות במרכזים הפתוחים קטן בהרבה מאלה של הקניונים האזוריים, כשאלה חווים ירידה של 0.9% "בלבד".
עוד עולה מנתוני RIS כי 51% מהחנויות בתחום האופנה וההנעלה רשמו במהלך 2019 ירידה של עד 10% במכירות ביחס לשנה הקודמת, בעוד ש-40% מהחנויות הציגו עלייה של עד 10% במכירות לעומת 2018. 6.5% מהחנויות הציגו צניחה של למעלה מ-10% במכירות בשנה החולפת לעומת אשתקד, ואילו רק 2.5% צמחו בלמעלה מ-10%.
בהסתכלות על הרבעון הרביעי של השנה, המגמה דומה: ברבעון הרביעי של 2019 הקניונים האזוריים מציגים שחיקה של 2%, בעוד שהמרכזים הפתוחים מציגים צמיחה של 1.9% ביחס לרבעון המקביל ב-2018.
נתון נוסף שמגלה RIS הוא התוצאות החיוביות שהביא עמו חודש דצמבר שיצרו תיקון לתוצאות של חודש נובמבר. כך, בדצמבר 2019 נרשם גידול של 6.2% במכירות הקניונים האזוריים ושל 2% במכירות המרכזים הפתוחים אל מול חודש דצמבר 2018.
בתוך כך מדווחת RIS גם על פרידה מהאנליסט הראשי שלה בשלוש השנים האחרונות שעוזב את החברה - איתי שמחוני, כשמנכ"ל RIS שלומי ינאי כתב: "אנו מאחלים לו הצלחה בדרכו החדשה". במקביל מעדכנת RIS כי במקומו מונה לתפקיד גדי קוונווי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.