גלובס ו-statista חושפים: אלה 50 החברות הצומחות ביותר בישראל

גלובס מפרסם לראשונה את דירוג 50 החברות הצומחות של סטטיסטה, מחברות המידע המובילות בעולם • בין החברות, רק 6 הן ציבוריות, שנתוניהן חשופים • 44 החברות  האחרות בחרו שלא להסתתר מאחורי מסך הפרטיות ולחשוף את הכנסותיהן • ככל שיותר חברות יעשו זאת בהמשך, כך נוכל לקבל תמונה טובה יותר על מצבן של החברות במשק • פרויקט מיוחד

מרימים את המסך מעל הכנסות החברות הפרטיות / אילוסטרציה: Shutterstock
מרימים את המסך מעל הכנסות החברות הפרטיות / אילוסטרציה: Shutterstock

כך דורגו 50 החברות הצומחות במשק

"החברות הצומחות ביותר בישראל" היא רשימה של 50 הפירמות המבוססת על צמיחה ממוצעת בהכנסות (CAGR) בין השנים 2017-2020.

הקריטריונים

כדי להיכלל בדירוג החברות הצומחות ביותר בישראל, על החברה לעמוד בתנאי הסף הבאים:
■ הכנסות של 300 אלף שקל ויותר ב-2017
■ הכנסות של 3 מיליון שקל ויותר ב-2020
■ החברה עצמאית (אינה חלק מקבוצה המאחדת את הדוחות הפיננסיים שלה או מהווה סניף או משרד של חברה בינלאומית)
■ מטה החברה ממוקם בישראל
■ הגידול בהכנסות בין 2017 ל-2020 היה ברובו אורגני, כלומר לא נבע מרכישות ומיזוגים לדוגמה

איסוף המידע

תהליך איסוף המידע נעשה בשני מסלולים. במסלול הראשון, בחודש אפריל 2021 פורסמה באתרי גלובס בעברית ובאנגלית הזמנה להירשם כמועמדים לדירוג.

במקביל, ביצעה חברת סטטיסטה מחקר שוק לאיתור חברות רלוונטיות ופנתה אליהן באופן אקטיבי. בשלב הבא גובשה על ידי סטטיסטה רשימה של 1,000 חברות שזוהו כבר בשלב זה, עוד בטרם חשפו את נתוני ההכנסות, כבעלות סבירות גבוהה לצמיחה גדולה בהכנסות.

מתוך אותן 1,000 חברות, 100 הביעו רצון לקחת חלק בתהליך והסכימו לחשוף את הכנסותיהן כדי לאפשר את דירוגן. החברות נדרשו לספק את הנתונים בכתב, ובחתימת בכיר/ה בחברה (בדרך כלל מנכ"ל או סמנכ"ל כספים). בסופו של דבר, לאחר תהליך אישרור הנתונים, נותרו 50 חברות.

חישוב שיעור הצמיחה

חישוב הצמיחה הממוצעת בהכנסות (CAGR) – נעשה על סמך נתוני החברות ובמטבע הנקוב (שקלים או דולרים). לצורך ההשוואה, כל הסכומים הומרו לשקלים לפי השער הממוצע שדווח על ידי החברה.

נוסחת חישוב הצמיחה הממוצעת:

 
  

הכירו את סטטיסטה

עם מאגר של יותר ממיליון נתונים סטטיסטיים, סטטיסטה היא אחת מפלטפורמות המידע המובילות בעולם לניתוח שוק אסטרטגי, סטטיסטיקה ועריכת תוצאות מחקרים.

Statista.com הוא פורטל מרכזי המעניק גישה לנתונים, תובנות ומגמות ביותר מ-80 אלף נושאים ו-170 תעשיות. הפורטל מורכב מסקרים קנייניים, מקורות משניים בלעדיים ונתונים מצטברים מ-22,500 מקורות.

החברה, שמרכזה בגרמניה, פועלת מאז 2007, ומעסיקה יותר מ-1,000 עובדים ועובדות ב-12 ערים ברחבי העולם. היא מציעה ל-1.5 מיליון משתמשיה הרשומים - מתחומי העסקים, המדעים והמגזר הציבורי - גישה לנתונים וסטטיסטיקה על פי סטנדרטים מדעיים.

מחלקת Statista Research & Analysis מבצעת ניתוחים ומחקרים עבור לקוחות.

עם לקוחות סטטיסטה נמנים תאגידים רב-לאומיים, יותר מ-2,000 אוניברסיטאות ובתי ספר טכניים, משרדי ייעוץ ניהולי מובילים, משרדי פרסום, ארגוני סחר, בנקים ומוסדות פיננסיים, עמותות פוליטיות ורבים נוספים. עם השותפים לפרויקטים בתחום העיתונות והתקשורת נמנים בין היתר The Financial Times, Forbes, The Independent, El Mundo, Frankfurter Allgemeine, Business Insider, LinkedIn ועוד.

