נבחר המנכ"ל הבא לבנק הפועלים: ידין ענתבי

ענתבי נחשב לאחד הגורמים הבכירים במערכת הבנקאית בארץ, והוא מכהן כיום כמשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית בבנק הפועלים

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי
ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

יש מנכ"ל חדש לבנק הפועלים . אחד מחברי ההנהלה שלו מזה למעלה מעשור - ידין ענתבי, בעברו הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, ישמש בתפקיד. ענתבי יחליף את דב קוטלר שהודיע בחודש שעבר על פרישתו. ענתבי נחשב לאחד הגורמים הבכירים במערכת הבנקאית בארץ, והוא מכהן כיום כמשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית בבנק הפועלים. 

נער האוצר שהפך למנכ"ל בנק הפועלים: הדרך של ידין ענתבי לפסגה
דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית
דוח פניות הציבור: איזה בנק מטפל בתלונות הכי מהר ואיפה תחכו הכי הרבה?

תנאי שכרם של הבנקאים מוגבלים מזה כעשור על ידי חקיקה מיוחדת, ולכן אינם עוברים את רף 4 מיליון השקלים בשנה (בעלות שכר כוללת). שכרו של ענתבי בסיכום שנת 2023 עמד על 3.644 מיליון שקל, והוא הורכב משכר בעלות של 1.83 מיליון שקל, בונוסים של 725 אלף שקל ותנאים נוספים. שכרו של המנכ"ל הפורש קוטלר היה דומה והוא הסתכם ב-3.8 מיליון שקל (הגבוה בצמרת נוטלי השכר בבנק).

בנק הפועלים הוא הבנק השני בגודלו במערכת הבנקאית במונחי שווי שוק. שוויו בבורסה בתום יום המסחר היום עמד על כ-45 מיליארד שקל, בעוד ששוויו של בנק לאומי עמד על 47 מיליארד שקל. בשנה החולפת, חרף הטלטלות העצומות שפקדו את מדינת ישראל, מהמאבק בנושאי החקיקה המשפטית ועד למלחמה המרה שפרצה וטרם הסתיימה, רשמו מניות שני הבנקים המובילים עלייה בשיעור דו-ספרתי. מה שנתפס בדיעבד כמרשים. מניית הפועלים עלתה ב-16.5% בסיכום 12 החודשים האחרונים, ומניית לאומי טיפסה ב-18.5%.

מבחינת התוצאות הכספיות העדכניות. בנק הפועלים סיכם ב-20 במאי את הרבעון הראשון לשנת 2024, עם תוצאות טובות. התשואה על ההון היתה דו ספרתית ועמדה על 14.6%, שיפור למול 14% ברבעון המסכם של שנת 2023 שבו פרצה המלחמה. אך נמוך מ-17% שנרשמה ברבעון הראשון אשתקד. הרווח הנקי של הבנק עמד על 1.94 מיליארד שקל, דומה לזה שנרשם ברבעון המקביל אשתקד (2 מיליארד שקל). הבנק הודיע עם הצגת התוצאות לרבעון הראשון כי יחלק לבעלי המניות דיבידנד בסך של 775 מיליון שקל המהווה כ-40% מהרווח הנקי שלו. השיעור הגבוה יחסית של החלוקה בוצע בתיאום עם המפקח על הבנקים, דני חחיאשווילי.