תא"ל (במיל) נסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל, שוחח היום (ב') עם אסף זגריזק, כתב התחבורה של גלובס, במסגרת כנס תשתית לעתיד המתקיים במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב.
"ישב פה קודם לכן מנהל רשות החברות, רועי כחלון, ואמר שבכל התפקידים הציבוריים צריכה להיות קצובת כהונה. חמישה מתוך ששת הבכירים בנתיבי ישראל שעזבו לאחרונה עזבו בגלל העניין הזה, של קצובת כהונה. באשר אליי, גם אני מתכוון לפנות את מקומי: כשהם יסיימו את תפקידם, גם אני אסיים את תפקידי. אחזור לקטיף תפוחים במטע ביישוב שממנו פוניתי, על גבול הצפון, דוב"ב".
● כנס תשתית לעתיד | רועי כחלון: "2025 הולכת להיות שנת שיא בחלוקת דיבידנדים בחברות ממשלתיות"
● כנס תשתית לעתיד | רון חולדאי: "לא קיבלתי 'חלושס' בעניין החניה בתל אביב, מגיע לי צל״ש"
● כנס תשתית לעתיד | אלונה בר און: "בישראל יש בעיית נתונים ומידע. קשה לתקן את מה שלא יודעים לכמת"
כאשר נשאל על מיקומו של שדה התעופה החדש המתוכנן, תשובתו של פרץ הייתה נחרצת: "מקצועית שדה תעופה כזה צריך לקום ברמת דוד, נקודה. בשביל לנחות ולהמריא מנבטים צריך לטוס על אותם נתיבים המשמשים כיום את נתב"ג, ואין אפשרות למדינת ישראל להכניס לנתיבי הטיסה מעל נתב"ג תנועה נוספת, אם רוצים לצמצם את זמן ההמתנה להמראות ולנחיתות. לואו קוסט משלים לנתב"ג חייב להיות בצפון. נוסף על כך, ולא ארחיב - צבאית וביטחונית, במובן הרחב של המילה, בלתי אפשרי להקים שדה תעופה כזה בנבטים. מי שמבין מה יש שם באזור, מבין גם למה".
באשר לעובדה שהממשלה מקדמת דווקא הקמה של שדה תעופה בנבטים, הדגיש פרץ: "אני אומר את הדברים כאיש מקצוע. מה שמדינת ישראל תחליט, זה התפקיד שלה. יש מדינה מעליי והיא תקבע. אם תגיד בנבטים, אני אעשה את זה הכי טוב שאפשר".
"להכריז על מצב חירום"
פרץ התייחס גם לכמות ההרוגים הגבוהה בתאונות דרכים בשנה החולפת: "תאונות הדרכים הן מכת מדינה, אסון. כולנו נכשלנו בזה. על כל הרוג אנחנו אחראיים. כל יום קשה יותר מאתמול, ואי־אפשר שזה יימשך. חייב להיות מוכרז מצב חירום. לטפל בזה בהיבט של תשתית, אכיפה וענישה".
בנוסף דיבר פרץ גם על העומסים בכבישים, ואמר: "תושבי המרכז נמצאים רק בתחילתו של המשבר האמיתי, המצב רק ילך ויחמיר. תוספת כבישים לא תפתור את הבעיה, רק רק"לים ומטרו. אני לא איש בשורות: במרכז יהיו פקקים עוד הרבה שנים, עד שיגיעו הסעות ההמונים. כמו כן, התחבורה הציבורית צריכה להיות שירותית ומדויקת, וזה לא כך היום".
"צריך להשקיע ברכבת של ק"ש"
פרץ נשאל גם על הכדאיות הכלכלית של הרכבות לקריית שמונה ולאילת, ואמר: "בעולם של בדיקת כאיות כלכלית בוחנים כל פרויקט לפי החזר השקעה וכדומה. במשרד האוצר מדברים על כך שצריכים להיות 200 אלף ביקושים לרכבת בק"ש, ואז זה יהיה כלכלי. בארה"ב אומרים - תעשה רכבת, ויהיו 200 אלף ביקושים. אני מאמין שמדינת ישראל צריכה להשקיע גם בפרויקט שלא מתכנס למספרים כלכליים. אבל צריך סדר עדיפות: אם אצטרך להחליט בין רכבת מבאר שבע לאילת לבין רכבת בין קריית שמונה, כרמיאל ותל אביב - כרגע לחלוטין צריך להשקיע ברכבת של ק"ש".
פרץ התייחס לשמועות כי יחסי העבודה בינו לבין משה זנה, מנכ"ל רכבת ישראל, אינם טובים: "לא תמצא חיכוך אחד בין רכבת ישראל ונת"י. איפה שיש יתרון יחסי לרכבת, שהרכבת תעשה, ואיפה שיש יתרון לנת"י - שהיא תעשה. אנחנו לא נתווכח על השירות שאנחנו צריכים לתת לציבור, את זה אני מבטיח".
***גילוי מלא: הכנס נערך בחסות: אקרשטיין, כאף, רכבת ישראל, נתיבי ישראל, אגד ובהשתתפות: נמל אשדוד ומקורות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.