החברה הביטחונית שנמכרת בשווי של עד 100 מיליון שקל

קבוצת ה-IT אמן רוכשת את חברת אר.אס.אל, שלא נהנתה מהגאות בתחום התעשיות הביטחוניות, בעסקה במספר שלבים אשר משקפים לחברה שווי של עד כ-100 מיליון שקל

בן פסטרנק / צילום: ניר אלון
בן פסטרנק / צילום: ניר אלון

הגאות בתחום התעשיות הביטחוניות בשנים האחרונות פסחה על חברת אר.אס.אל , שבשליטת זאב ומאשה דגני (50.3%). מניית החברה זינקה אומנם בכ-200% ב-5 השנים האחרונות אך שווי השוק שלה עומד כיום על כ-69 מיליון שקל בלבד.

המניה הזו הייתה בצניחה חופשית, המשקיעים זעמו - ואז הגיעה תפנית 
המלך של וול סטריט: בדרכו החוצה מצמרת הבנקאות, ג'יימי דיימון זורק כמה נבואות זעם 

לפני זמן קצר (א') דיווחה החברה, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי אלקטרוניקה מתוחכמים לתחומי התעופה והארטילריה, על מכירת השליטה לקבוצת ה-IT אמן (Aman) של בן פסטרנק, מ-10 חברות ה-IT הגדולות בישראל, בעסקה במספר שלבים אשר משקפים לחברה שווי של עד כ-100 מיליון שקל. המחיר המקסימאלי שעתידה לשלם אמן הוא לפי שווי שוק של 150 מיליון שקל, במידה ומחיר המניה יקפוץ, ולכל הפחות יגיע ל-68.8 מיליון שקל - שווי השוק של אר.אס.אל ערב הרכישה.

על פי תנאי העסקה, היום יירכשו 12.5% ממניות החברה תמורת 12.5 מיליון שקל, מה שמשקף לחברה שווי לכאורה של כ-100 מיליון שקל (לעומת כ-68.6 מיליון שקל כאמור בבורסה, פרמיה של 46% על המחיר הנוכחי). המשך העסקה יתבצע בשני שלבים נוספים, כאשר בעוד שנה תרכוש אמן עוד 12.5% לפי מחיר המניה באותו זמן בבורסה ושנה לאחר מכן תרכוש אמן 25% בחברה (מה שיביא את החזקתה לכ-50%), בהתאם למחיר בבורסה שיהיה בעוד שנתיים.

"העסקה תאפשר שילוב יכולות ומתן היצע מוצרים רחב יותר"

בחברות מסבירים כי מדובר ב"סינרגיה משמעותיות בין החברות שתאפשר שיפור היכולות בתחומים המתפתחים של כלי תעופה, תחבורה יבשתית וימית, אנרגיה מתחדשת וטכנולוגיות מונעות תוך שימוש בבינה מלאכותית".

בשנת 2013 הציגה אר.אס.אל ירידה של כ-13% בהכנסות בשנת 2023, לסכום של 31.1 מיליון שקל, לעומת 35.7 מיליון שקל אשתקד, אך עדיין מדובר בשיפור לעומת 23.8 מיליון בשנת 2021. גם הרווח התפעולי של החברה ירד בצורה דומה והסתכם ב-6.5 מיליון שקל וכך גם הרווח הנקי שעמד על כ-5.9 מיליון שקל. אך ביחס לשנת 2021 מדובר בשיפור משמעותי, אז הרווח התפעולי עמד על 932 אלף שקל בלבד והרווח הנקי על 268 אלף שקל.

לדברי אמן, "העסקה מגיעה בתקופת גאות לחברות המפתחות ומוכרות לשוק הביטחוני, תוך קידום פתרונות למניעת כשלי הפעלה שחברת RSL נחשבת למובילה בו, תאפשר שילוב יכולות ומתן היצע מוצרים רחב יותר והעמקת הפתרונות הטכנולוגים המופנים לשוק הביטחוני והאזרחי כאחד. ראוי לציין את הסינרגיה בין קו המוצרים של RSL לבין פעילות חברת Veriest מקבוצת Aman אשר מתמחה בתכנון צ'יפים. אינטגרציה זו עשויה להגביר משמעותית את יכולות המזעור, הביצועים והיעילות של מערכות האבחון והפרוגנוסטיות של RSL, ולספק יתרון תחרותי בשוק".

קבוצת אמן שפועלת בתחום ה-IT מעסיקה לדבריה כ-3,500 עובדים ומחזיקה בחברות בארץ ובעולם, המעניקות פתרונות B2B בתחומים כמו דאטה, דיגיטל, סייבר ואבטחת מידע, ניהול ידע, פיתוח, תשתיות, שרשרת אספקה, אסטרטגיות שבבים ועוד.