הרווח הנקי של מנועי בית שמש זינק ב-240% על רקע המלחמה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • הכנסות מנועי בית שמש הסתכמו ב-63 מיליון דולר ברבעון • בזכות מכירת מעונות הסטודנטים אלקטרה הקטינה את החוב, הרווח הנקי זינק ב-75%, אך הרווח הגולמי נשחק • שופרסל: הרווח הנקי עלה ב-35% לכ-90 מיליון שקל • ביטוח ישיר: הרווח זינק בזכות העלאת תעריפים בביטוח רכב והכנסות מהשקעות • הולמס פלייס: למרות המלחמה, גידול במספר המועדונים והמנויים • בנק ירושלים: פיקדונות הציבור זינקו ב-12% והרווח הנקי גדל ב-5% • מדור חדש

העדכונים החשובים
17:05
בנק ירושלים: פיקדונות הציבור זינקו ב-12% והרווח הנקי גדל ב-5%
הבנק השישי בגודלו במערכת רשם רווח של 44.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, בין היתר בעקבות גידול בפיקדונות וצמיחה באשראי אל מול הרבעון המקביל ● התשואה על ההון עמדה על 13.2%

בנק ירושלים פרסם היום (ג') את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון בשנת 2024 בהם הוא מציג רווח נקי של 44.6 מיליון שקלים, עלייה של 5% לעומת רבעון מקביל. תשואת הרווח הנקי על ההון ברבעון זה הסתכמה ב-13.2%.

הרווח הרבעוני של בנק ירושלים הושפע מהגידול בהיקפי האשראי והפיקדונות. הבנק הציג צמיחה של 2.5% ברוטו בתיק האשראי (לפני מכירת תיק משכנתאות שהתבצעה במהלך הרבעון בסך 357 מיליון שקל) לכדי תיק של 15.1 מיליארד שקל. הצמיחה מיוחסת לאשראי לדיור ולמימון נדל"ן. עם זאת, ברבעון הראשון לבדו צמח תיק האשראי ב-23 מיליון שקל בלבד.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי עמדו על 11 מיליון שקל (שיעור של 0.29% מהאשראי לציבור) לעומת 17.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של 0.87% מהאשראי לציבור), קיטון של 38%. בבנק ירושלים הסבירו כי עיקר הקיטון נובע מהשיפור שחל במדדי תיק האשראי הצרכני, עקב פעולות לטיוב התיק בהן נקט הבנק.

פיקדונות הציבור הסתכמו בסוף הרבעון הראשון ב-16.56 מיליארד שקל, זינוק של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. יש לציין כי המגמה נעצרה במהלך הרבעון הראשון של השנה, בין היתר לאחר שבנק ישראל הוריד בחודש ינואר את הריבית ברבע אחוז.

רועי ויינברגר

17:07
למרות המלחמה, גידול במספר המועדונים ובמספר המנויים של הולמס פלייס
הכנסות הרשת הסתכמו ב-128.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, עליה של 5.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ● זינוק של 47% ברווח הנקי ל-14.7 מיליון שקל ● תחלק דיבידנד של 13 מיליון שקל

רשת מכוני הכושר הולמס פלייס בראשות ריצ'י הנטר ובניהולה של קרן שתוי, מוכיחה שלמרות ואולי על אף המלחמה הקשה שפוקדת אותנו, הציבור לא מוותר על השירותים שלה. ברבעון הראשון של 2024 המשיכה החברה לצמוח במספר המועדונים והמנויים שלה, תוך שהיא רושמת שיפור בהכנסות ובשורת הרווח הנקי.

הכנסות הרשת הסתכמו ב-128.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, עליה של 5.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נבע מגידול במספר המועדונים שמפעילה הולמס פלייס וכן במספר המנויים הממוצע של החברה בכל אחד מהרבעונים. הרשת גם העלתה את מחיר המנוי ורשמה גידול בהכנסות הנוספות שמגיעות ממכירת אימונים אישיים, קורסי פילאטיס ואימונים בבריכה.

בשורה התחתונה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם לפי הדוחות הכספיים ב-14.7 מיליון שקל, עליה של 47% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של 13 מיליון שקל.

