בן וולקוב (המנכ"ל) ואבנר כהן
Bessemer ,Delphi, StageOne Ventures, דל, Hearst
עולם הרכב נערך בקצב מואץ לרגע שבו מכוניות אוטונומיות יכבשו את הכבישים. עד שזה יקרה, עניין של שנים ספורות כנראה, הסטארט-אפ הישראלי אוטונומו (Otonomo) מציע לשדרג את חווית הנהיגה שלנו בהווה, באמצעות רכבים מקושרים.
"בן ואני שימשנו כמנכ"לים בחברות שונות, כאשר בתחילת 2015 הוא סיפר לי על עולם המכונית ללא נהג", מספר אבנר כהן, נשיא אוטונומו, על המסלול שהוביל את המייסדים אל הרעיון, "הבנו שצפויה מהפכה בתחום האוטומוטיב, ששחקנים דיגיטליים כמו גוגל, טסלה ואפל ישנו את התחום, ושהמידע שמגיע מכלי הרכב יהיה שווה בעתיד הרבה כסף, אולי אפילו יותר מהרכב עצמו. הנחנו שחווית הנסיעה תהיה גורם מכריע".
במרכזה של חוויה זו, על פי אוטונומו, נמצאות אפליקציות שונות, במכונית עצמה או בסמארטפון של הנהג. זו יכולה להיות אפליקציה למציאת חניה, אפליקציה למציאת תחנת דלק במחיר משתלם ואפילו אפליקציות עתידיות שידאגו לתדלק את הרכב בזמן שהוא חונה.
כהן: "אוטונמו בונה פלטפורמה שמשתפת את המידע מהרכב. כל המידע הזה מגיע אונליין ואנחנו משתפים אותו עם בעלי עניין. למשל, חברת ביטוח שרוצה להתאים את מחיר הפוליסה לנהג; חברת שירותי חירום שתשלח ניידת, ותוכל לדעת מה גרם לתקלה ברכב. יש המון חברות שיש להן עניין אסטרטגי עצום במידע. אנחנו לוקחים את המידע ומשתפים אותו על פי חוק. בכלי הרכב של היום המידע הזה נשלח ממילא מהרכב לבסיס הנתונים של היצרן, ובדרך כלל לא נעשה בו שימוש. הפתרון שלנו, שהוא מבוסס ענן, מאפשר להתחבר לנתונים. אחד החששות של יצרני הרכב הוא שיקרה להם מה שקרה לנוקיה מול אפל שעקפה אותה. אנחנו רוצים לעזור להם להבין שהם צריכים לפתח את חווית המשתמש".
אין פה פגיעה בפרטיות?
"זה אחד התחומים שאנחנו משקיעים בו הכי הרבה. אנחנו עובדים בצמוד עם עורכי דין כדי להבין מה אנונימי, מה פרסונלי ומה אומרת הרגולציה. אנחנו מקפידים שלא יהיה שוק שחור של סחר במידע. אחת היצרניות הגרמניות בחרה בנו בעיקר משום שהיא ראתה את ההשקעה שלנו בתחום הפרטיות והרגולציה".
יש לכם מתחרים?
"אנחנו לא מכירים מתחרים ישירים. יש משהו דומה שעושה חברת מיפוי בשם Here, לשעבר חטיבת המפות של נוקיה. לנו יש פתרון ייחודי שמשלב בין פתרון עסקי וטכנולוגי ולכן יש לנו מובילות בשוק. היום אנחנו פעילים באירופה ארה"ב ויפן, כאשר אחת היצרניות הגדולות באירופה כבר הציגה את הפתרון שלנו לאיחוד האירופי. אין ספק שייכנסו עוד חברות לשוק הזה' הוא אסטרטגי ומאוד תחרותי".
אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס
עקבו אחרינו ברשתות