לאחר למעלה מחצי שנה שלא ניתן היה לטוס ישירות להודו, חברת התעופה ההודית אייר אינדיה מודיעה על חידוש הפעילות בקו תל אביב-ניו דלהי החל מ-2 במרץ 2025 עם 5 טיסות שבועיות.
● החברות הזרות חוזרות לטוס מנתב"ג ללונדון: צפי לירידת מחירים החל מיוני
● האמריקאית הראשונה שצפויה לחזור, וכמה יעלה לכם לטוס עם ארקיע לניו יורק
דלהי משמשת כהאב משמעותי לטיסות המשך ליעדים במזרח אסיה. עם חזרתה של אייר אינדיה לנתב"ג, היא תהפוך לחברת התעופה היחידה שתפעיל טיסות ישירות בין ישראל להודו.
נזכיר כי חברת התעופה ההודית הפסיקה את פעילותה בישראל באוקטובר האחרון, ושבה לפעול במהירות יחסית לחברות אחרות, כבר במרץ, אולם המתקפה האיראנית באפריל הביאה לביטולי טיסות החברה עד מאי. מאז החברה פעלה ביציבות בישראל, והפסיקה את הטיסות בשלישית כשהגיעו האיומים בנקמה על החיסולים המוצלחים.
חזרתה של אייר אינדיה מגיעה לאחר תקופה ארוכה שבה חלה מגמה של הצטמצמות בכמות טיסות מזרחה, שלמעשה התחילה כבר בתקופת הקורונה, אז חברות התעופה הישראליות הפסיקו את פעילותן בקווים השונים למזרח. כך למשל באל על הסיטו את המטוסים מבייג'ינג, ממומביי ומהונג קונג לטובת קווים אחרים בהם התעורר הצורך, וארקיע הפסיקה את הטיסות בקווים לקוצ'ין ולגואה.
הטיסות למזרח התקצרו
בפברואר 2023 עומאן הודיעה לראשונה כי תאפשר למטוסים ישראלים לטוס מעל שטחה, מה שמקצר את הטיסות למזרח, מוריד את עלויות הטיסה ומאפשר להתחרות בחברות התעופה הבינלאומיות שפועלות באותם קווים וטסות במסלול המקוצר. המסלול המקוצר מאפשר לטוס עם מטוסים צרי-גוף, כמו אלה שמשמשים ליעדים קרובים באירופה, בעוד שבמסלול הארוך (8 שעות) מטוסים צרי-גוף אינם רלוונטיים.
חברות התעופה הישראליות היו טסות בעבר לקווי המזרח במסלול הארוך, ורק מאז שצצה האפשרות לחדש את הקווים במסלול הקצר, הן מהססות לחזור לקווים שהפעילו בעבר. היום ניתן לטוס מזרחה ישירות עם אל על רק ליעדים בתאילנד, בהם בנגקוק, פוקט וטוקיו; ועם חברת התעופה הסינית היינאן אפשר לטוס לבייג'ינג.
באל על ובארקיע תכננו להרחיב את מגוון היעדים מזרחה ולהוסיף קווים לדלהי ולקולומבו בהתאמה, אך אירועי ה-7 באוקטובר טרפו את הקלפים, והוספת הקווים בוטלה. החברות הזרות, בהן קוריאן אייר, קת'אי פסיפיק ואייר אינדיה, החלו בביטולי הקווים מתל אביב מזרחה, ואל על וארקיע הסיטו מטוסים ליעדים אחרים לטובת טיסות חילוץ.
חזרתה של אייר אינדיה מצטרפת לחברות ענק נוספות שהודיעו על חזרה לישראל בשבועות האחרונים, בהן קבוצת לופטהנזה, אייר פראנס, בריטיש איירווייס, איזי ג'ט וריינאייר. אולם אייר אינדיה היא החברה הראשונה שחוזרת להפעיל טיסות שנחשבות ארוכות-טווח, ובענף מביעים אופטימיות שחברות התעופה האמריקאיות ואייר קנדה ילכו בעקבותיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.