רכב סיני | בלעדי

בקרוב: תחרות חדשה לסינית הפופולרית בישראל

שנגאן, קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין, מנהלת מגעים לחתימה על הסכם יבוא למותג "הפרימיום הנגיש" שלה - DEEPAL עם היבואנית מכשירי תנועה • מטרת החברה: לייצא לעולם יותר מ־750 אלף כלי רכב בשנה החל מ־2024 • וכמה יעלה הרכב שמנסה להתחרות בדגמים של BYD ו-XPENG

דיפאל S05 של חברת הרכב הסינית שנגאן / צילום: יח''צ
דיפאל S05 של חברת הרכב הסינית שנגאן / צילום: יח''צ

חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, מנהלת מגעים מתקדמים לקראת חתימה על הסכם ליבוא מותג הרכב DEEPAL של קבוצת שנגאן (CHANGAN) הסינית. זהו אחד מתוך שלושת מותגי היצוא של הקבוצה, שהיא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין ואחת הגדולות בעולם. כלי הרכב עשויים להגיע לישראל לקראת סוף 2024 או בתחילת 2025 בכפוף להשלמת התקינה.

הסינית שהצליחה במקום שבו הרבה אחרות נכשלו. ובמחיר סביר
ניתוח | מלאי הענק שהגיע מטורקיה בדקה ה-90 והשאלה: האם זה הזמן לקנות רכב חדש?

הכניסה של שנגאן לישראל, שנחשפה לראשונה בגלובס, היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית עליו הכריזה הקבוצה השנה. במסגרתו היא מתכננת לייצא לעולם יותר מ־750 אלף כלי רכב בשנה החל מ־2024.

במהלך כנס שנערך בסין בינואר השנה הציגה שנגאן את רשימת השווקים שאליהם בכוונתה להיכנס בגל הראשון, וביניהם נמצאת גם ישראל לצד אוסטרליה, ניו־זילנד ודרום אפריקה. על פי תוכניות החברה, בכוונתה להיכנס לשוק האירופאי והישראלי עם לפחות שני מותגי רכב חשמליים בו זמנית. המותג Deepal מוגדר "פרמיום נגיש", והוא מיועד להתחרות בין השאר בדגמים של BYD ו-XPENG.

מחיר משוער של 200־260 אלף שקל

הקבוצה צפויה לייצא לאירופה ולישראל, בין השאר, את הקרוס־אובר החשמלי בגודל בינוני S7, שאמור להתחרות בטווח מחירים משוער של 200־260 אלף שקל, לעומת המחיר בסין שמתחיל בכ־32 אלף דולר. הרכב מצויד במנוע של 258 כ"ס ובסוללה בקיבולת 80 קילוואט־שעה, שאמורה לספק טווח של מעל 500 ק"מ.

במקביל אמורה החברה להשיק דגם סדאן שיתחרה בטסלה 3 וקרוס-אובר עממי חדש באורך 4.75 מ', שאמור להתחרות בדגמים מרכזיים כמו ATTO של BYD. על זיכיון היבוא של המותג התמודדו לפחות ארבעה יבואני רכב גדולים. גם מותג הפרמיום של החברה צפוי להגיע לישראל בחודשים הבאים.

קבוצת שנגאן מכרה ב־2023 כ־2.55 מיליון כלי רכב, כולל כאלה שהיא מייצרת במשותף עם פורד, מאזדה ועוד. מסירות המותגים החשמליים העצמאיים של הקבוצה הסתכמו בכ־470 אלף כלי רכב, עלייה של 74% מ־2022, והיצוא שלה הסתכם בכ־230 אלף כלי רכב.

מכשירי תנועה היא אחת היבואניות הוותיקות האחרונות, שלא החזיקה עד כה בזיכיון פעיל ליבוא כלי רכב מתוצרת סין. החברה מייבאת כיום את סוזוקי ואת משאיות מאן ופעילה בתחום הצמ"ה. מחברת מכשירי תנועה לא נמסרה תגובה.