תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

להעדיף כישורים על מיקום גיאוגרפי של העובד וליצור קהילה תומכת עם אופק מקצועי: כך תגייסו כוח אדם מיטבי להייטק הישראלי

לא מעט מנכ"לים של חברות הייטק, CTOs או מגייסים, יספרו לכם עד כמה קשה לאייש משרות של מהנדסי DevOps איכותיים • כאשר גם אחרי הגיוס, קיים אתגר בשימורם לאורך זמן • אלעד ולנר, מנכ"ל חברת Naviteq המספקת שירותי DevOps, מסביר איך עושים זאת בצורה המקצועית ביותר ומצביע על נתוני ההצלחה של החברה: "80% מהעובדים ממשיכים בארגון מעבר לשנה הראשונה"

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף Naviteq

אחד התפקידים המשמעותיים בחברות הייטק הוא מהנדס ה-DevOps, אשר אמון על שיתוף הפעולה בין המפתחים לשאר אנשי ה-IT בארגון. עם זאת, בשוק הישראלי קיים מחסור עמוק בכוח אדם איכותי של מהנדסי DevOps עם ניסיון משמעותי (סניורים). בנוסף לכך, מעסיקים בהייטק הישראלי מתמודדים עם קושי לשמר את העובדים לאורך זמן בארגון, בייחוד מאחר שהתחרות עליהם גבוהה. אז איך, בצל הביקוש ההולך וגובר מצד חברות הייטק ישראליות, מצליחים להתגבר על החסמים ולגייס באופן מיטבי ומותאם אישית לחברה את כוח האדם האיכותי ביותר למשרתDevOps? הפתרון, כך נראה, טמון בגיוס עובדים לפי איכויות והתאמה לתפקיד ולא לפי שיקולים גיאוגרפיים. ודאי בעידן שבו עבודה מרחוק היא שגרה ולא אתגר.

750 הצעות עבודה למהנדסי DevOps בישראל מופיעות כרגע ברשת החברתית LinkedIn. חלקן פתוחות כבר זמן רב, מה שמעיד על הקושי של חברות לאייש את המשרה. "מצב כזה גורם לתסכול רב אצל מנהלי פיתוח של חברות הייטק, CTOs מגייסים ועוד", אומר אלעד ולנר, מנכ"ל חברת Naviteq, ומומחה במתן שירותי עובדי פיתוח ו- DevOps מכל רחבי העולם לתפקידי סניור בחברות ישראליות. בנוסף, תהליך הגיוס הממושך והמורכב מוביל בסופו של דבר גם לעלויות גבוהות.

לצד זאת, גם כאשר חברות מצליחות לגייס מהנדסי DevOps, במקרים רבים עובדים מתגלים כלא מתאימים לתרבות הארגונית של החברה או פשוט עוזבים אותה אחרי חצי שנה שבה הושקעו בהם משאבים רבים. "יש לחברות הייטק תפיסה מסוימת של תהליך גיוס עובדים. האתגר שלנו בעבודה מולן - הוא לשכנע את בעלי התפקידים לא לחשוש משינוי התפיסות הללו", אומר ולנר.

אלעד ולנר, מנכ''ל חברת Nativeq / צילום: אלעד ולנר
 אלעד ולנר, מנכ''ל חברת Nativeq / צילום: אלעד ולנר

שבעה ראיונות אישיים

הפתרון לאתגרי הגיוס והשימור של מהנדסי DevOps בכירים טמון, כך נראה, במה שולנר מגדיר "מעבר לגיוס על בסיס כישורים והתאמה על פני מיקום". כלומר - להתמקד בגיוס עובדים ללא קשר למיקומם הגיאוגרפי - בגרמניה, בצרפת, בספרד, בפולין ואפילו בארה"ב. וכן, גם בישראל.