גילוי מלא. בגיבוש דירוג "החברות הצומחות ביותר בישראל" נעשו מאמצים גדולים להגיע למרב המידע על חברות הראויות להיכלל בו. למרות מאמצים אלה, הדירוג אינו מתיימר להיות שלם. חברות רבות בחרו לא לתת פומבי לנתוניהן. אחרות לא השתתפו מסיבות אחרות.

לפי נתוני מבקר המדינה, רשומות במאגר הרשמי של ישראל 593 אלף חברות. מתוכן רק 367 אלף רשומות כפעילות. חמישים חברות, שבריר האחוז, נכנסו לדירוג "החברות הצומחות ביותר בישראל 2022" של גלובס וחברת המידע העסקי הבינלאומית סטטיסטה.

קצב הצמיחה הממוצעת המינימלי בדירוג הנוכחי הוא 9.8%. המקסימלי הוא 460.1% ושייך לחברת אינוויטק פתרונות רפואיים. לדברי פליקס קאפל, האחראי לדירוגי הצמיחה שמבצעת סטטיסטה ברחבי העולם, שיעור זה גבוה מהמקומות הראשונים באוסטריה ובשווייץ - שתי כלכלות הדומות בגודלן לזו של ישראל, ואף מהמקום הראשון בדירוג שטרם פורסם - זה של סינגפור.

האם פירושו שרק אותן חמישים חברות צמחו מאוד במהלך התקופה הנבדקת (2017-2020)? יש להניח שלא. אבל בשאלה הזאת טמון אחד משני המניעים של גלובס לצאת לדרך עם הדירוג הזה.

חיפוש:
דירוג שם החברה עיר תחום שיעור צמיחה מוחלטת קצב צמיחה שנתי ממוצע (CAGR) הכנסות ב-2020 (במיליוני שקלים) הכנסות ב-2017 (במיליוני שקלים) מספר עובדים ב-2020 שנת הקמה חברה ציבורית
1אינוויטק פתרונות רפואייםרעננהבריאות17467%460.1%90.10.5242011לא
2קוויזתל אביבטכנולוגיות מידע12464%400.8%76.10.6112016לא
3אמפליוחיפהחינוך8252%337.1%29.20.4402014לא
4מורפיסק אבטחת מידעבאר שבעאבטחת סייבר6043%294.6%52.80.9892014לא
5באבא אנטרטיינמנטתל אביבגיימינג5226%276.2%36.10.7322015לא
6קיורהלייףתל אביבבריאות3262%222.8%27.20.8202013לא
7ניטו טקלודייעוץ ושירותים מקצועיים1616%157.9%77.24.5282012לא
8טי.סי.אם סחר בינלאומיהרצליהמסחר אלקטרוני1100%128.9%104.79.0602016לא
9קנדגו בי2סי מדיהקריית אונופרסום ושיווק1070%127.0%121.510.4802011לא
10אס קיי פארמהתל אביבתרופות997%122.2%166.515.2372006לא
11טרנסמיט סקיוריטיתל אביבאבטחת סייבר973%120.6%183.517.61832014לא
12קארמהתל אביבטכנולוגיה וטלקומוניקציה906%115.9%11.41.2192013לא
13איירונסקיילסרמת גןאבטחת סייבר674%97.8%23.13.1462014לא
14איידנטי הלת'קיירנתניהבריאות670%97.5%7.10.9162017כן
15זבילותל אביבמסחר אלקטרוני610%92.2%14.72.192017לא
16קופטרפיקסקיבוץ כרמיהתעשייה ביטחונית509%82.6%6.71.1302012לא
17ריסקיפיידתל אביבאבטחת סייבר487%80.3%592.6104.15802013כן
18UNICARGOראש העיןתחבורה361%66.4%122.726.6472016לא
19ארבוקסבני ברקטכנולוגיה וטלקומוניקציה328%62.3%4.41.0242015לא
20בי-קיור לייזרחיפהבריאות326%62.1%85.820.11252007כן
21יוסי לוי שיווק אסטרטגיירושליםייעוץ ושירותים מקצועיים277%55.6%8.12.1192014לא
22ביגה בידתל אביבפרסום ושיווק275%55.4%52.414.4322015לא
23פייברתל אביבטכנולוגיות מידע263.7%53.8%661.6187.55452010כן
24פיקויאחיפהפרסום ושיווק239%50.2%64.719.1302010לא
25ימות המשיחרחובותטכנולוגיה וטלקומוניקציה202%44.5%24.58.1512009לא
26פלאנט-דיטקיבנהביוטכנולוגיה196%43.6%3.91.352016לא
27ראדאנתניהתעשייה ביטחונית191%42.8%266.194.21981970כן
28מובקסאחיהודטכנולוגיות מידע189%42.5%11.44.1142015לא
29Webz.ioבני ברקטכנולוגיות מידע188%42.2%22.67.8392016לא
30פאוורמט טכנולוגיותפתח תקווהטכנולוגיה וטלקומוניקציה185%41.8%68.824.9252006לא
31טרנדימוןנתניהטכנולוגיות מידע172%39.6%3.21.2122015לא
32נקסט ויז'ן מערכות מיוצבותרעננהתעשייה ביטחונית150%35.8%27.010.8242009לא
33איי קלאודיוסתל אביבטכנולוגיות מידע133%32.5%15.06.5392012לא
34וויקס.קוםתל אביבטכנולוגיות מידע132.3%32.4%3,451.81,531.446282006כן
35Ourcartתל אביבטכנולוגיה וטלקומוניקציה130%32.0%10.34.6182011לא
36רשתקולחיפהטכנולוגיה וטלקומוניקציה130%32.0%22.39.7142014לא
37שמייםתל אביבטכנולוגיה וטלקומוניקציה127%31.4%4.82.2172015כן
38אורקנוסתל אביבטכנולוגיות מידע117%29.4%3.51.6172005לא
39יוטיליסראש העיןטכנולוגיה וטלקומוניקציה111%28.2%22.911.2442012לא
40פריניבדבורה (תענך)מזון ומשקאות100%26.0%68.234.1601995לא
41ואריסייטלודטכנולוגיה וטלקומוניקציה91%24.0%199.7104.7722003לא
42לאסטפרייסחיפהקמעונאות וסיטונאות74%20.2%118.068.0451962לא
43אילקס מדיקלפתח תקווהבריאות71%19.6%946.5553.74211990לא
44סורפולאשדודמוצרי צריכה69%19.1%186.8110.4241971לא
45נטורל אינטליג'נסתל אביבמסחר אלקטרוני68%18.9%1,326.6813.14092009לא
46אנשל שיווקפתח תקווהמזון ומשקאות64%18.0%45.027.452015לא
47פינרו (קרדורקס לשעבר)הרצליהשירותים פיננסיים ופינטק58%16.5%485.3316.62822007לא
48סטנדס 4נתניהטכנולוגיות מידע45%13.3%4.22.952001לא
49רייצ'יפבני ברקטכנולוגיה וטלקומוניקציה37%11.2%22.016.01302007לא
50וידסטרטתל אביבפרסום ושיווק32%9.8%14.410.9112016לא
הצג עוד

