9 שנים של סחבת: עורך הדין החדש בצוות ההגנה ומתי יעיד רונאל פישר

החודש הצטרף לסנגור של רונאל פישר, עו"ד אלי פרי, עורך דין חדש מטעם הסנגוריה הציבורית - בן זריהן • במקביל נקבעו מועדים לפרשת ההגנה, בה צפויים להעיד פישר ורות דוד וכן הנאשמים הנוספים בתיק, שי ברס ויאיר ביטון • החל מ־28 לאוקטובר יעלה פישר לדוכן העדים ויעיד שלושה ימים בשבוע

עו''ד רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר
עו''ד רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר

בחודש שעבר חלפו 9 שנים מאז הוגש כתב האישום נגד עו"ד רונאל פישר ועו"ד רות דוד ששימשה בעבר כפרקליטת מחוז תל אביב. פישר מואשם כי סחר במידע מודיעיני משטרתי בתמורה לשוחד וטובות הנאה. 

פרשת רונאל פישר: המשפט מתנהל כבר 9 שנים, והשופט קבע רק דיון אחד לחודש
לקראת הדיון מחר: כל מה שצריך לדעת על הבג"ץ בעניין "חוק בן גביר" להתערבות בסמכויות המשטרה

החודש הצטרף לסנגור של פישר, עו"ד אלי פרי ממשרד חדד רוט שנהר, עורך דין חדש מטעם הסנגוריה הציבורית - בן זריהן. זאת לאחר שאבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר שייצג בתיק תקופה מסוימת, פרש כבר לפני חודשים, ולאחרונה פרש גם עו"ד משה וייס ממשרדו.

במקביל נקבעו מועדים לפרשת ההגנה, בה צפויים להעיד פישר ודוד וכן הנאשמים הנוספים בתיק, שי ברס ויאיר ביטון. החל מ־28 לאוקטובר, עם סיום חגי תשרי, יעלה פישר לדוכן העדים ויעיד שלושה ימים בשבוע. ההערכה היא שפרשת ההגנה תימשך חודשים ארוכים. פישר מעולם לא מסר גרסה מפורטת למרבית ההאשמות נגדו, לא במהלך החקירה ולא בתגובה לכתב האישום. לכן כאשר יעלה לדוכן העדים, הוא צפוי למסור לראשונה את גרסתו לגבי מרבית האירועים.

לדיון שהתקיים באפריל, בו ביקש פרי למנות עורך דין לצוות, התייצב הסנגור הציבורי המחוזי של ירושלים עו"ד ודים שוב, שציין כי הוא נתקל בקשיים לאתר עורך דין שיסכים להצטרף לצוות ההגנה, נוכח ההיקף והמורכבות "חסרת התקדים" לדבריו של התיק. לאחר הדיון נמשכו החיפושים, ועו"ד שוב הודיע לבית המשפט על מינויו של עו"ד זריהן.

לפי האתר של המשרד בו עובד זריהן, הכהן דבל ספרבר, הוא אינו עוסק בפלילים, אלא במשפט האזרחי־מסחרי. לצד זאת, על־פי הסנגוריה וזריהן, הוא החל לאחרונה לעסוק גם בתיקים פליליים כלכליים.

חילופי סנגורים ותובעים

פישר היה סנגור מצליח עד שנעצר ב־2014, כאשר הציע ליו"ר ועד נמל אשדוד לשעבר אלון חסון לשחד קצין משטרה בתמורה לסגירת התיק נגדו. במאי 2015 הואשם פישר בשורת אישומים, ובתיק גויסו ארבעה עדי מדינה.

לפי האישומים, פישר סחר במידע מחקירות יחד עם רפ"ק בדימוס ערן מלכה מהיחידה הארצית לחקירות כלכליות בלהב 433, ולימים עד מדינה בפרשה. על־פי האישומים, הם תיאמו כיצד ליצור קשר עם גורמים הקשורים לתיקים, כדי שאלה יהפכו ללקוחות של פישר, והוא יוכל להציע להם קשרים במשטרה ומידע חסוי. השניים הצליחו לקבל בדרך זו מאות אלפי שקלים לפי האישומים.

הסחבת בתיק, אותו שומע השופט משה סובל, נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, החלה מראשית הדרך. כבר אז התיק התנהל בעצלתיים - בעיות בהעברת חומרי חקירה מהמחלקה לחקירות שוטרים והשלמות, מחלוקת על שימוש במידע מטלפונים, חילופי סנגורים ותובעים, לצד מעט דיונים וחקירות ארוכות של עדים.