סולאראדג' בשפל, והחברה הביטחונית שזינקה ב-17% ביום אחד

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • חברת ההגנה ההיקפית סנסטאר זינקה לאחר הדוחות • סולאראדג' המשיכה במומנטום השלילי וצללה בכ-8% • ונובה נהנית מהביקוש לשבבים בתחום ה-AI

צבי לנדו, גילון בק וגבי ויסמן / צילום: איל יצהר, תמר מצפי, יח''צ נובה
צבי לנדו, גילון בק וגבי ויסמן / צילום: איל יצהר, תמר מצפי, יח''צ נובה

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרו בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע במגמה מעורבת. בימים חמישי ושישי מדד S&P 500 עלה במצטבר ב-0.2%, מדד נאסד"ק טיפס ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס איבד מערכו 0.3%. אלה המניות הישראליות שבלטו במסחר או פרסמו דיווחים מעניינים:

הרווחיות בשיא, הפסימיות בשפל: 6 גרפים עושים סדר בעונת הדוחות 
הפד למד להיזהר: בלי ודאות שהאינפלציה נבלמת לא יוריד ריבית 

סנסטאר זינקה אחרי שפרסמה דוחות

חברת ההגנה ההיקפית סנסטאר , לשעבר מגל מערכות, פרסמה דוחות בסוף השבוע ומנייתה זינקה ב-17.5% ביום שישי. בכך היא סיימה את שבוע המסחר עם עלייה של 22.6% ומתחילת השנה היא הוסיפה לערכה כ-30%. שווי החברה בנאסד"ק עומד כעת על 39 מיליון דולר.

סנסטאר רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 7.5 מיליון דולר, צמיחה של 17.2% לעומת הרבעון המקביל, והציגה שיפור ברווחיות הגולמית. ההפסד הנקי הסתכם ב-0.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה חיובי בסך 114 אלף דולר, לעומת EBITDA שלילי בסך 1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בסוף הרבעון היו לחברה מזומנים והשקעות בסך 15.8 מיליון דולר, המהווים 68 סנט למניה.

יו"ר סנסטאר הוא גילון בק מקרן פימי, בעלת המניות הבולטת בחברה. לפני מספר שנים החברה מכרה את חטיבת הפרויקטים שלה לאירונאוטיקס ב-35 מיליון דולר ונותרה עם חטיבה העוסקת במערכות הגנה לאתרי תשתיות, בתי כלא וכדומה, שהתבססה על חברת סנסטאר מקנדה שאותה רכשה מגל בעבר. בהתאם, הוחלף שם החברה ממגל לסנסטאר. לאחרונה החברה הפכה לחברה הרשומה כקנדית, במקום כישראלית.

סולאראדג' בשפל של מעל 5 שנים

חברת הטכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, סולאראדג' , נפלה ביום שישי ב-7.9% במחזור מסחר גבוה מהממוצע, למחיר שפל של פחות מ-40 דולר; המניה ננעלה במחיר של 39.86 דולר שמשקף לחברה שווי שוק של 2.26 מיליארד דולר, שפל של למעלה מחמש שנים. מתחילת השנה מניית סולאראדג' ירדה ב-57.4% וביחס לשיא שבו נסחרה בנובמבר 2021 היא איבדה כ-89%. בשעות המסחר המאוחר ביום שישי המניה התאוששה מעט ועלתה שוב מעל 40 דולר.

סולאראדג' דיווחה בתחילת השבוע שעבר על שינוי בהנהלה: סמנכ"ל הכספים הוותיק רונן פייר פורש אחרי 13 שנה ויוחלף על-ידי אריאל פורת, לשעבר מנהל אזור אירופה בסימנס אנרג'י ומנכ"ל סימנס ישראל.

סולאראדג', המנוהלת על-ידי צבי לנדו, סובלת בשנה האחרונה מירידה בהכנסות על רקע רמות מלאי גבוהות שנצברו אצל המפיצים שלה, מה שהוביל לירידה בהזמנות החדשות ממנה. החברה צופה שיפור מסוים בהכנסות ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון, אך רמות הרווחיות הגולמית עוד נמוכות מאוד היסטורית.

לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, רוב האנליסטים נייטרליים בנוגע למניית סולאראדג' - 26 מתוך 34 ממליצים על המניה בהמלצת "החזק", 4 חיוביים ו-4 שליליים. מחיר היעד הממוצע למניה הוא כ-66 דולר, גבוה ב-65.7% מהמחיר הנוכחי.

נובה נסחרה בשיא כל הזמנים

מניית נובה  עלתה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע ב-1.3% והשלימה עלייה שבועית של 8.4% ועלייה של 73.2% מתחילת השנה הנוכחית. המניה נסחרת בשיא של כל הזמנים, קרוב ל-238 דולר, מחיר שמשקף לחברה שווי שוק של 6.9 מיליארד דולר.

נובה, בניהולו של גבי ויסמן, מספקת פתרונות למדידה ובדיקה של תהליכי ייצור שבבים, והיא נהנית מהסביבה התומכת של תעשיית השבבים על רקע עליית הביקושים ליישומי AI. לאחרונה, בנק אוף אמריקה סימן אותה כאחת מהמניות הקטנות-בינוניות המומלצות שלו, וכתב כי "החשיפה של נובה למטרולוגיה בתחום ה-AI, לרכיבי זיכרון בפס רחב (HBM) ומארזים מתקדמים, אמורים להוביל לצמיחה מעבר לצמיחת התעשייה, ב-2024-2025", כשלפי הבנק הצמיחה תנוע סביב 15%, לעומת שיעור חד-ספרתי בתעשייה.

מוקדם יותר בשבוע שעבר נודע כי פידליטי (FMR) הגדילה את ההחזקה שלה במניות נובה, מכ-8.4% בדיווח הקודם בפברואר, ל-10%.