מחרימים את פייסבוק

ה"קבוצות סגורות" באתר הולידו קבוצות מחאה של מי שלא התקבלו אליהן

שמחה סיגן הוא יועץ לשיווק ומפרסם בשיתוף גלובס את "טרנדים" - ניוזלטר שבועי על מגמות חדשות בענף. להרשמה חינם לניוזלטר יש ללחוץ כאן

לאחרונה מתרבים הפרסומים של מומחים הסבורים שהאתרים החברתיים הם בבחינת תופעה חולפת. כיום אתרים אלה מהווים שילוב מנצח של תקשורת בין חברים, ובין יזמים שונים היודעים להעניק להם את השירותים המבוקשים על ידם.

ההצלחה הדרמטית של אתר האינטרנט החברתי פייסבוק גרמה לגידול במספר הסטודנטים באוניברסיטאות בבריטניה ובמקומות אחרים בעולם שמחרימים את האתר בגלל האפליה החברתית שנוצרת בו.

באתר נוצרו קבוצות סגורות של משתמשים הלומדים או שלמדו במחזור מסוים שאינם מאפשרים לכל סטודנט להשתייך אליהם. כך נוצר מספר לא קטן של מאוכזבים שנותרו בודדים מחוץ למסגרת, שאינם יכולים לקבל מידע על מפגשים ואירועים המתקיימים בקמפוס, שכן רוב רובם של האירועים מתפרסמים במערכת נטוורקינג של פייסבוק.

זאת לעומת הנוהג שהיה קיים מאות שנים, לפיו כל האירועים היו מתפרסמים על לוחות המודעות של האוניברסיטאות, ואפשרו גם לאאוטסיידרים לדעת עליהם ולהצטרף.

מכך נוצר קשר הדוק בין העולם הוירטואלי והפיסי בתחום הרגיש ביותר אצל סטודנטים ואנשים צעירים התחום החברתי. אשר למאוכזבים, הרי שיזמים זריזים יוכלו להקים עבורם אתרים חברתיים עם סף קבלה נמוך יותר, כך שיוכלו גם הם להיחשף לאירועים בקמפוסים.

ארגנים ויזממים של אירועים המתקיימים באוניברסיטאות הבינו כי הדרך היעילה ביותר להגיע לסטודנטים היא באמצעות אתרים חברתיים. יעילות החשיפה הממוקדת המגיעה ישירות לכל אחד מהרשומים הרבלנטים באתר, מתחזקת, שכן המעוניינים להשתתף באירועים מאשרים את השתתפותם במייל חוזר, ומסייעים ליזמים להיערך לאירוע בעוד מועד.

נוצר מצב שהיזמים שזנחו כמעט לחלוטין את הפוסטרים ואת לוחות המודעות השאירו את אלה שאינם מתקבלים לאחת הקבוצות החברתיות בודדים במדבר חברתי.

האישורים החוזרים מסייעים ליזמים לבנות בסיס נתונים מעודכן עם מספר רב של רשומות המכילות שמות וכתובות של עשרות ומאות אלפים של סטודנטים. כך יכולים היזמים להפוך רשימות אלה למרכזי רווח חדשים, היכולים להציע למפרסמים שונים את האפשרות להעביר באמצעותם מסרים שיווקיים ממוקדים ומפולחים.