לפרטים נוספים על גיוס והשמת מהנדסי DevOps הקליקו כאן>>

למה צריך מהנדס DevOps עם ניסיון? מהנדס DevOps הוא תפקיד ייחודי. הוא דורש לא רק ידע טכני נרחב, אלא גם תפיסות עולם מערכתית ויכולת לנהל פרויקטים תוך שילוב בין מגוון גורמים בארגון. DevOps מוכשר יכול לעשות את ההבדל בין מוצר שעובד חלק, יציב, עם פרודוקטיביות גבוהה ותוצר איכותי, לבין ריבוי של תקלות ובעיות. "כשכל העולם פתוח בפני החברה לגיוס ומתרכזים בשאלות של כישורים, התאמה, שימור העובד ועוד - אנחנו יודעים שהבחירה שלנו תהיה בעובד הטוב ביותר", מסביר ולנר.

כדי למצוא את המועמד המתאים, ולנר מפנה זרקור לתהליך הגיוס שפיתחה Naviteq: "אנחנו עושים שימוש במערכות AI לסינון קורות חיים, בפלטפורמות גיוס חדשניות וכמובן משתמשים ברשתות חברתיות וערוצי תקשורת נוספים כדי לאתר מועמדים בעלי ניסיון. את אותם מועמדים אנו מעבירים תהליך של שבעה ראיונות אישיים. ראשית המגייסת בודקת את ההתאמה לקריטריונים שלנו; לאחר מכן מתקיימים ראיון טכני ומבחן מעשי, ראיון טכני נוסף ואז שלושה ראיונות שמתמקדים באישיות של המועמד. התהליך שלנו חוסך למקומות העבודה הפוטנציאלים את הצורך לקיים ראיונות נוספים כי הסטנדרטים שאנחנו פועלים לפיהם מאוד גבוהים".

ה"טייפקאסט" של הארגון

ומה לגבי הנתונים? "אנחנו מגייסים כ-40 מהנדסי DevOps בדרגת סניור בכל שנה", אומר ולנר, "על פי הנתונים שלנו, 80% מהם ממשיכים במקום העבודה שלהם מעבר לשנה הראשונה. לפחות 70% ממשיכים מעל שנתיים ומעלה. אלו נתונים מצוינים לענף. אנו מגיעים אליהם גם בזכות הניסיון שלנו בזיהוי מועמדים שהם ה'טייפקאסט' של החברה. גם כשמדובר בעובדים מחו"ל, שלא מתגוררים בישראל ועובדים מרחוק בחברה המקומית", הוא מציין.

בנוסף לכל אלו, Naviteq לא מסיימת את התפקיד שלה בשירותי ה-DevOps עבור לקוחותיה. "אנחנו ממשיכים לקדם את העובדים שגייסנו כחלק מקהילה רחבה. אנחנו שמים דגש על תרבות חברתית חזקה, מקדמים שיתופי פעולה, חדשנות ולמידה מתמדת. כך שכל המהנדסים שאנחנו מגייסים הם בעצם חלק מקהילה מקצועית רחבה, תומכת ונתמכת שאנחנו ממשיכים ללוות כל הזמן", מספר ולנר.

מעבר לכך, הוא מציין כי בחברה קיימת תוכנית התפתחות מקצועית לכל אחד ממהנדסי ה-DevOps, כך שתמיד לאותו עובד יהיו דרך ואופק מקצועי, ואתגרים משמעותיים ומפרים יהיו חלק מסביבת העבודה שלו. "בסופו של דבר, עולם העבודה מרחוק לא הולך לשום מקום. הוא רק מתרחב", מדגיש ולנר. "עבודה בהייטק, מאפשרת לעבוד מרחוק, מכל מקום בעולם, פותחת פתח לעובדים איכותיים להתחרות על כל משרה, כשרק הכישורים שלהם משחקים תפקיד", הוא מסכם. "לחברות ההייטק זהו יתרון עצום, בהנחה שכל התהליך הזה מתבצע במקצועיות ועם ניסיון הגיוס המתאים".

לפרטים נוספים על גיוס והשמת מהנדסי DevOps הקליקו כאן>>