פרסום על שלטי חוצות ענקיים הוא עסק ששמור בדרך-כלל לחברות גדולות או לפוליטיקאים בימי בחירות, אבל בשבוע הבא עתיד לעלות על שלט הפרסום הענק של מגדלי עזריאלי בתל אביב קמפיין קצת אחר. 60 עסקים קטנים יציגו במשך ארבעה ימים (11-14 בספטמבר) קמפיינים קצרים שיסייעו להם לחשוף את פעילותם בפני עשרות אלפי הלקוחות הפוטנציאליים העוברים מדי יום במקום.
המהלך הוא יוזמה של אדם קימה ואדם קוגן, מייסדי הסטארט-אפ הפיננסי PayMe, שמספק פתרונות פיננסיים לעסקים קטנים, רובם בבעלות צעירות וצעירים בתחילת דרכם המקצועית. ביוזמה לוקחות חלק גם עזריאלי וחברת הפרסום ברם, וכל עסק ישלם עבור השתתפות במיזם 200 שקל בלבד. עלות הפרסום על השלט המדובר עומדת בדרך-כלל על 45 אלף שקל לעשרה ימים. בתחילת אוקטובר מתוכנן מהלך דומה נוסף, שבו ייקחו חלק עוד 20 עסקים.
מנעד העסקים שיופיעו על השלט הוא רחב, ונע בין מאמני יוגה, חדרי בריחה, יצרני מוצרי קוסמטיקה, יועצים עסקיים, קונדיטורים ועוד. PayMe גם תצלם את בעלי העסקים על רקע הפרסומת שלהם, לטובת מינוף המהלך והעסק ברשתות החברתיות.
"אמצעי פרסום המוניים, המשמשים לרוב רק רשתות וחברות גדולות, הם בפועל דרך נוספת להנצחת הפערים מול העסקים הקטנים", אומר קוגן. "כחברה שמספקת שירות לעשרות אלפי עסקים כאלה, נראה לנו טבעי לדאוג להם גם בזירה הזו. ההיענות ליוזמה שלנו הייתה אדירה ומצביעה על הצורך הקיים בשטח".
פיימי הוקמה ב-2015, לאחר שקוגן וקימה נתקלו בעברם כעצמאים בקושי לקבל ולהעביר תשלומים. החברה מפתחת מספר מוצרים טכנולוגיים ובהם פתרונות לקבלת תשלום בכרטיסי אשראי ואמצעי תשלום חלופיים, ניכיון, מימון תשלומים לספקים, איתור ומניעה של הונאות, ארנקים דיגיטליים ועוד. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב, היא מעסיקה כ-60 עובדים (בשלבי גיוס של עוד 30) ועד כה התמקדה בשוק הישראלי. כעת היא מרחיבה את שירותיה גם לשוק הגלובלי - תחילה באירופה.
האופנוע החשמלי של אפריקה
כשישראל, יפן וניגריה עושות עסקים: שיתוף-פעולה קבוצת SIXAI של היזם רן פוליאקין, יצרנית חלקי הרכב היפנית מוסאשי סיימיטסו, הסוכנות הניגרית הלאומית לתשתיות מדע והנדסה (Naseni) ובנק Heritage הניגרי, יספק פתרון תחבורתי חסכוני וירוק יותר לתושבי ניגריה וגאנה.
מדובר ביוזמה שמשלבת תוכנה ובינה מלאכותית ישראלית יחד עם חומרה יפנית ליצירת קטנועים חשמליים: SIXAI תספק את האפליקציה, מערכת חכמה להחלפת הסוללות, וכן מערכת מעקב ובקרה על האופנועים והסוללות. מוסאשי סיימיטסו תהיה ספק מפתח של המרכבים (גירים חשמליים, בטריות, מנוע ובקר יחידות).
מימין: מדיסקה הארונה, איסאקו טאקשי, ששי שילה, פרופסור הארונה, מייקל פרימן וד''ר חיים איילון / צילום: יח''צ sixai
הקטנועים יימכרו לתושבי ניגריה וגאנה על בסיס ליסינג (בנק הריטג’ יספק את המימון למשתמשי הקצה), וניתן יהיה להטעין אותם בעמדות שיוצבו במקומות מרכזיים כמו תחנות דלק או סמוך למרכזי קניות.
