החברה הישראלית שנמכרה לאינטל ב-650 מיליון דולר וכעת עלולה להיסגר

חברת הענן גרנולייט נמכרה לאינטל במרץ 2022 בתמורה ל-650 מיליון דולר • לפי ההערכה, כל האפשרויות נמצאות על השולחן לגבי עתידה כעת: החל מסגירתה, דרך קיצוץ מספר העובדים ועד מכירתה כמו שהיא לחברת תוכנה

אסף עזרא וטל סייג, מייסדי גרנולייט / צילום: כדיה לוי
אסף עזרא וטל סייג, מייסדי גרנולייט / צילום: כדיה לוי

ככל הנראה, לא היה עיתוי טוב יותר עבור היזמים שמאחורי חברת הענן גרנולייט (Granulate), אסף עזרא וטל סייג, למכור את הסטארט-אפ שהקימו. חברת מוצרי הענן נמכרה לאינטל במרץ 2022 בתמורה ל-650 מיליון דולר, לאחר שגייסה 45 מיליון דולר בלבד. היה זה עיתוי משמיים: באותו החודש העלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב בפעם הראשונה מזה שנים, וחודשיים לאחר מכן התרסק שוק חברות הטכנולוגיה, ושווי החברות הפרטיות בתחום צלל. 

ענקית הסייבר שהוסיפה לשוויה 4 מיליארד דולר - והסיבה
בשל הקשרים עם ישראל: משקיע נורבגי נסוג מהשקעתו בפלנטיר

גם מצבה של אינטל השתנה מקצה לקצה: אז הייתה חברת השבבים לענקית צומחת בזכות מגפת הקורונה שהביאה רבים לקנות מחשבים ניידים. היום אינטל היא חברה שנקלעה למשבר מזומנים: כדי לגייס הון היא נדרשת לממש כל נכס שאיננו נמצא בעסקי הליבה שלה. כפי שהיא בחנה את מכירת מובילאיי ואלטרה, כך כבר מספר חודשים היא מחפשת לממש את נכסיה של גרנולייט הישראלית, שמעסיקה כיום 100 עובדים.

נוסף על עזרא וסייג, בין הקרנות שגזרו קופון על המכירה: הקרנות אינסייט, חץ, TLV קפיטל ורד דוט.

לפי ההערכה, כמו עבור כל אחת מהחברות-הבנות של אינטל, כל האפשרויות נמצאות על השולחן: החל מסגירת גרנולייט, דרך קיצוץ מספר העובדים ועד מכירתה כמו שהיא לחברת תוכנה.

אינטל בחנה לפני כשנתיים את האפשרות להיכנס לתחום מוצרי ענן לארגונים, אך בשל המצוקה התזרימית וההתמקדות בפיתוח זרוע ייצור, זנחה את הרעיון. בשונה ממובילאיי, גרנולייט הפכה לחברת "תג כחול", בז'רגון הארגוני - חברה המנוהלת בידי אינטל ומוטמעת בה. גם חברת הבאנה לאבס מקיסריה התנהלה באופן עצמאי מאינטל, עד שלאחרונה מייסדיה עזבו אותה, והיא הוטמעה בחטיבת השרתים והבינה המלאכותית של אינטל.

מאינטל לא התקבלה תגובה.