בשבועות האחרונים ענף התעופה הישראלי חווה התאוששות, כאשר מספר חברות זרות חזרו לפעילות בארץ. ביום שישי, לאחר תקופה ממושכת שבה הומלץ לחברות התעופה של האיחוד האירופי לשקול היטב לפני שהן מפעילות טיסות לישראל, ההמלצה הוסרה לחלוטין על־ידי ה־EASA (רשויות התעופה של האיחוד האירופי).
● חברות התעופה הזרות חוזרות אחת אחרי השנייה ומלמדות את מדינת ישראל שיעור חשוב
● בלעדי | החברה שחוזרת לטוס מישראל לניו יורק ומסמלת - השמיים נפתחו
● מומביי והמבורג: שני יעדים חדשים מקבלים טיסות ישירות מישראל
עם זאת, חלק מחברות התעופה הבינלאומיות לא המתינו להנחיות רשויות התעופה באופן רשמי והחלו לחזור בהדרגה. בסוף השבוע האחרון שש חברות תעופה שבו לפעילות בישראל, בהן חברות מקבוצת לופטהנזה ו־ITA. מוקדם יותר חזרו אייר פראנס וטראנסוויה, ומרץ ואפריל צפויים להביא עמם חזרות נוספות, של אייר אינדיה, דלתא וריינאייר.
בתקופות של ביקוש גבוה, כמו בחגים, חזרתן של חברות תעופה נוספות לפעילות בישראל משפיעה באופן משמעותי על המחירים. כעת העיניים נשואות לחג הפסח. לפי נתוני רשות שדות התעופה, בפסח 2024 פעלו בישראל כ־33 חברות תעופה, ובחג הקרוב צפויות לפעול בישראל 41 חברות - מה שמצביע על עלייה בהיצע ובתחרות.
בדקנו כיצד העלייה בהיצע תשפיע על המחירים בפסח הקרוב, באמצעות ארבעה יעדים מרכזיים ופופולריים, לאחר חזרתן של חברות התעופה הזרות. בכל אחד מהיעדים השווינו בין חברות תעופה סדירות שמפעילות טיסות בקווים אלה.
איך יושפעו מחירים הטיסות?
אחד היעדים המשמעותיים שייהנו מתחרות גדולה יותר בפסח הקרוב הוא פרנקפורט, שעד לא מזמן ניתן היה לטוס אליו עם אל על בלבד. הצטרפותה של לופטהנזה מאפשרת תחרות בקו החשוב, אולם החברה מספקת כעת מחירים קרובים במיוחד לאלה של אל על. לפי נתוני לאסט מיניט (lastminute), המחיר הממוצע של טיסות אל על לתקופת הפסח לפרנקפורט במחלקת התיירים עומדים על 420 דולר לטיסה הלוך ושוב, בעוד שהמחיר של המתחרה לופטהנזה עומדים על 550 דולר לטיסה הלוך ושוב.
יעד נוסף שייהנה מתחרות גדולה יותר הוא לונדון, עם חזרתה של בריטיש איירווייס באפריל הקרוב. המחיר הממוצע בטיסות אל על לחג הפסח עומד כעת על 1,200 דולר, לעומת בריטיש שהצטרפה עם מחירים גבוהים במיוחד וממוצע של לא פחות מ־1,730 דולר לטיסה הלוך ושוב.
בטיסות לפריז, המחיר הממוצע באייר פראנס יעמוד על 650 דולר לטיסה הלוך ושוב, לעומת 670 דולר באל על.
יותר קל לטוס לארה"ב, עם כוכבית
במהלך השנה האחרונה חברות התעופה האמריקאיות דלתא, יונייטד ואמריקן איירליינס נעלמו לחלוטין מהשוק המקומי למעט ניסיונות חזרה קצרים בתחילת הקיץ, שהופסקו בעקבות המצב הביטחוני. אל על נותרה החברה היחידה שמפעילה טיסות ישירות לארה"ב, וחברות התעופה האירופיות, שהפעילו טיסות עם עצירות ביניים, נעלמו גם הן מהשוק.
בחודש האחרון נראה כי המגמה מתחילה להשתנות. ארקיע הודיעה כי תפעיל 3 טיסות ישירות שבועיות לניו יורק באמצעות מטוסים חכורים. אחריה, דלתא האמריקאית הודיעה על חזרה לישראל עם 7 טיסות שבועיות. ביחד מדובר בתוספת משמעותית של 10 טיסות שבועיות.
אולם לפני המלחמה, מספר הטיסות הכולל בין ישראל לארה"ב עמד על כמעט 100 טיסות שבועיות בתקופות השיא, וכיום אל על מפעילה 44 טיסות שבועיות בלבד ליעדים בארה"ב, יחד עם עוד 10 טיסות ישירות שבועיות.
פתרון בדמות טיסות ביניים
הפתרון הזמני עבור הטסים, אומרים בענף, טמון בעצירות ביניים, שם נוספה תחרות משמעותית. לפי נתוני לאסט מיניט ואופיר טורס, בפסח הקרוב, את המחיר הממוצע הנמוך ביותר לטיסות לניו יורק ניתן למצוא בטיסות עם עצירת ביניים בוורשה של חברת התעופה הפולנית לוט, שהמחיר הממוצע שהיא מציעה עומד על 1,350 דולר לטיסה הלוך ושוב.
אחריה, המחיר לטיסות הישירות של דלתא איירליינס שעומד על 1,500 דולר ממוצע לכרטיס הלוך ושוב. מחיר ממוצע זהה מציעה גם חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייס, אך עם עצירת ביניים בלונדון. הבאה בתור היא אל על, שמציעה טיסות ישירות במחיר ממוצע של 1,680 דולר לכרטיס הלוך ושוב באותה התקופה. בארקיע, שגם מציעה טיסות ישירות, המחיר הממוצע עומד על 1,798 דולר. לעומת זאת, המחיר הממוצע בלופטהנזה יעמוד על 1,730 דולר לטיסה עם עצירת ביניים בפרנקפורט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.