ישראל וסין מתקרבות להשלמת הדיונים על הסכם הסחר החופשי, שאמור להיחתם עוד השנה. על-פי התכנון הסיני, ההסכם אמור היה להיחתם כבר בשנה שעברה, אולם נדחה בשל סגרי הקורונה והיעדר יכולת לנהל מפגשים פנים אל פנים.
● טסלה נערכת להרחבת פעילותה בישראל: מינתה מנהל מקומי | בלעדי
● טיוטת חוק ההסדרים המעודכנת: סעיף להטלת "מס זיהום" על יבואני הרכב
בחודשיים הקרובים ייערך מפגש נוסף בין הצדדים המגבשים את ההסכם, והוא מוגדר "אחד המכריעים" על-פי מקורות פנימיים, ובו ייסגרו פרטים טכניים נוספים. ההסכם צפוי לשדרג את הסחר בין ישראל לסין, שהיא כיום שותפת הסחר העיקרית שלה בעולם.
בין השאר צפוי ההסכם להביא לביטול המכס בגובה 7% על כלי רכב מיובאים מסין, אם כי לא ברור עד כמה תהיה השפעתו מהותית על המחירים לאור היחלשות השקל והתייקרות כלי הרכב החשמליים בסין עצמה.
בשנה שעברה צמח יבוא הרכב מסין לישראל (כולל טסלה) בכ-276% והסתכם בכ-25238 מסירות, נתח של כ-8% מכלל המסירות. בשלושת החודשים האחרונים הובילו דגמים חשמליים מתוצרת סין את טבלת המסירות על-פי דגם בישראל. סין הפכה בשנה החולפת ליצואנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, אחרי גרמניה, עם יצוא של למעלה ממיליון כלי רכב.
ממשרד הסחר נמסר בתגובה: "המשא-ומתן להסכם סחר עם סין מתנהל על-פי לוחות הזמנים המקוריים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.