הבנקים כבר עשו את קפיצת הפינטק הגדולה שלהם, בעוד שחברות הביטוח פיגרו מאחוריהם. אך כעת נראה שגם חברות הביטוח נמצאות בדרך הנכונה, בזכות טכנולוגיות מעולם "האינטרנט של הדברים" ולמידת מכונה.
"בעבר, אקטואריה של חברות ביטוח נשענה על פרמטרים בסיסיים מאוד כמו מודל הרכב ושנת הרכב. ידענו על מבוטח מסוים, למשל, שהוא גר בדירה בכפר סבא עם שלושה ילדים ונוסע במיצובישי", מסביר סמי ברקוביץ', סמנכ"ל מערכות מידע ב"הכשרה חברה לביטוח". "בעולם חדש נוכל לבסס את האקטואריה על פרמטרים הרבה יותר מעניינים, כמו כמה אותו אדם נוהג ואיך הוא מתנהג בכביש".
מהי המשמעות עבורנו, הצרכנים? יש להניח, שככל שנראה יותר פרסונליזציה באקטואריה של חברות הביטוח, בזכות אותן טכנולוגיות, ההצעות הביטוחיות שנקבל יהיו יותר טובות.
לאן צועדות חברות הביטוח ומה עוד נראה מהן בעתיד? האזינו לפרק השבוע של דוח פינטק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.