העולם שלנו חי סביב מותגים. אבל האם יש לנו צורך בהם? הרי בעבר העולם הסתדר בלעדיהם. הכלכלן האמריקאי בן המאה ה-19, טורסטן ובלן, הציג הסבר מעניין לתופעה הזו ותהה האם אנחנו באמת מתקדמים, נאורים, אדיבים ובמיוחד - מתורבתים. ייתכן שכן. בעצם, ברור שכן. אבל לא רק. מתחת למעטה התרבותי, הטכנולוגי והמדעי מסתתרים להם בתוכנו אנשי מערות מושלמים.
וכמו אנשי המערות, אנחנו רוצים כוח, עוצמה ומוניטין משמעותי. אבל בניגוד לאנשי המערות, אנחנו לא משיגים את הדברים האלה באמצעות ציד או כיבוש, וגם לא מתהדרים בגולגלות וראשים כרותים. אנחנו מתהדרים בשיש האיטלקי החדש במטבח.
עקבו אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS
■■
ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.