כשמונה מכל עשר מכוניות חשמליות שנמכרו בשנה שעברה בישראל יוצרו בסין. הדומיננטיות הסינית בפלח הזה עדיין נמשכת, אולם הוא עדיין מוגבל יחסית, עם כ-25% מהמסירות.
● שאלות ותשובות | המכוניות שייעלמו מהכביש, ואלו שיתייקרו: הרגולציה האירופית שתטלטל את שוק הרכב הישראלי
● שמו ברקס: דירקטוריון ניסאן צפוי לדחות את המיזוג עם הונדה
אבל כעת נערכים היצרנים הסיניים לגל חדש של הסתערות על אירופה ועל ישראל, והפעם עם דגמים בעלי הנעת פלאג-אין הייבריד (PHEV), שאינם "נענשים" במכסים הגבוהים שמוטלים כיום באירופה על כלי רכב חשמליים לגמרי.
הדגמים הללו, שמציעים יחס מרשים וכמעט לא הגיוני של מפרט ואבזור למחיר, במיוחד לאור העובדה שהמיסוי עליהם הוא כמעט 90%, צפויים לקחת מכירות הן מפלח רכבי הבנזין והן מפלח רכבי ההייבריד הרגילים. הנה כמה דגמים שינחתו כאן במסגרת הצונאמי שבדרך.
BYD seal 5
עידן הסדאן
חברת BYD מובילה בישראל את המסירות בפלח החשמלי בפער גדול, אבל באירופה 70% ממכירותיה הן של רכבים המצוידים בהנעת PHEV, וב-2025 יתרחב משמעותית היצע הדגמים שלה בפלח. אל גרסת הפלאג-אין של הקרוס-אובר Seal U, שכבר הושק בישראל, תצטרף ברבעון השני גם סדאן משפחתית ראשונה, שנושאת את השם Seal 5.
זוהי מכונית גדולה עם אורך של 4.78 מ', רוחב 1.84 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.7 מ'. תא הנוסעים שלה מפואר ומאובזר היטב, כולל מסך מגע מסתובב בגודל 12.8 אינץ', חבילה מתקדמת של מערכות בטיחות, ריפוד עור, חלון שמש, מושב נהג חשמלי ועוד.
מערכת ה-PHEV של BYD משלבת מנוע 1.5 ליטר בנזין, מנוע חשמלי חזק וסוללה גדולה של 18.3 קילוואט, שמעניקה לרכב טווח חשמלי מרשים של עד 90 ק"מ ב-WLTP, וטווח כולל שמתקרב ל-1,000 ק"מ בין טעינות/תדלוק. במהלך לא טיפוסי היבואנית אפילו פרסמה מחיר מחירון לרכב, למרות שהוא עדיין נמצא במרחק של כמה חודשים מהשוק. ב-177 אלף שקל כולל אגרה, ועם הטבה בשווי השימוש, הוא צפוי לבצע חדירה מרשימה לציי הרכב.
![BYD Seal 5 / צילום: יח''צ BYD Seal 5 / צילום: יח''צ](https://res.cloudinary.com/globes/image/upload/t_550X400/v1738849151/one%20time%20use%20only/Byd-Seal-5-DM-i-XL-1_mec2fa.jpg)
BYD Seal 5 / צילום: יח''צ
Leap C10 REEV
טווח מרשים
המותג הסיני הצעיר LEAP ביצע קפיצת דרך באירופה כאשר חבר לקבוצת "סטלנטיס", ושיתוף הפעולה יתרחב השנה לגרסת פלאג-אין מעניינת של קרוס-אובר C10, שהושק בישראל בשנה שעברה עם הנעה חשמלית.
גרסת הפלאג-אין, שאותה מכנה החברה REEV, שומרת על רוב עיצוב החוץ והפנים של הגרסה החשמלית, אולם להנעה אחראית מערכת שמשלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, שמטרתו בעיקר טעינת הסוללה תוך כדי נסיעה, לצד מנוע חשמלי חזק.
הגרסה שתגיע אלינו מצוידת בסוללה בקיבולת של 28.4 קילוואט-שעה שמספקת טווח חשמלי מרשים של 145 ק"מ ב-WLTP. כל זה, ביחד עם אבזור מקיף וממדים נכבדים, משווק כיום באירופה במחיר התחלתי של פחות מ-40 אלף אירו, מה שאומר שבישראל הוא יהיה מתמודד חזק בחבורת הצמרת הסינית.
![Leap C10 REEV / צילום: יח''צ Leap C10 REEV / צילום: יח''צ](https://res.cloudinary.com/globes/image/upload/t_550X400/v1738849149/one%20time%20use%20only/Leapmotor-C10-1-1068x706_mhlt2x.jpg)
Leap C10 REEV / צילום: יח''צ
OMODA 7
מכוון ללקוחות פרטיים
רכב הפלאג הראשון של המותג JAECOO מבית צ'רי הסינית העלה על הכביש בינואר, חודש המסירות המלא הראשון שלו, 1482 יחידות. המספר הזה ממחיש היטב את גודל "הרעב" של השוק הישראלי לדגמי קרוס-אובר פלאג-אין במחיר נגיש.
