רבים בוודאי ראו את הסלוגן "גונבים פסים, גונבים חיים" ותהו מה משמעות הדבר. על-פי נתוני רכבת ישראל, בשנת 2009 נרשמו כ-300 מקרים של שבירת זרועות מחסומי רכבת על-ידי נהגים שניסו לחצות את המפגש לאחר צלצול הפעמון והבהוב הרמזור המוצב במפגש.
מתברר כי מדובר בנתונים שאינם חריגים, והם ממשיכים מגמה דומה משנים קודמות. באמצעות הקמפיין מנסה רכבת ישראל להילחם בתופעה זו ולהחדיר את נושא הבטיחות ברכבת למודעות הציבור.
הקמפיין יימשך כחודשיים ויעלה בפריסה ארצית הכוללת שילוט חוצות, עיתונות ורדיו, בעלות של כ-3 מיליון שקל.
ממחקר שערכה רכבת ישראל עלו הממצאים הבאים: רק 14% מהנהגים סוברים כי חציית פסי רכבת כאשר הרמזור מהבהב ופעמוני האזהרה פועלים היא עבירת התנועה המסוכנת ביותר.
כ-7% מהנהגים שהשתתפו בסקר מכירים באופן אישי נהגים שחוצים פסי רכבת גם בזמן שהרמזור האדום מהבהב, פעמוני האזהרה פועלים ומחסום הרכבת בירידה.
2.5% מהנהגים, שהם בפועל עשרות אלפי נהגים, הודו כי בשנה האחרונה חצו פסי רכבת למרות שהרמזור ופעמוני האזהרה החלו לפעול.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.