חברת הסייבר שצנחה אחרי הדוחות והישראלית שבדרך לנאסד"ק

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי צפויה להשלים הנפקה בנאסד"ק •  סנטינל וואן הציגה תחזית מאכזבת • וארבה רובוטיקס קפצה בחדות לאחר שהודיעה על קבלת הזמנות בהיקף של 103 מיליון שקל לגיוס חוב בבורסת בת"א

תומר וינגרטן מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח''צ
תומר וינגרטן מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח''צ

המסחר בוול סטריט התנהל בסוף השבוע במגמה מעורבת. בסיכום ימי המסחר חמישי ושישי, מדד S&P 500 עלה ב-0.2%, מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.6% ואילו מדד נאסד"ק נחלש ב-1.1%. מספר מניות מישראל הנסחרות בוול סטריט בלטו במסחר או פרסמו דיווחים בולטים:

המניה הזו הייתה בצניחה חופשית, המשקיעים זעמו - ואז הגיעה תפנית 
המלך של וול סטריט: בדרכו החוצה מצמרת הבנקאות, ג'יימי דיימון זורק כמה נבואות זעם 

גאוזי צפויה להנפיק לפי שווי של עד 364 מיליון דולר

יצרנית הזכוכית החכמה Gauzy צפויה להשלים בקרוב הנפקה בנאסד"ק, ובשבוע שעבר היא הגישה תשקיף מעודכן וחשפה את השווי אליו היא מכוונת. החברה מתל אביב, המנוהלת על-ידי המייסד המשותף אייל פסו, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לדבריה שליטה במעבר של אור דרך זכוכית ופונה לתעשיית הרכב והתעופה. לפי התשקיף המעודכן, המחיר למניה בהנפקה יעמוד על טווח של 17 ל-19 דולר, כך שהיקף הגיוס יגיע ל-71-79 מיליון דולר, ולחתמים תהיה אופציה לרכישת עוד מניות במחיר ההנפקה תוך 30 יום, ובכך הגיוס יגדל בכ-11.3 מיליון דולר.

לאחר הגיוס, ובהנחה שיבוצע באמצע טווח המחירים המבוקש, שווי החברה יעמד על 315-352 מיליון דולר, או 325-364 מיליון דולר אם החתמים יממשו את האופציה שלהם - דומה לשווי בגיוס הפרטי האחרון שלה. החברה מעדכנת ש-OIC Growth Fund התחייבה לרכוש בהנפקה מעל 833 אלף מניות - כ-20% מהיקף ההנפקה, בשווי כ-15 מיליון דולר.

גאוזי מתכננת להשתמש בכספי ההנפקה לצרכי הון חוזר, צרכים עסקיים כלליים כמו רכישת ציוד וחומרים, הרחבת קווי הייצור, מחקר פיתוח ועוד. החתמים שמלווים את גאוזי להנפקה הם ברקליס, TD Cowen, סטיפל, B. Riley Securities ו-Beech Hill Securities.

גאוזי רשמה ב-2023 הכנסות של 78 מיליון דולר, צמיחה של 59% לעומת שנה קודמת. עם זאת גם ההפסד הנקי גדל, מ-37.9 מיליון דולר ב-2022 ל-79.3 מיליון דולר ב-2023. ברבעון הראשון של 2024 ההכנסות צמחו ב-41.9% ל-24.7 מיליון דולר וההפסד צומצם מ-18.5 מיליון דולר ל-13.2 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לה בקופה 2.4 מיליון דולר בלבד.

גאוזי הוקמה ב-2009 על-ידי המנכ"ל פסו ומנהל הטכנולוגיה הראשי אדריאן לופר. בעלי המניות הבולטים בחברה הם קרן אייבקס עם 32.1%, ו-Olive Tree Ventures עם 13%. למנכ"ל פסו החזקה של 7.9% ולופר מחזיק ב-3.3%.

סנטינל וואן עברה לאיזון אך המשקיעים התאכזבו מהתחזית

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן  פרסמה דוחות טובים לרבעון הפיסקאלי הראשון של השנה, אך המשקיעים התאכזבו מהתחזית שלה להמשך והמניה נפלה ביום שישי ב-13.3%. בסוף השבוע ננעל מחיר המניה על 16.83 דולר המשקף לחברה שווי שוק של קרוב ל-5.3 מיליארד דולר. סנטינל וואן הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק לפני שלוש שנים, לפי שווי של 9 מיליארד דולר, ובשיא הגיעה לשווי של כמעט 20 מיליארד דולר.

החברה, בניהולו של המייסד תומר וינגרטן, דיווחה על הכנסות רבעוניות של 186 מיליון דולר, צמיחה של 39.7%, ונתון ה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) צמח ב-35% ל-762 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-70.1 מיליון דולר, צמצום לעומת הפסד של 107 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים ההוניים לעובדים והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, סנטינל וואן הציגה ברבעון איזון בשורה התחתונה - הפסד נקי של 586 אלף דולר שמתורגם ל-0 סנט למניה, לעומת הפסד של 42.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, וזאת בזמן שהאנליסטים ציפו להפסד של 5 סנטים למניה. לדברי וינגרטן, "הצגנו צמיחה יוצאת דופן של 40% ברבעון הראשון ואת הרבעון הראשון אי פעם עם תזרים חופשי חיובי - אבן דרך משמעותית במסע הצמיחה שלנו". התזרים החופשי הסתכם ב-33.8 מיליון דולר.

במבט קדימה החברה צופה הכנסות של 197 מיליון דולר ברבעון הפיסקאלי השני (הרבעון שיסתיים ביולי), עם רווחיות גולמית Non-GAAP של 79%, והפסד תפעולי Non-GAAP שיהווה 6% מהמחזור. בשנה כולה ההכנסות יהיו 808-815 מיליון דולר, עם רווחיות גולמית של 78%-79% והפסד תפעולי שיהווה 2%-6% מהמחזור.

ארבה עלתה לאחר שהחלה להיסחר בת"א

מניית ארבה רובוטיקס  עלתה ביום שישי ב-6.4% למחיר של 2 דולר, המשקף לחברת האוטוטק שווי של 156 מיליון דולר (החברה הפכה לציבורית במיזוג ל-SPAC ב-2021, לפי שווי של כחצי מיליארד דולר).

העלייה במניה בסוף השבוע הגיעה אחרי שהחברה הודיעה על קבלת הזמנות בהיקף של 103 מיליון שקל לגיוס חוב בבורסה בתל אביב, סכום שיעבור אליה אם תעמוד בתנאים שנקבעו מראש עד סוף מרץ 2025. אחד התנאים הוא שמחיר הנעילה של המניה בנאסד"ק ב-30 ימי מסחר רצופים לא יפחת מ-3.1 דולר - כלומר גבוה ב-55% מהמחיר הנוכחי. התנאי הנוסף הוא זכייה במכרז או חוזה לאספקת מוצריה לאחד מיצרני הרכב המובילים בעולם.

במקביל לגיוס החוב ארבה גם רשמה את מניותיה למסחר בת"א והחלה להיסחר כחברה דואלית. קובי מרנקו, מייסד ומנכ"ל ארבה מסר: "אנחנו מאמינים שלרישום הכפול בתל אביב יש יתרונות רבים לחברה ולמשקיעים במניותיה. הגדלת ציבור המשקיעים הפוטנציאליים, כולל גופים מוסדיים ישראליים, תוספת ימי ושעות מסחר שיאפשרו למשקיעים מאירופה ואסיה להצטרף, והכניסה למדדים צפויים לתרום להגברת המסחר, הנזילות ושווי המניה."