אפוד וקסדה ב־150 מיליון שקל: פימי במגעים לרכישת מחצית ממרעום דולפין

הקרן במו"מ לרכישת מחצית ממניות יצרנית הציוד הטקטי, שנהנית מביקוש גובר למוצריה מאז תחילת המלחמה בעזה, לפי שווי חברה של 250-300 מיליון שקל

ישי דוידי, מראשי קרן פימי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי, מראשי קרן פימי / צילום: יונתן בלום

הסקטור הביטחוני בישראל חווה עלייה גדולה בביקושים מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, בהמשך למגמה הגלובלית שעוררה המלחמה באוקראינה, וזו מייצרת גם עסקאות רכישה. קרן ההשקעות פימי שמוביל ישי דוידי קרובה לרכישת השליטה (50%) בחברת מרעום דולפין, אחת המרוויחות ממגמת ההתחמשות של צה"ל, אשר מייצרת ציוד טקטי לכוחות הביטחון (אפודים מתקדמים, קסדות טקטיות, מנשאים, רצועות לנשק ועוד).

שאלות ותשובות | מדד ראסל מעדכן את המניות בו: אלה הישראליות שייכנסו
שווי שופרסל זינק ב-50%: "האחים אמיר הופתעו מעוצמת ההתייעלות שניתן להשיג"  
"עו"ד באלף דולר לשעה": מה קורה כששני חדי קרן נאבקים בבית משפט בארה"ב 

העסקה צפויה לשקף למרעום דולפין שווי של 250-300 מיליון שקל. על מרעום דולפין ניטשה תחרות בין מספר קרנות השקעה פרטיות. עם זאת, פימי מנהלת את המו"מ בעסקאות מסוג אלה תוך הקפדה שלא להיכנס להליכי התמחרות מול קרנות השקעה אחרות.

מרעום דולפין פועלת מעל ל־30 שנה בפיתוח ציוד טקטי לחיילים קרביים. החברה, הפועלת באזור התעשייה אלון תבור שבעמק יזרעאל, הוקמה על ידי יריב שגיא, עודד ברוש ואילן גוריון, יוצאי סיירות בעצמם, שצפויים כעת לאקזיטשל עד 150 מיליון שקל. היא סיפקה לצה"ל עד היום עשרות אלפי יחידות של מדים טקטיים מגוונים שפיתחה. כמו כן, היא משמשת כספקית ציוד מובילה למשטרה, מג"ב ויחידות מיוחדות. לחברה גם לקוחות בחו"ל, בהם צבאות במערב אירופה ובאסיה.

העסקה לרכישת השליטה במרעום דולפין מעניינת את קרן ההשקעות הגדולה בישראל בעיקר על רקע מרוץ החימוש האירופי שהחל ב־2022 לנוכח המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

תוצאות חזקות למנועי בית שמש, המניה טסה

קרן פימי כבר חולשת על מספר לא מבוטל של חברות הפועלות בתחום הביטחוני, בהן כמה ציבוריות, דוגמת עשות אשקלון, אורביט, אימג'סאט ותאת טכנולוגיות. עוד חברה בשליטת הקרן שלה אספקטים ביטחוניים בפעילותה היא מנועי בית שמש המייצרת ומשפצת חלקים למנועי סילון המשמשים מטוסים אזרחיים ולמטוסי קרב. בין לקוחותיה נמצא משרד הביטחון, לצד חיל האוויר של תאילנד ותאגידי ענק כמו ג'נרל אלקטריק וסימנס.

החברה פרסמה תוצאות חזקות לרבעון הראשון עם זינוק של 39% בהכנסות, זינוק בשיעור הרווח הגולמי ובשורה התחתונה רווח נקי של 6.9 מיליון דולר - זינוק של 242%.

מניית מנועי בית שמש זינקה בתגובה בכ־9% ושווי השוק של החברה עומד על 1.7 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 135% בשנה האחרונה.