קרן שתוי, מנכ״לית הולמס פלייס מסרה כי הרשת ״פותחת שנה חזקה עם רבעון שיא עם רווח לפני פחת מיסים והפחתות (EBITDA) של 22.6 מיליון שקל. הוא מייצג קצב שנתי של כ-90 מיליון שקל. וזאת לפני תוספת 2 מועדונים הפמילי באשדוד וחדרה, ו-5-6 מועדוני אייקון פיטנס נוספים, שצפויים להיפתח במהלך שנת 2024 הצפויים לתרום יחד בין 20-23 מיליון שקל נוספים בתפוסה מלאה."

חזי שטרנליכט

11:19
ביטוח ישיר: העלאת תעריפים בביטוח רכב והכנסות מהשקעות הגדילו את הרווח פי 3

חברת הביטוח רשמה רווח של 52 מיליון שקל לעומת 14 מיליון ברבעון המקביל ● הפרמיות ברוטו עלו ב-36% לסך של 1.15 מיליארד שקל ● החברה תחלק דיבידנד של 30 מיליון שקל

חברת ביטוח ישיר רשמה ברבעון של השנה רווח כולל של כ-51.7 מיליון שקל, לעומת כ-14.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-266%. הגידול נובע בעיקרו משיפור משמעותי בתוצאות החיתומיות בענף רכב רכוש, בין היתר כתוצאה מהעלאת תעריפי הביטוח כפי שנהג הענף כולו, ובהכנסות מהשקעות. מנגד, נרשמה ירידה בענפי רכוש אחרים ובמגזרי חיים ובריאות, בין השאר בשל השפעות המלחמה, אותן הגדירו בחברה כ"לא מהותיות".

הפרמיות ברוטו עלו ברבעון בכ-36% והסתכמו בכ-1.15 מיליארד שקל בהשוואה לכ-849.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בפרמיות נבע מגידול בהיקף הפעילות במרבית הענפים בהם פועלת החברה.

הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח כללי ברבעון הסתכם בכ-45.7 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההכנסות מהשקעות נטו והכנסות מימון לרבות רווח כולל אחר (לפני מס) הסתכמו ברבעון לסך של כ-63.3 מיליון שקל לעומת סך של כ-38.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת בעיקר בשל המגמות בשוק ההון והעלייה בריבית .

כתוצאה מהתוצאות החיוביות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-30 מיליון שקל, וזאת בהתבסס על תוכנית ניהול ההון של החברה.

רועי ויינברגר

10:52
פותחת מבערים: הרווח הנקי של מנועי בית שמש זינק ב-240% על רקע המלחמה
הכנסות החברה שבשליטת קרן פימי הסתכמו ב-63 מיליון דולר, צמיחה של 39% ●  התורמים העיקריים לצמיחה: תחום המנועים בו היא מתחזקת מנועי סילון ותחום ייצור חלקים למנועים

המלחמה הקשה שאליה נקלעה ישראל ממשיכה לעורר את החברות שלהם יש פעילות בטחונית. אחת מהן היא מנועי בית שמש שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי, ובניהולו של רם דרורי. החברה עוסקת בתחזוקה של מנועי סילון לצרכים אזרחיים וצבאיים, וגם מפתחת ומייצרת מנועים משל עצמה. ברבעון הראשון הציגה תוצאות שיא בכל הפרמטרים, ובשורה התחתונה הרווח הנקי זינק ב-242% והסתכם ב-6.9 מיליון דולר.

