ויקטור רוזנמן (המנכ"ל) ואייל לנקסנר
Viola Credit, JAL Ventures, Square Peg, Oryzn
מי שמבקר בזירות המסחר של אמזון, איביי או עליאקספרס יכול להבחין בקלות יחסית שמוכרים שונים מציעים סחורה דומה במחירים שונים. את אותו מחזיק מפתחות מוכר אחד מציע רק בכחול, מוכר אחר מציע במגוון צבעים והשלישי מציע אותו במחיר גבוה יותר אך עם דמי משלוח נמוכים. החלטות אקראיות? רחוק מכך. הן מחושבות ביותר, וחלקן ההולך וגדל התקבל בעזרת הטכנולוגיה של הסטארט-אפ הישראלי Feedvisor.
ויקטור רוזנמן, מנכ"ל Feedvisor ואחד משני המייסדים, מסביר: "עולם המסחר האלקטרוני הוא עולם מרתק שכל הזמן משתנה. בשנים האחרונות חל בו תהליך משמעותי של מעבר מאתרי מכירה בודדים ונבדלים, למכירה דרך זירות מסחר כמו אמזון ואיביי. הן שינו את העולם".
הקדמה, בתחום הזה, מגיעה לארץ לאט. לדברי רוזנמן, "בארץ אין פלטפורמות כאלה. קיימים אתרים של השוואות מחירים והמלצות, אולם בסופו של דבר הקנייה היא מאתר מסוים. לעומת זאת אמזון, למשל, היא הרבה יותר מאשר מתווך. העסקה שלך היא בעצם מול אמזון, שהיא עצמה עושה את העסקה מול המוכר ובכך נותנת לך בעצם ביטוח על הרכישה שלך.
"כתוצאה מקלות ואמינות ההזמנה, ההחזרה וביטול העסקה מול אמזון, שוק הקניות העולמי ובעיקר האמריקאי, השתנה לחלוטין. כיום כל קנייה רביעית נעשית דרך אמזון. הרגשתי את זה בעצמי מאז שעברתי לארה"ב כדי לנהל את הפעילות שלנו שם. בלובי של כל בניין מגורים, עמדת השומר מלאה בחבילות של אמזון, מחכות למזמינים".
פידוויזור הוקמה כדי לעזור לקמעונאים לתמחר נכון את המוצרים שלהם כדי למקסם את רווחיהם. היא פיתחה מערכת ממוחשבת לומדת, שיכולה להעריך את ההשפעה של שינוי מחיר על תוצאת הרווח. כיום, הטכנולוגיה מסייעת לקבל מגוון רחב יותר של החלטות.
המטרה שלכם היא למצוא את המחיר הכי הגבוה שהלקוח מוכן לשלם?
"בעיקרון כן, אבל התמחור הוא רק חלק קטן מהסיפור היום. אין מחיר אחד לכל מוצר שמוצג דרך אמזון. המחיר של המוצר שלך יכול להשתנות לפי המוניטין שלך, הפרסום שלך, מיקום העסק שלך ועוד. אנחנו עוזרים למוכרים להחליט איזה מוצרים למכור, כמה מלאי להחזיק בהתאם לטרנדים וצרכי השוק, לאט לאט אנחנו הופכים להיות המוח של העסק.
"המידע שלנו מעורב היום בכ-2 מיליארד עסקאות בשנה - כ-2%-3% מהעסקאות שעוברות באמזון".
מה יקרה אם כולם ישתמשו במוצר שלכם? התחרות תהיה בלתי נסבלת?
"כל קמעונאי מקבל החלטות בתוך ההקשר שלו. נניח שפרסמת לקהל יעד מסוים, או שקנית את כל הסחורה של ספק מסוים ולכן קיבלת אותה יותר בזול ואילו אני קניתי רק מוצר אחד שנמכר במיוחד, אז החלטות התמחור שלנו יהיו שונות".
פידוויזור הוקמה ב-2011 על ידי רוזנמן ושותפו אייל לנקסנר, שמשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה. החברה השיקה את המוצר שלה ב-2013 וצמחה בצורה מהירה. רוזנמן: "יש לנו יותר מ-100 עובדים, כולל 80 איש במרכז ברמת גן ו-30 בארה"ב, בניו יורק. אנחנו נתמכים על ידי אחת הקרנות הטובות בעולם, ג'נרל קטליסט, שהשקיעה בחברות כמו סנאפצ'ט ואייר בי אנד בי". החברה גייסה 43 מיליון דולר.
אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס
עקבו אחרינו ברשתות