תגובותיהם של בכירי הרשות הפלסטינית להעברות הכספים והסולר לרצועת עזה היו מינוריות למדי. בהתחלה הותקף אמנם חמאס על כך שתמורת כסף, מעט כסף, מכר את המאבק ואת הקרבתם של הצעירים הפלסטינים ברצועה. אבל התגובות שככו. אחד מההסברים לכך הוא נסיונות של קטאר ומצרים כל אחת בנפרד, בעידודה של ישראל, להכניס את הרשות למסגרת ההסדר וההבנות ברצועת עזה.
השליח הקטארי מוחמד אל עמאדי הגביר לאחרונה את ביקוריו ברמאללה, שם הוא נפגש עם בכירי הרשות, מעביר את פרטי ההבנות וההסדר הכלכלי ומנסה למשוך את הרשות אל העגלה. אחת מההצעות המעניינות שהעלה בפני אנשי הרשות היא ניהולו של שדה התעופה שקטאר הציעה לבנות מחדש ברצועת עזה. השדה שהוקם בזמנו בדהנייה שדרום הרצועה נהרס על ידי צה"ל בימי האינתיפאדה השניה. קטאר הציעה את מימון הקמתו מחדש לישראל וקיבלה סירוב, אך כעת היא מנסה לשכנע את הרשות לקבל עליה את ניהולו ולשלוט בו, כדי להביא להסכמה ישראלית ראשונית לפחות להתחלת שיקומו.
ההגיון הקטארי הוא לגרור את הרשות הפלסטינית לניהולם של פרוייקטים אזרחיים שונים ברצועה, ובכך לקדם מעשית את הפיוס בין הרשות לחמאס - פיוס שהשיחות לקידומו תקועות מזה זמן.
מצרים מנהלת את המגעים לרוב מקהיר, אך שליחיה מגיעים גם הם לרמאללה. ובאחת מהפגישות האחרונות עלתה סוגיית האנרגיה לרצועת עזה. בעקבות שיחות אלה הכריז אתמול (ד') מוחמד מוסטפא, יו"ר הקרן הפלסטינית לפיתוח, ומקורב לאבו מאזן, כי בקרוב יחל פרויקט בניית צינור גז מישראל לרצועה, גז שתקנה עבורו בשלב הראשון קטאר, וישמש להזנת תחנת כוח ברצועת עזה.
מישראל אין תגובה בשלב הזה לגבי הפרויקט המדובר אבל גורם ביטחוני המעורה במהלכים האחרונים אומר כי הרשות הפלסטינית מעורבת בהם הרבה יותר מכפי שהיא מוכנה להודות. לדבריו אחד מהתנאים הישראלים לכל פרוייקט אזרחי, הוא ניהולו בידי אנשי מקצוע זרים או פקידים ועובדים של הרשות הפלסטינית ולא של אנשי חמאס. הוא הוסיף כי בשלבי התכנון של כמה מהפרויקטים ובראשם פרויקט ההתפלה האמור לפתור את בעיית המים החמורה ברצועה, מעורבים אנשי הרשות בכל שלב ושלב, והוא אמור להתבצע ללא מגע יד חמאסית, עד לסיומו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.