הכנסות החברה הסתכמו ב-63 מיליון דולר ברבעון שחלף עליה של 39% ביחס למקבילו. הצמיחה הוסברה ב"גידול בהיקף המכירות בשני מגזרי הפעילות של החברה", על ידי ההנהלה. למנועי בית שמש ישנם שני מגזרי פעילות, תחום המנועים בו היא מתחזקת מנועי סילון ותחום ייצור חלקים למנועים. שניהם הציגו צמיחה בהיקף הפעילות, כאשר מגזר ייצור המנועים רשם עליה בשיעור הרווחיות התפעולית שלו מ-3.2% אשתקד ל-10.2% ברבעון הנוכחי.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר עם פרסום התוצאות כי "הרבעון הראשון מציג תוצאות טובות בכל הפרמטרים וממשיך את מגמת הצמיחה החיובית של הרבעונים האחרונים עם גידול בריא בהיקפי הפעילות ושיפור ברווחיות. במגזר החלקים אנו ממשיכים לראות גידול מתמיד בהיקף הפעילות לצד גידול מתון בהוצאות שמתבטא בשיפור תוצאות המגזר. אנו מצפים כי מגמה זו תימשך, זאת במקביל להתאוששות של ענף התעופה ולצד המשך התמודדות עם אתגרים בשרשרת האספקה של הענף, שעשויים להוות גם הזדמנות לחברה."

דרורי מציין כי "במגזר המנועים אנו ממשיכים לקדם פרויקטים שיהוו עוגן עסקי לשנים הבאות תוך מימוש הזדמנויות שמשקפות את הביקושים הגוברים בשוק, בדגש על השוק הצבאי, כפי שבא לידי ביטוי בצמיחה במכירות מרבעון לרבעון יחד עם שיפור חד בביצועים. ברבעון הראשון דיווחנו על הסכם משמעותי נוסף עם פוטנציאל מצטבר של כמיליארד ש"ח בתחום פיתוח וייצור מנועי סילון במגזר המנועים, מה שמעגן את התחום כמנוע צמיחה מרכזי לחברה לשנים הבאות".

חזי שטרנליכט

10:50
שיפור ברווחיות שופרסל ברבעון האחרון של אברכהן ווטרמן
הרווח הנקי של החברה עלה ב-35% לכ-90 מיליון שקל ● העמקת מבצעים והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים העלתה את הכנסות רשת הפארם Be בכ-10% 

רשת קמעונאות המזון שופרסל  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, שמציגים צמיחה של 1.8% בהכנסות, שהסתכמו הרבעון ב-3.78 מיליארד שקל לעומת 3.72 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2023. הרווח הנקי עלה בכ-35% לכ-89 מיליון שקל בהשוואה לכ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי הרבעוני במגזר הקמעונאות הסתכם ב-126 מיליון שקל בשיעור של כ-3.6% מסך ההכנסות. זאת בהשוואה לכ-116 מיליון שקל בשיעור של 3.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המכירה, השיווק וההנהלה הסתכמו בכ-862 מיליון שקל, בהשוואה לכ-852 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה הקודמת. המכירות בחנויות זהות בקבוצה גדלו בשיעור של כ-2.2%.

ההכנסות של רשת הפארם Be הסתכמו ברבעון הראשון בכ-277 מיליון שקל, גידול של כ-10.8% מול הרבעון המקביל שהסתכם בכ-250 מיליון שקל, וכמו כן גידול גם בהשוואה לרבעון האחרון של שנת 2023 אז הסתכמו בכ-259 מיליון שקל. בחברה מסבירים את העלייה בהעמקת מבצעים והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים. גם המכירות בחנויות זהות מראות עלייה של 11.8% בהשוואה לרבעון המקביל.

שירה ספיר

10:29
מכירת מעונות סטודנטים סייעה לאלקטרה להקטין את החוב והקפיצה את הרווח הנקי ב-75%
החברה רשמה עליה קלה בשורת ההכנסות שהסתכמו ב-2.95 מיליארד שקל ברבעון הראשון ● חולשה במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל שחקה את שיעור הרווח הגולמי 

פרוייקטים להשכרה לטווח ארוך נחשבו עד לפני שנתיים לחלום הרטוב של חברות הנדל"ן והתשתיות. התשואה המובטחת, גם אם נמוכה, נראתה כמו עוגן של יציבות לטווחי זמן ארוכים. ואולם מאז שעלתה הריבית בעולם וגם בארץ בחדות, חברות משנות את יחסן אליהם.

חברת הקבלנות בתחומי התשתיות אלקטרה בניהולו של איתמר דויטשר, ובשליטה (בשרשור) של האחים דניאל ומיכאל זלקינד, מכרה את אחזקותיה בפרויקט מגורים לסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן במהלך הרבעון הראשון. עסקה שעליה הודיעה באוקטובר אשתקד, ושאותה תכננה לבצע עוד משנת 2022.