אבל זו רק ההתחלה, והחל מהמחצית השנייה של השנה יגיעו אלינו עוד שלושה דגמי קרוס-אובר עם הנעת פלאג-אין, של המותג ג'אקו ושל המותג-האח OMODA, שחולק את אותם רכיבים אבל ממוצב גבוה יותר. ההיצע יכלול גם קרוס-אובר חשמלי גדול ומפואר לחמישה נוסעים (אומודה 9) וקרוס-אובר שישה מקומות גדול עם טווח חשמלי של 160 ק"מ (ג'אקו 8).
אבל הדגם המעניין, שיש לו סיכוי להביא את טרנד ה-PHEV גם ללקוחות פרטיים שוחרי סטטוס, הוא OMODA 7 (בתמונה). הרכב חולק פלטפורמה ומכללים עם ג'אקו 7, ומצויד בתא נוסעים מפואר עם מערכות בידור חדשניות. עיצובו מציג שפה חדשה ומודרנית של המותג, ומכללי ההנעה זהים לאלה של ג'אקו, עם מנוע 1.5 ליטר בנזין, מנוע חשמלי חזק וסוללה של 18.3 קילוואט-שעה, שאמורה לספק טווח של מעל 90 ק"מ על חשמל בלבד. הרכב יהיה יקר יותר מאחיו לבית ג'אקו, אבל אנחנו עדיין מהמרים על מחיר של פחות מ-190 אלף שקל.
![OMODA 7 / צילום: יח''צ OMODA 7 / צילום: יח''צ](https://res.cloudinary.com/globes/image/upload/t_550X1/v1738849148/one%20time%20use%20only/Dongfeng-Aeolus-L7_cbloty.jpg)
OMODA 7 / צילום: יח''צ
צ'רי 8 ARIZZO
ייקח מכירות מההיברידיות
המותג צ'רי מבצע תפנית חדה ועתיד להתמקד בדגמי פלאג-אין. הראשון הוא צ'רי טיגו פרו PHEV, עם שבעה מקומות והנעה שמשלבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי בהספק משולב של כ-347 כ"ס, וסוללה של 18.3 קילוואט-שעה עם טווח חשמלי של עד 90 ק"מ בתקן האירופי. המחיר ההתחלתי 200 אלף שקל.
בעקבותיו ישווקו עוד שלושה דגמי קרוס-אובר פלאג-אין עם אותה מערכת הנעה. המעניין מתוכם, שעולה החודש על כבישי הארץ, הוא הסדאן ARIZZO8, שתתחרה ישירות ב-BYD 5. יש לו אותה הנעת פלאג-אין של דגמי הקרוס-אובר, עם טווח חשמלי של עד 105 ק"מ, תא נוסעים מרווח (בסיס גלגלים של 2.77 מ') והספק משולב של 347 כ"ס. במחיר התחלתי של כ-178 אלף שקל יש לו, על הנייר, את יחס ההספק-לשקל הטוב בישראל.
![צ'רי ARIZZO 8 / צילום: יח''צ צ'רי ARIZZO 8 / צילום: יח''צ](https://res.cloudinary.com/globes/image/upload/t_550X400/v1738849146/one%20time%20use%20only/arizzzo8-hero-img-01_crsaxu.jpg)
צ'רי ARIZZO 8 / צילום: יח''צ
MG HS 2025
שובו של המייסד
למותג MG של SAIC הסינית שמורה זכות ראשונים כמי שהכיר ב-2022 לשוק הרכב הישראלי את פלח ה-PHEV הסיני הנגיש. הוא רשם בזמנו מכירות נאות, במיוחד בציי הרכב. אולם עליית מס הקנייה על הפלח גרמה לו לרדת מהבמה.
ב-2025 הוא חוזר לשוק עם עיצוב בוגר יותר, תא נוסעים מרווח ואיכותי וממדים גדולים יותר. להנעה אחראי מנוע 1.5 ליטר טורבו עם מנוע חשמלי לסוללה של 24.7 קילוואט-שעה, שמספקת טווח חשמלי של עד 121 ק"מ בתקן האירופי.
בבריטניה, השוק האירופי הראשון שבו הושק הרכב, עולה הגרסה המאובזרת כ-41 אלף דולר (על פי שער החליפין הנוכחי) וזה אומר שגם בארץ הוא יתמקם בטווח המחיר של 180-200 אלף שקל.
![MG HS 2025 / צילום: יח''צ MG HS 2025 / צילום: יח''צ](https://res.cloudinary.com/globes/image/upload/t_550X400/v1738849145/one%20time%20use%20only/MG-HS-25_la6y3m.jpg)
MG HS 2025 / צילום: יח''צ
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.