היכולת לנתח את הביצועים העסקיים של הארגון, של הלקוחות ושל הקהלים השונים היא בבסיס הפעולה של כל עסק כיום, בוודאי בתחום הפיננסים. תקופת הקורונה העצימה עוד יותר את הצרכים האלה, כי ארגונים היו צריכים להיות בשליטה גבוהה מתמיד על מאגרי הנתונים, גם בעת עבודה מרחוק. בהתאם, גבר גם הביקוש לאנשי מקצוע מתאימים: מנתחי נתונים ומדעני נתונים (Data analysts and Data scientists).
"בתקופת המשבר, ארגונים הבינו שהם חייבים לחזק את השריר הזה, של אנליזה. והם הבינו שלא כל מי שמוציא דוח בראשון שלישי וחמישי הוא אנליסט אלא הוא יותר שלפן", מסבירים הבעלים של חברת "דאטה טאפאס", דנה פרידמן ואייל בירן. "ואז קרה משהו יפה. ביקוש פגש היצע. ארגונים גדולים השכילו לשחרר הרבה אנליסטים ואילו ארגונים שעד היום לא נהנו מההון האנושי הזה, יכלו להתנסות, לפתח יכולות ולאמן אותן".
אייל בירן ודנה פרידמן / צילום: ליאת מנדל
אילו עוד השלכות היו לקורונה על עולם הדאטה ולאן הולכים מכאן? כל התשובות בפרק השבוע של "דוח פינטק".
■■
ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.