מכירת הפרויקט סייעה לאלקטרה לצמצם בעיקר חוב פיננסי של 430 מיליון שקל, מה שסייע להקטין את ההשפעות השליליות של מלחמת חרבות ברזל על הרווחיות הגולמית, ולהזניק את הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-75% ל-61.6 מיליון שקל ברבעון הראשון.

אלקטרה רשמה עליה קלה בשורת ההכנסות שהסתכמו ב-2.95 מיליארד שקל ברבעון הראשון, בדומה ל-2.93 מיליארד שקל תקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי נשחק עם זאת ל-7.3% משיעור של 8.1% ברבעון המקביל. ההנהלה הסבירה זאת בשל חולשה במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ומגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, לאור ההשפעות השליליות של המלחמה.

אלא שכאמור אלקטרה השלימה במהלך הרבעון הראשון את מכירת הפרויקט באוניברסיטת בר-אילן, מה שהוביל לרישום הכנסות של אחרות של 15 מיליון שקל, וגם סייע להקטין את הוצאות המימון (נטו) ב-11% ל-33.1 מיליון שקל. באלקטרה הסבירו זאת במכירת פרויקט בר אילן שהשפעתה קוזזה בעליית הוצאות מימון האג"ח והחוב הבנקאי. בכל מקרה בשורה התחתונה זינק כאמור הרווח הנקי ב-75%. שווי השוק של אלקטרה הבוקר נאמד על 4.9 מיליארד שקל, כאשר בשנה החולפת נשחקה המניה שלה ב-22%.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה מסר עם פרסום התוצאות כי "האסטרטגיה ארוכת הטווח, שאנו מיישמים כבר שנים ארוכות, היא שהניבה את התוצאות הטובות של הרבעון הראשון של שנת 2024, על אף המצב הכלכלי המאתגר במשק הישראלי אשר נובע מהשפעותיה השליליות של מלחמת חרבות ברזל. העובדה שאלקטרה נשענת על מגוון פעילויות סינרגטיות אך שונות, בפיזור גיאוגרפי (בארץ ובחו"ל) מאפשרת גמישות תפעולית גבוהה ופיזור סיכונים בתקופות מורכבות הפוקדות את המשק הישראלי". 

בשיחה עם גלובס מוסיף דויטשר שברבעון שחלף הצליחה החברה לצמוח במרבית המגזרים למרות המחסור בעובדים. "תחום השירות והאחזקה המשיך לצמוח בהיקפים טובים, חלק מהצמיחה שקשורה גם ל'חרבות ברזל'. משום שיש לנו למשל פעילות בתחום הגנרטורים. הבעיה העיקרית זה העובדים הזרים שצריכים להיכנס בכדי להחליף את הפלשתינאים שיצאו בעיקר מענף התשתיות. בתחום הבניין פעלנו פחות עם פועלים פלשתינאים בעבר. מגיעים פועלים זרים אבל לא בכמויות מספיקות, לכן לא מצליח 'ללחוץ על הגז'."

דוישטר מסביר את הרציונל של מימוש פרויקט מעונות הסטודנטים בבר-אילן. "זה עוד פרויקט שהוא לא שונה מאגירה שאובה או הקמת ותפעול עיר בסיסי ההדרכה (בה"דים) של צה"ל. אנחנו נכנסים בכל חיי הפרויקט משלב הזכייה במכרז, הקמתו ועד לתפעולו. התשואה על ההון שלנו הרבה יותר גבוהה בעת רכישת חברות מאשר במצב של להישאר על נכס שהקמנו בזכיינו. כשהריבית עולה זה פחות כדאי." הוא מסביר כי המימוש לא מגיע מתוך קשר לריבית, אלא יותר "מרצון להקים ולנהל את ההון של אלקטרה. ניהול ההון שלנו מאוד קריטי להצלחה שלנו. אנחנו מגיעים לתשואה להון בשיעור של 20%. אז אין לנו כוונה לשבת על נכסים זכייניים (בתשואה נמוכה יותר)."

חזי שטרנליכט