במחצית הראשונה של 2022 נמסרו בישראל 164,095 כלי רכב חדשים, מתוכם כ-5,250 כלי רכב בייבוא ועקיף (ייבוא מקביל וזעיר), ירידה של כ-13.6% לעומת המחצית הראשונה של 2021. הירידה נובעת בעיקר מהיצע מוגבל עקב הקשיים הלוגיסטיים של יצרני הרכב במחצית הראשונה של השנה, שהובילו למועדי אספקה ממושכים בדגמי מפתח, שחלקם מגיעים כיום לתחילת 2023. אולם למרות הירידה הכוללת בשוק, שני פלחי שוק חזקו את כוחם היחסי.
שוק היבוא העקיף הצליח לשמור על היקף מסירות כמעט זהה לזה של השנה שעברה וחיזק את כוחו היחסי מכ-2.6% מהשוק במחצית הראשונה של 2021 ל-3.2% מהשוק השנה. אחת הסיבות ליציבות של מסירות הייבוא העקיף היא הגמישות במקורות האספקה מדילרים בחו"ל בהשוואה לתלות של היבואנים ביצרני הרכב. בנוסף מציינים בענף כי קריסת שוק הרכב הרוסי בעקבות הלחימה באוקראינה הזרימה לשוק האירופאי מלאים עודפים של רכבי יוקרה, שיועדו לשוק הזה.
במקביל נרשם במחצית הראשונה זינוק חד בנתח השוק היחסי של כלי הרכב החשמליים בעוגת המכירות. במחצית הראשונה של השנה נמסרו בישראל 9,369 כלי רכב חשמליים, זינוק של כ-87% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ונתח שוק של כ-5.9% לעומת נתח של כ-2.7% בלבד במחצית הראשונה של השנה שעברה. הזינוק במסירות הרכב החשמלי מגיע למרות קשיי האספקה של רכב חשמלי של יצרנים רבים כולל טסלה, שסבלה מעיכוב של חודשים בייצור ובייצוא של כלי הרכב מהמפעל שלה בשנחאי. בענף מעריכים כי כיום קיימות למעלה מעשרת אלפים הזמנות בלתי מסופקות לרכב חשמלי, שרובן יסופקו כבר ב-2023.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.