בשנה החולפת השתנו כמה מכללי המשחק העתיקים והיציבים ביותר בתעשיית הרכב העולמית ובשוק הרכב הישראלי. משבר הקורונה שיבש באופן יסודי את השרשרת הלוגיסטית העולמית של תעשיית הרכב, גרע מהייצור מיליוני כלי רכב, הכניס למשבר פיננסי יצרנים, ספקים וחברות ליסינג וההשכרה בכל העולם ושיבש את הביקוש לרכב פרטי בחמש יבשות. במקביל הוא פגע קשות בביקוש של ציי הרכב בארץ, שהיו הלקוחות המובילים בישראל זה שני עשורים, עיכב הגעה והשקה של דגמים חדשים, העביר את פעילות המכירות מאולמות התצוגה לרשת ופגע בכושר ההשתכרות של רבים.
אבל כדרכם של מגה־משברים, משבר הקורונה יצר גם הזדמנויות, שכמותן מופיעות אולי פעם או פעמיים במאה שנה. מכירות הרכב החשמלי, והמניות של העוסקים בייצורו, זינקו לרמה שספק אם היו מגיעות אליה בשלוש שנים "נורמליות". מתוך המשבר צמח בעולם ובישראל גל חדש של "מתעשרי כורסה", שגרפו הון מהזינוק במניות ובמטבעות קריפטו; השקל הפך לאחד המטבעות החזקים בעולם תוך שהוא משדרג משמעותית את כוח הקנייה של רוכשי הרכב ואת רווחיות היבואנים; והלקוחות הפרטיים, שבמשך שנים תפסו מקום משני ביחס לחברות הליסינג, הגיעו לפתע למרכז הבמה והפכו להיות מחוזרים.
אבל השינוי החשוב ביותר היה ההכרה של רבים שרכב פרטי אינו מוצר מותרות יקר ומזהם, שמונח כמו אבן ריחיים על יוקר המחייה, כפי שניסו לשכנע אותנו - אלא מוצר חיוני, שהופך למבצר של הנהג ומשפחתו בתקופה שלא ניתן לסמוך על התפקוד והסטריליות של תחבורה ציבורית.
הזעזועים הללו טרם נרגעו, ולמרות שהאור בקצה המנהרה מתחיל להופיע, קשה עדיין להעריך איך ייראה עולם הרכב "ביום שאחרי". מוסף הרכב שלפניכם מנסה לשקף את השינויים, להציג כמה מכללי המשחק החדשים ולהעניק ללקוח הפוטנציאלי כלים שמאפשרים לו להציץ מעבר לפינה ולבחון את רכישת הרכב הבא שלו בצורה מושכלת. בהצלחה.