בדרך למתווה הסיוע: אל על ושני סקטורים נוספים של ועדי העובדים חתמו על הסכם קיבוצי. אחרי מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, הגיעו ההסתדרות, ועדי העובדים והנהלת אל על להסכמות על מתווה התייעלות בסקטור המנהלי ובסקטור התחזוקה. בשני הסקטורים מועסקים יותר מכ-4,000 עובדים ושליש מהם יפוטרו. לאחרונה נחתם הסכם עם ועד הדיילים המונה 1,400 עובדים ונותרה המשוכה המאתגרת לאל על, חתימה מול ועד הטייסים המונה 650 עובדים. 95% מעובדי בחברה בחל"ת.
אל על הודיעה השבוע כי בחרה במתווה הסיוע שיוביל אותה ככל הנראה להלאמה דה פקטו והיא כוללת 250 מיליון דולר הלוואה בערבות מדינה ועוד גיוס הון דרך הנפקת מניות בהיקף של 150 מיליון דולר אותן במדינה מתחייבת לקנות במידה והציבור לא יקנה.
לפי הודעת שני הצדדים, "ההסכמים החדשים, שנחתמים כשבועיים לאחר ההסכם מול סקטור הדיילים, כוללים צעדים שיאפשרו לאל על להתייעל בהיקף של כ-88 מיליון דולר בשנה, 52 מיליון בסקטור המנהלי ו-36 מיליון בפעילות סקטור התחזוקה.
"תוקף ההסכמים יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על, וההסכמים יקיפו כ-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה. על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק אחר - מנגנון פיצויים מוגדלים.
"בכל אחד מהמגזרים יינקטו מנגנוני התייעלות בפעילויות הייחודיות להם, כגון מעבר לעבודה דיגיטלית, ייעול הליכי עבודה ועוד". כך לשון ההודעה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת מניות לציבור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.