"מרבית התעבורה באפריקה נעשית באמצעות אופנועים, מה שגורם לבעיות קשות של זיהום אוויר", אומר ששי שילה, משנה למנכ"ל SIXAI. "אספקת הקטנועים החשמליים וטעינת הבטריות ייעשו במודל עסקי ותפעולי זול וכלכלי יותר מהמצב הקיים, והם מבוססים על אנרגיה חלופית שתפחית את זיהום האוויר ב-50%. הפרויקט יושק בתחילת 2023, ואנו מתכוונים להתרחב במהירות ברחבי ניגריה ולמדינות נוספות באפריקה ובדרום מזרח אסיה".
פנגו מאמינה ברכב החשמלי
אפליקציית החניה פנגו נכנסת לעולם הרכבים החשמליים: תציג במפה אינטראקטיבית מאות תחנות טעינה ברחבי הארץ שאליהן יוכלו המשתמשים לנווט, כולל מידע על סוג העמדה (רגילה או מהירה), ועל סוגי החיבורים האפשריים. בנוסף, ניתן יהיה לשלם באמצעות האפליקציה על טעינת הרכב. המהלך יתאפשר באמצעות שיתוף-פעולה עם חברת מילגם EV-Edge המפעילה כ-150 עמדות. חברות נוספות שיופיעו במפה האינטראקטיבית הן סונול EVI, אפקון ו-GNRGY.
החברה מבססת את המהלך, בין היתר, על כך שבשבעת החודשים הראשונים של 2022 נמסרו כ-10.5 אלף רכבים חשמליים חדשים, המהווים כ-6% מסך מסירות הרכבים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד, נמסרו קצת יותר מ-6,000 רכבים חשמליים, שהיוו כ-3% מסך הרכבים. ההערכות בענף הן שבכבישי ישראל נוסעים כיום כ-30 אלף כלי רכב חשמליים.
"אנחנו ערים למספר ההולך ועולה של בעלי רכבים חשמליים בקרב לקוחותינו, וערים לצרכים המשתנים שלהם", אומר רועי אלבז, מנכ"ל פנגו, שבמאגר שלה רשומים 3 מיליון לקוחות.
שירות חדש לחישוב הריבית
אפליקציית דירוג האשראי קפטן קרדיט, מבית לשכת האשראי של דן אנד ברדסטריט, משיקה פיצ'ר חדש שיציג למשתמשים בכמה יתייקרו או יוזלו ההלוואה או המשכנתה שלהם בעקבות העלאת הריבית של בנק ישראל.
האפליקציה תספק למשתמשים את הסכום המדויק שנוסף או נגרע מההחזר שלהם - מה שיאפשר להם לשנות במידת הצורך את ההתנהלות הפיננסית, ולהיערך בהתאם. לפי נתוני החברה, הציבור הישראלי שילם ב-2021 כ-27 מיליארד שקל בריבית על אשראי שלקח, וב-2022 צפוי הסכום לזנק לכ-35 מיליארד שקל.
"הפיצ'ר החדש הופך את ההחלטות המאקרו-כלכליות לשורה תחתונה ברורה ופשוטה", אומר מנכ"ל קפטן קרדיט, משה ידגר. "צרכני האשראי לא יכולים לשנות את גובה הריבית, אך בהחלט יכולים לראות אילו תנאים מוצעים להם עבור משכנתה או הלוואה ולהתמקח עליהם".
חדשות טובות
מסייעים לעסקים חברתיים. בנק מזרחי-טפחות וקרן ההשקעות החברתיות IVN יסייעו למיזמים עסקיים-חברתיים בתחילת דרכם לצמוח כעסק חברתי מניב, במסגרת פרויקט "עסק עם ערך" הפועל מאז 2014. השנה כל מיזם יקבל 35 אלף שקל, וכן ליווי של מנטורים מובילים.
המיזמים שנבחרו הם: חוות הגלישה שעובדת עם כפר הנוער הדסים, החנות האינטרנטית לבגדי ילדים יד שנייה newish, עמותת "למען" שעוסקת במיחזור מנועים חשמליים וחומרי מתכת ונחושת לטובת שימוש חוזר בתעשייה, ותיאטרון השתחוויה שפועל לקידום העצמה אישית וחברתית, באמצעות מתן במה להבעה אישית, קבוצתית וקהילתית.
תורמים לכדורגל הצעיר
א.ל.מ. חשמל ודיגיטל תעניק לקבוצת הנוער בכדורגל של אילת תרומה בסך עשרות אלפי שקלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.