הגאות בשוק הרכב המקומי ניכרת היטב בדוחות הכספיים שפרסמה קבוצת קרסו מוטורס הבוקר (א'). קרסו מוטורס היא יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה ובחודש מאי 2020 הרחיבה החברה את פעילותה בתחום הליסינג לאחר שהשלימה את העסקה לרכישת חברת קל אוטו.
הכנסות החברה ברבעון השני קפצו בכ-95% לכ-1.3 מיליארד שקל, לעומת כ-664 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון השני קפצו לכ-744.4 מיליון שקל ב-170%, לעומת כ-275.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-114 מיליון שקל, לעומת כ-40.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה מכרה החברה 6,852 כלי רכב, בהשוואה ל-2,409 כלי רכב שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות מפעילות הליסינג גדלו ברבעון השני לכ-450 מיליון שקל, לעומת 309.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאמור מאיחוד לראשונה של פעילות קל אוטו בדוחות. רווחי המגזר ברבעון קפצו לכ-49.2 מיליון שקל, לעומת כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מפעילויות אחרות (מכירת רכבי יד שנייה ומוסכי שירות) גדלו ב-23% ל-97.2 מיליון שקל ברבעון.
הרווח התפעולי של הקבוצה קפץ ב-240% לרמה של כ-120 מיליון שקל ברבעון ובשורה התחתונה דיווחה קרסו, אותה מוביל המנכ"ל איציק וייץ, כי הרווח הנקי של החברה ברבעון קפץ פי 7 והגיע לכ-79.5 מיליון שקל, לעומת כ-11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
על רקע התוצאות המרשימות, דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך של 100 מיליון שקל לבעלי מניותיה, שיתווסף לחלוקה בסך של 63 מיליון שקל שבוצעה במרץ 2021.
צפויים שיבושים באספקה
נזכיר כי ברבעון המקביל אשתקד הושפעה פעילות קרסו, בדומה לפעילות של יבואניות אחרות בענף הרכב, מההגבלות שהוטלו על המשק בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. כעת, מציינים בקרסו, "עם דעיכת התפשטות הנגיף והחלשות השפעות המשבר על המשק, פעילות החברה בכל תחומי פעילותה הינה רציפה, והיא אינה מושפעת במישרין באופן מהותי מהמשבר. יצוין כי לתאריך הדוח לגל התחלואה החדש, אין השפעה מהותית על פעילותה העסקית של החברה".
עם זאת, בחברה מציינים כי "עקב משבר הקורונה, נוצר מחסור עולמי במוליכים למחצה המשמשים לייצור רכיבים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב. בהתאם לכך, הודיעו יצרני רכב עמם קשורה החברה, כי צפויים שיבושים באספקה מלאה של כלי רכב עקב המחסור כאמור בחציון השני של השנה או לאחריו. להערכת החברה למועד הדוח, ההשפעה של המחסור הצפוי באספקת כלי הרכב לא צפויה להיות מהותית על היקף מכירת כלי הרכב החדשים על ידי החברה".
גידול של 51% בהכנסות ממכירת רכבים במחצית
את המחצית הראשונה של השנה סיימה קרסו עם צמיחה של 48% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לכ-2.4 מיליארד שקל. ההכנסות ממכירת רכבים חדשים גדלו ב-51% ל-1.36 מיליארד שקל לעומת כ-900 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחי המגזר במחצית השנה גדלו ב-52% ל-200.6 מיליון שקל, כשבתקופה זו מכרה החברה 12,381 כלי רכב (7.4% מהשוק הישראלי), בהשוואה ל-8,013 רכבים שנמכרו בתקופה המקבילה.
ההכנסות ממגזר הליסינג גדלו ב-55% במחצית שנת 2021 לכ-840 מיליון שקל. רווחי המגזר בתקופה קפצו ל-93.8 מיליון שקל, לעומת 36.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממגזר השירות ופעילויות נוספות הסתכמו בכ-183 מיליון שקל, עלייה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ורווחי המגזר גדלו ב-51% והסתכמו ב-56.3 מיליון שקל.
הרווח התפעולי גדל ב-116% לכ-212 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה קרסו רווח נקי של כ-140 מיליון שקל בחצי הראשון של השנה, עלייה של 137% לעומת התקופה המקבילה.
במקביל לפרסום הדוחות עדכנה היום קרסו על קבלת דיבידנד בהיקף של כ-31.4 מיליון שקל מהחברה המוחזקת פסיפיק (זרוע הליסינג של קרסו שפעילות קל אוטו מוזגה לתוכה ב-2020), סכום דומה להיקף ההשקעה של קרסו בקל אוטו.
מניית קרסו הגיבה לפרסום התוצאות בקפיצה של כ-6%. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-95% ושוויה של החברה הגיע לכ-1.6 מיליארד שקל.
המנכ"ל איציק וייץ ציין כי "אנו חווים ביקושים ערים לרכישת רכבים חדשים. בהמשך השנה, אנו צפויים להשיק מספר דגמים חדשים, כולל דגמים היברידיים וחשמליים ופועלים להרחבת מגוון הדגמים המוצעים. במגזר הליסינג, שהתרחב משמעותית עם רכישת קל אוטו אשתקד, אנחנו מציגים ברבעון גידול בהכנסות ועלייה ברווח לאור גידול בביקושים ובהיקף המכירות של כלי רכש משומשים. בחודש יוני הושלם מיזוג סטטוטורי של קל אוטו ופסיפיק. אנו ממשיכים לפעול למיצוי הסינרגיות של פסיפיק עם קל אוטו, אשר צפויים לתמוך בהמשך השיפור בפעילות במגזר זה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.