מל"ט מסוג הרון של התעשייה האווירית יוחכר לארגון שמירת הגבול הימי של האיחוד האירופי. התעשייה האווירית, ביחד עם חברת איירבס (Airbus) זכו במכרז בגובה עשרות מיליוני דולרים. במסגרת המכרז מערכות המל"ט הרון יוחכרו ל-Frontex, ארגון שמירת הגבול הימי של האיחוד האירופי.
ההסכם, המוערך בכ-20 מליון דולר, כולל מתן שירותי סיור ימי, ציוד הטסה ותחזוקה, למשך כארבע שנים. היכולות של מל"ט ההרון הימי הוכחו בניסוי בכרתים ב-2018, ובפעילויות מבצעיות של צה"ל ומפעילים נוספים בעולם.
טיסת המל"ט תבוצע במרחב האווירי האזרחי האירופאי, תחת אות קריאה ונהלי טיסה אזרחיים ללא מעורבות ובקרה צבאית. על גבי המל"ט שישמש את ארגון שמירת החופים, יותקן מטען ייעודי (מטע"ד, Payload ) אלקטרו-אופטי לראיית יום ולילה ומכ"מ סיור ימי.
המערכת מופעלת בתקשורת Line of sight ובתקשורת לוויינית (SATCOM) המאפשרת הגדלת טווח טיסה וטיסה בגובה נמוך מעל הים, ומספקת תמונה מודיעינית עדכנית ומדויקת בזמן אמת.
המטרות של ארגון ההגנה על החופים הוא לסכל הברחות סמים או לאתר נקודות בים בהן חוצים מהגרים באמצעות ספינות וחייהם בסכנה.
מל"ט ההרון הימי נמצא בשימוש מבצעי אצל לקוחות שונים ברחבי העולם. המל"ט הוא חלק ממשפחת ה"הרון", שצברה עד כה למעלה מ-450 אלף שעות טיסה, בכל שעות היממה ובכל תנאי מזג האוויר.
משך השהייה שלו כ-24 שעות בתצורה מבצעית מלאה, הוא נושא מספר סנסורים בו-זמנית ומספק תמונה מודיעינית עדכנית בזמן אמת למפקדות, לכלי השיט ולצוותים הימיים. ההרון הימי נמצא בשימוש זרוע הים של צה"ל ככלי הסיור המרכזי שלה.
חיל האוויר הגרמני משתמש בהרון במאלי ובאפגניסטן, שם צבר למעלה מ-63 אלף שעות טיסה החל משנת 2010.
סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, משה לוי אמר היום (ג') כי "התעשייה האווירית מברכת על הזכייה במכרז החשוב של Frontex בשותפות Airbus . עד כה מל"ט ההרון עמד בכלל המשימות שהוצבו בפניו בהצלחה רבה, וביצע אותן מעבר לציפיות. אנחנו מקווים כי הזכייה במכרז תהווה פתח לחוזים עתידיים בתחום האזרחי במל"טים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.