מנורה מבטחים משקיעה כ-70 מיליון דולר בקרן הגידור של ביל אקמן

ההשקעה, שנעשית מכספי העמיתים, הינה בחברת הניהול Pershing Square, כחלק ממכירת 10% מהחברה שביצע אקמן בהיקף של מיליארד דולר • לפני שמונה חודשים, השקיעה מנורה מבטחים כ-80 מיליון דולר בקרן הגידור הסחירה של אקמן - החזקה ששווה היום 120 מיליון דולר

המיליארדר ביל אקמן / צילום: ap, Richard Drew
המיליארדר ביל אקמן / צילום: ap, Richard Drew

מנורה מבטחים דיווחה היום (ב') כי תשקיע עבור עמיתיה ומבוטחי הקבוצה כ- 70 מיליון דולר בחברת הניהול פרשינג סקוור  (Pershing Square), בניהולו של ביל אקמן. זאת, לאחר שבסוף השבוע, החליט אקמן למכור למספר גופים 10% מהקרן בשווי של מיליארד דולר. היום, מתברר כי מנורה מבטחים היא בין הגופים שרכשו חלק מהקרן; זאת, לצד גופי השקעה מוסדיים וכן אנשי השקעות מובילים מהעולם.

מוורן באפט ועד ביל אקמן: השינויים בתיקי ההשקעה של השחקנים הגדולים בוול סטריט
המשקיע ביל אקמן על חשיפת גלובס: "מבין את בחירת אמזון שלא לדבר על העובד החטוף"

כניסתה של מנורה מבטחים לתוך העסקה התאפשרה בהמשך להשקעה שביצעה קבוצת הביטוח הישראלית בקרן הגידור הסחירה של פרשינג. בעסקה, שהתבצעה לפני כשמונה חודשים, רכשה מנורה מבטחים כ-1.2% מהון השותפות של הקרן. כעת, לאחר עליית שווי של כ-40% בחודשים האחרונים, עומד שווי ההחזקה של מנורה מבטחים בקרן על כ-120 מיליון שקל.

"לאחר בדיקת נאותות מקיפה, הוחלט להשקיע לנוכח ביצועי היתר המרשימים בקרן, אשר היכתה את מדדי הייחוס בצורה מובהקת ומשמעותית, וזאת במשך למעלה מ-20 שנות פעילותה", הסבירו בקבוצת הביטוח, וזאת לאור מערכת היחסים אשר נרקמה בין הגופים. "מנורה מבטחים רואה בהשקעה זו הבעת אמון והרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגית בין הגופים, אשר מטרתה להמשיך ולהשיא ערך לעמיתי ולמבוטחי הקבוצה". מי שהיה מעורב בעסקה הוא בנק ההשקעות ג'פריס, שלאחרונה הגדיל את הפעילות והמעורבות בעסקאות בישראל.

קרן הגידור מנהלת כ-19 מיליארד דולר ומחזיקה במניות של שש חברות בלבד, ביניהן אלפאבית, רשת המסעדות צ'יפולטה ורשת המלונות הילטון. בהמשך, מקווה אקמן להנפיק את קרן הגידור בוול סטריט.

אקמן עצמו רכש בתחילת השנה, יחד עם אשתו נרי אוקסמן, כ-5% ממניות הבורסה בתל אביב בתמורה ל-100 מיליון שקל. "בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה בגלל המלחמה וחוסר הוודואות הנלווית אליה", הוא כתב בסוף מרץ בציוץ ברשת X (לשעבר טוויטר). "הבורסה לניירות ערך בתל אביב היא סוג מיוחד של זיכיון בכלכלה יזמית מאוד, שלא ניתן להחליף אותה בקלות. הבורסה מציעה הזדמנות ליהנות מצמיחתה של 'סטארט-אפ ניישן' במחיר נמוך בשל המלחמה ואי הוודאות שהיא מביאה. רצינו לרכוש נתח גדול יותר, אבל זה כל מה שהיה זמין לרכישה. שווה הסתכלות קרובה", הוא הוסיף.