המניע האחד הוא ההכרה שמדינה ומשק לא יכולים לצמוח ולשגשג ללא צמיחת היחידות הקטנות בתוכם, ושללא פירמות צומחות אין תוחלת לשגשוג בר קיימא של הכלל. יש כמובן שחקנים חשובים נוספים בסיפור הצמיחה. עובדים, מנהלים, מערכת חינוך, תשתיות, גופים פיננסיים ועוד - זו תזמורת המנגנת יחד, וכשהיא מזייפת - ההצלחה מתרחקת.

יש כמובן שאלות רוחב קריטיות הקשורות לדיון על צמיחה. לדוגמה, האם כל צמיחה מביאה עמה תועלת חברתית ואיך צומחים בלי להרוס בתוך כך את כדור הארץ?

המניע הנוסף שלנו לפרסום דירוג הצמיחה קשור במתודולוגיה של הבדיקה, שעליה אפשר לקרוא בהרחבה כאן. הבדיקה מבוססת על נכונותם של מנהלי החברות לחשוף את נתוני ההכנסות השנתיות שלהן. זהו תנאי בסיסי כדי להיבחן לדירוג. לא "שיעור הצמיחה" אלא ההכנסות עצמן.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

מטבע הדברים, חברות פרטיות אינן ששות לחשוף את הנתונים הפיננסיים שלהן, ובכל זאת, מתוך חמישים החברות בדירוג רק 6 הן ציבוריות. 44 חברות לא רק גילו יכולת לצמוח אלא גם אומץ ציבורי לא להסתתר מאחורי מסך הפרטיות. נימוקיהן עמן, אך יש להניח שבבסיס העניין עומדת ההכרה בכך ששקיפות מביאה תועלת.

כגוף עיתונאי העוסק בחשיפה ובהנגשה של מידע לציבור, אנחנו מאמינים ששקיפות היא ערך שצריך וכדאי לקדם. תקוותנו היא שבשנים הקרובות תגדל רשימת החברות המוכנות לחלוק את נתוניהן עם הציבור ובכך לאפשר לכולנו לקבל תמונה טובה יותר על ענפי המשק ואף כלי לקבלת החלטות.