האחים אלי ויובל אורגד ישלמו לחברת ברגר קינג העולמית סכום של 12-15 מיליון שקל, כשיפוי עבור החלטתם לסגור את הרשת בארץ - כך נודע ל"גלובס".
עוד נודע כי במשך 7 שנות פעילות המותג ברגר קינג בארץ, שילמו האחים לחברה העולמית תגמולים בגובה 5% ממחזור המכירות. בשנת 2009 הסתכם מחזור המכירות של ברגר קינג בכ-100 מיליון שקל והתמלוגים הסתכמו ב-5 מיליון שקל. ההסכם בין הצדדים לוקח בחשבון את הפסדי ההכנסות שייגרמו לחברה העולמית כתוצאה מסגירת הרשת בארץ.
כפי שפורסם, שנה וחצי לאחר רכישת בורגראנץ', החליטו האחים אורגד לסיים את ההתקשרות עם חברת ברגר קינג העולמית ולמעשה לסגור את פעילותה של הרשת בישראל. "לפני שנה הודעתנו לברגר קינג העולמית שאנחנו לא מוכנים להישאר בברגר קינג לאחר שגילינו שהציבור רוצה רק את השור, את בורגראנץ'. הם כל הזמן ניסו לשדל אותנו להישאר בברגר קינג", אומר אלי אורגד.
בתהליך הדרגתי שיימשך עד ספטמבר הקרוב, כל 55 סניפי רשת ברגר קינג ימותגו מחדש תחת המותג בורגראנץ'. לאחר המיזוג, תמנה רשת בורגראנץ' 107 סניפים, שמונה מתוכם בזכיינות. עד סוף השנה הנוכחית תפתח הרשת שלושה סניפים נוספים: בנצרת עלית, בטכניון ובקניון שרונים.
יצוין, כי מחזור המכירות של שתי הרשתות ביחד עומד על כ-180 מיליון שקל בשנה. סכום זה אינו כולל את מכירות הסניפים שבזכיינות.
בורגראנץ' תצטרך להתמודד עם הענקית מקדונלד'ס הפועלת בישראל, וזאת ללא תמיכת החברה העולמית. רשת מקדונלד'ס מונה 153 סניפים בישראל ומחזור מכירותיה עומד על כ-500 מיליון שקל בשנה. בשנה הקרובה צפויה מקדונלדס לחנוך שבעה סניפים נוספים.
האתגר הגדול של בורגראנץ' יהיה לשמר את הלקוחות הנאמנים של ברגר קינג ולמנוע זליגה שלהם אל המתחרים. זליגה כזאת עלולה להיות חמורה באזורים שבהם פועלים סניפים סמוכים של המתחרים.
מנכ"ל בורגראנץ', משה גבאי, אומר בהקשר זה ל"גלובס", "ברגר קינג הוא מותג חזק אבל כל הבדיקות שעשינו הראו שהמותג בורגראנץ' חזק יותר".
אתם לא חוששים לאבד לקוחות של ברגר קינג לטובת המתחרים?
"ימים יגידו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.